Tennis

Goede zege van Coppejans, hopelijk wat meer vertrouwen getankt! Tegen Piros zal het lastig worden, speelden 3x en telkens in drie sets. Laatste ontmoeting op gravel wel nipt in TB gewonnen door Kimmer.
Benieuwd ook naar Onclin en Collignon. 4-1 voor Onclin in de H2H, maar Collignon gaat op gravel zeker meer weerwerk bieden, won hun laatste ontmoeting op gravel vrij eenvoudig.

De ene dag een topdag, de andere ga je genadeloos ten onder. Zie je meestal wel na een heel goede zege... Piros heeft Coppejans als veegnet gebruikt vandaag: 6-0 6-2.
Collignon toch de betere van Onclin, niet verrassend want hij speelde deze week beter dan Gauthier. Stijgt naar z'n beste ranking van 228 en mag weer iets meer hopen op de kwalificaties van RG, al wordt het sowieso niet makkelijk.

Laten toch allebei zien dat ze hun plek op de challengertour wel waard zijn :) . Bailly na knappe setwinst in een challenger zijn volgende eerste ronde op een itf verloren, jammer :).

Het is (voorlopig?) nog in de marge maar in Heiveld ene van (net) 12 zonder setverlies heren vier en drie gewonnen, zo vaak zal dat toch ook niet voorkomen :) .

Het is (voorlopig?) nog in de marge maar in Heiveld ene van (net) 12 zonder setverlies heren vier en drie gewonnen, zo vaak zal dat toch ook niet voorkomen :) .
Even opgezocht en toch opmerkelijk idd. 12 wedstrijden op een dikke week en allemaal eenvoudig in 2 sets. Dan moet die jongen toch heel consistent spelen en een echte winnaar zijn.
Een zware opslag kan die niet hebben op die leeftijd. Dus dan zullen zijn basisslagen van een heel hoog niveau zijn.

Ik ben zelf al eens tegen heel goede 15-18 jarigen uitgekomen, maar die kunnen fysiek ook al stevig zijn. Maar een 12 jarige? Ik zou die eigenlijk eens willen bezig zien.

Blijkbaar mag hij volgende week spelen in Griekenland op uitnodiging van IMG (Future stars).

Laatst bewerkt:
En over wie spreken we dan? (mag in PM) Dat we die naam in de toekomst wat kunnen volgen, altijd interessant! :)

Bergs zowaar gewonnen van Zhang in twee sets: 6-3 7-5. Was al sinds de Australian Open geleden dat hij 3 matchen op rij kon winnen. Toch een kleine opsteker.

Aangezien je alles eenvoudig kan terugvinden op TV, denk ik dat het ok is om de naam hier te delen. Rune Hosten. Hij heeft 50 punten, maar na die 2 tornooizeges, zal dat snel omhoog gaan. En dat voor een 12 jarige. Toch wel ongezien.

Aangezien je alles eenvoudig kan terugvinden op TV, denk ik dat het ok is om de naam hier te delen. Rune Hosten. Hij heeft 50 punten, maar na die 2 tornooizeges, zal dat snel omhoog gaan. En dat voor een 12 jarige. Toch wel ongezien.
Bedankt, ik had gisteren al wat zitten zoeken, maar voor mij is die Tennisvlaanderen site altijd een doolhof :D Idd wel indrukwekkend, 6-4 zowat zijn 'lastigste' set. :cool:

Het was de laatste weken vrij kalm op de socials van Bergs, ik dacht dat ze de blog van Amortie & Lob ook hadden gelezen... Niet dus ;) Het kriebelde enorm (na eindelijk nog eens een goede zege, dat wel) in de vingers van het team denk ik.

Nu even naar Collignon aan het kijken.

Wat een vervelende speler is die Ionel. En maar zuchten en klagen, naar het publiek verongelijkt kijken (coach/ouders/vriendin?). Aan ballenjongens vragen om de ballen sneller te laten komen.
En dan zijn manier van spelen. Continu ballen versturen 3 meter over het net zonder ook maar 1 winner te slagen. Wel heel consistent. Persoonlijk vind ik het vreselijk om tegen zo iemand te spelen.

Collignon laat zich wel vangen want staat al 1-6 en 3-3 in het voordeel van Ionel..

Collignon pakt de 2de set met 6-4.
Die Ionel had wel ballen om bij 4-4 en Adv. Collignon een Kyrgios onderhandse opslag te doen.
Verder is die strontvervelend. Ik was oprecht blij dat hij die 2de set verloor.
Hij pakt nu ook toilet break en blijft gigantisch lang weg. Terecht dat Collignon de scheidsrechter daar op wijst.

