Tennis

Voorlopig geen Belg meer in de ATP Top-100, Goffin zakt in de live ranking naar 114.

Coppejans nipt verloren in de tiebreak van de derde set in Madrid en De Loore zet de H2H met Geerts op 3-0. Eenvoudige 6-2 6-2 zege.

Beetje slordige eerste set van Joris tegen qualifier, daardoor meer dan 3u op het plein moeten staan.

Exit Goffin in wat voorlopig wellicht zijn laatste ATP1000 op de main draw zal zijn.

T blijft met momenten toch een clown ze Lord Tomic :D
Festival van de unforced errors maar goed hij is door dus da's t bijzonderste.

Toch verschrikkelijk om daar tegen te moeten spelen... Wat houdt hem nog op de courts? Zoveel valt er ook niet te verdienen op de challengers en al zeker niet met zijn resultaten. Goed dat Bergs toch vlot van hem kon winnen.

Beetje slordige eerste set van Joris tegen qualifier, daardoor meer dan 3u op het plein moeten staan.

Exit Goffin in wat voorlopig wellicht zijn laatste ATP1000 op de main draw zal zijn.
Goffin kan zelfs zijn positie als nummer 1 Belg verliezen deze week, maar dat is nog ver vooruit...

Onclin vandaag zonder moeite naar de kwartfinale in iets meer dan een uurtje. Deze week zijn beurt om het goed te doen, want Collignon gisteren meteen out, wellicht wat decompressie na zijn finale zondag. Onclin komt nu heel dichtbij de top-200. :)

Ik snap de hype bij de Amerikanen rond die Martin Damm totaal niet. Voorlopig is het niet meer dan een serve bot met heel matig netspel en zwakke overheads voor iemand van meer dan 2 meter. Akkoord dat Isner en Opelka ook zo begonnen zijn maar er is in elk geval nog heel veel werk aan die Damm. Set 2 en 3 al met al vrij vlotjes voor Bergs met dank aan Damm zijn massa's UE's.

Zizou zou wel iets geconcentreerder aan zijn matchen moeten starten. Niet alleen gisteren maar was tegen Tomic ook al zo dat hij in zijn eerste opslagspel direct gebroken werd door slordigheden. Nu tegen Hemery, heeft een tijd met de top 100 geflirt maar is de laatste jaren teruggevallen op de rankings. Is in principe haalbare kaart maar met Bergs weet je nooit :cool:

Onclin break voorsprong in set 3 weggegeven. Jammer maar helaas.
Paar zwakke servicegames hebben hem genekt, laatste game goede illustratie.

Jammer van Onclin. Meer succes bij De Loore, ook in drie sets. Halve finale tegen Nagal... kansen dus!

Paar zwakke servicegames hebben hem genekt, laatste game goede illustratie.
Dat verbaast me niet. Dat is zijn werkpunt om de stap te zetten naar een solide speler tussen plaats 100 en 200.
Potentieel om daar te geraken heeft hij genoeg. Om ook daarna de stap te zetten naar een top 100 speler is nog wat afwachten, maar waarom niet?

Ook Collignon heeft geweldig veel potentieel. Nog wat onregelmatig, maar er zit wel wat in.

Ik zie beide Luikse vrienden op termijn wel stappen zetten richting richting de top 100. Zizou wordt onze beste belg. Die heeft een geweldig wapen met zijn opslag en forehand.

Goffin moet zich herpakken. Als zijn lichaam nog meekan (knie), dan haalt die zeker terug de top100. Anders kan het wel eens pijnlijk worden.

Bergs verloren van Hemery. Als je echt top 100 ambieert zijn dit gewoon spelers die je elke keer droog in 2 sets naar huis moet spelen. Zelfs de matchen die hij wint verliest hij teveel sets.
Vraag me af of het er echt wel in zit om constant tussen atp 50-100 te zweven. Telkens na een nieuwe career high ranking zakt hij een groot deel terug.

Dat is wat ik al twee jaar aan het zeggen ben, intrinsiek veel talent maar te weinig consistent. Ik zie er eerlijk gezegd geen constante 50-100 speler in.
Tussen ranking 100 en 300 zijn er heel veel die al eens binnen de top 100 hebben gestaan maar de kunst is om jaar na jaar te bevestigen en erin te blijven ipv 1 spike en dan weer naar af.

De Challenger- en ITF-Belgen hebben collectief een rustweek ingelast blijkbaar, enkel David op de draw in Aix, mag tegen Paire in 1ste ronde.

De Challenger- en ITF-Belgen hebben collectief een rustweek ingelast blijkbaar, enkel David op de draw in Aix, mag tegen Paire in 1ste ronde.
Sterke Challenger in Aix... Murray vs Monfils ook als eerste ronde.
Onclin en Collignon speelden normaal Praag deze week, maar trokken zich terug. Weekje rust en dan klaarstomen voor RG. Ben wel benieuwd naar de Q entry list, want die zag ik nog nergens.

Ik heb ook nog niks gezien, bij RG zeggen ze 'binnenkort', wat ruim interpreteerbaar is :)

The entry lists for the qualifying, juniors, wheelchair and quad tennis competitions will be announced shortly.

Enkel Bergs, Coppejans en De Loore zijn zeker, voor Onclin en Collignon en Geerts zal het afhangen van de cut-off datum en eventuele afzeggingen.

Goffin eerste alternate dus dat is normaal wel automatisch hoofdtabel maar kan in 1ste ronde zomaar Tsitsipas treffen bijvoorbeeld. De tijd van reekshoofd status is voorbij.

Bailly kan in principe nog een laatste keer meedoen bij de juniors voor hij 18 wordt in september, geen idee wat zijn plannen zijn want hij heeft de AO ook laten liggen in januari.

Ik lees net dat bij de vrouwen nummer 215 de laatste speelster opgenomen in de Q list is... Wil zeggen dat Minnen, Wickmayer, Kempen en Benoit de kwalificaties sowieso spelen. Voor de mannen nog niks gevonden... zal vandaag ook wel ergens verschijnen.

Als we afgaan op die 215 dan is Onclin ook zeker en Collignon op 216 net niet... Geerts staat in de live ranking 222e... Beiden kunnen nog wel hopen op de kwalificaties denk ik.

Edit: Blijkbaar rekening gehouden met de ranking van 24 april, toen stond Collignon 211, Onclin 214 en Geerts 216... Dus zij mogen zeker ook hopen op de kwalificaties. :)

Laatst bewerkt:
Geerts aan de slag in de M25 van Santa Margherita di Pula. Eerste reekshoofd en momenteel aan het spelen tegen een qualifier Pietro Marino.

Blijkbaar rekening gehouden met de ranking van 24 april, toen stond Collignon 211, Onclin 214 en Geerts 216... Dus zij mogen zeker ook hopen op de kwalificaties. :)
Goed nieuws, alle drie ook rechtstreeks op de kwalificatietabel! Laatste entry was nr. 220.

En nog meer positief nieuws, Goffin klopte Paire in Aix na een moeizame en makkelijke set, toch altijd tricky want je weet nooit in welke mood Benoit op de court stapt. En hij staat ook op de hoofdtabel van RG. Kwon gaf forfait.

Terug
Bovenaan