Hopelijk pakt Collignon die 3de set.

Collignon pakt de 2de set met 6-4.
Die Ionel had wel ballen om bij 4-4 en Adv. Collignon een Kyrgios onderhandse opslag te doen.
Verder is die strontvervelend. Ik was oprecht blij dat hij die 2de set verloor.
Hij pakt nu ook toilet break en blijft gigantisch lang weg. Terecht dat Collignon de scheidsrechter daar op wijst.

Hopelijk pakt Collignon die 3de set.
Collignon kreeg het spelletje net op tijd door. Na 1-6, 3-4 en een breakpunt tegen zag hij (plots) niet meer om.
De trukkendoos van Ionel lijkt is uitgewerkt.

En afgelopen, Collignon wint! :)

Verrassend, zag ook hier en daar wat flitsen en dat was dan wel weer goed! Hot week voor Zizou en al 50 broodnodige punten.
Ferm ook van Collignon, gravelseizoen is wel z'n ding. Klimt naar 211 en laat Onclin en Geerts nu achter zich. Zou mooi zijn moesten ze morgen allebei de titel pakken. :)

Collignon had z'n kansen, zowel in de tweede als derde set een break voor maar finaal met 4-6 7-5 7-6(6) zijn eerste challenger finale verloren tegen Misolic. Wel heel goede week van hem, als hij z'n gravel seizoen op deze manier verder doet, zie ik hem nog redelijk wat stijgen.

Tof verslag van de match tegen die Roemeen :D Dat is idd. om horendol van te worden zo'n gasten, dan komt het er op aan om mentaal gefocust te blijven maar niet iedereen kan dat even goed.
Spijtig dat het niet lukte in de finale maar die Misolic zit in een goede flow. Het is nu wel een goed moment om punten te pakken want er is een drukke tornooikalender en de bezetting is niet in elke draw top om het voorzichtig te zeggen...

Zizou kent ineens ook al zijn tegenstander voor 1ste ronde Savannah...niemand minder dan Lord Tomic! Maar nu eerst die Taiwanees straks. Heeft in Indian Wells van Bublik gewonnen maar dat zegt niet zoveel.

Zizou kent ineens ook al zijn tegenstander voor 1ste ronde Savannah...niemand minder dan Lord Tomic! Maar nu eerst die Taiwanees straks. Heeft in Indian Wells van Bublik gewonnen maar dat zegt niet zoveel.
En Zizou heeft zonet het Challenger toernooi van Tallahassee gewonnen. Net op tijd in vorm om niet te ver weg te zakken om de wereldranglijst? Want hij heeft wel wat puntjes te verdedigen.

En Zizou heeft zonet het Challenger toernooi van Tallahassee gewonnen. Net op tijd in vorm om niet te ver weg te zakken om de wereldranglijst? Want hij heeft wel wat puntjes te verdedigen.
In juni 204 punten met vooral de overwinning in Ilkley (130 punten) en de finale in Troisdorf (50 punten)

Ik ken zijn programma niet exact maar hij heeft nog de hele maand mei om een buffer op te bouwen (te beginnen met volgende week waar hij eerste reekshoofd is) en in juni zal hij ze normaal ook niet allemaal kwijt spelen maar dit is idd. een welgekomen extra! Moet ook wel rekening houden met de overgang van Amerikaanse hardcourt naar Europese gravel en dan gras.

Moet ook wel rekening houden met de overgang van Amerikaanse hardcourt naar Europese gravel en dan gras.
Je bedoelt wellicht Amerikaanse groene gravel, want daar staat hij al 3 weken op te spelen... Die overgang zal relatief vlot gaan naar het rode gravel. Na Savannah staat hij op de lijst in Mauthausen (maar kan ook Q van Rome spelen wellicht) en daarna Roland Garros.

Coppejans deze week in Madrid op de Q tabel geraakt. Eerste ronde tegen Kotov.
Geerts en De Loore spelen op de Challenger van Rome vanmiddag hun eerste ronde tegen elkaar...

Die 'green clay' (Har-Tru) is toch een serieus verschil hoor, dat is in feite basalt en gaat qua snelheid en botsen van de bal veel meer naar hardcourt toe dan naar onze gravel ('red clay'). Maar je hebt gelijk, officieel is het 'clay' echter in de praktijk weinig verschil met hc.

Hyeon Chung nog eens op de draw in Seoul, hoelang is dat geleden zeg! Stond 5j. geleden op zijn 21ste nog ATP19 en won van Djokovic. Die jongen heeft sindsdien alle pech van de wereld gehad met blessures.

Terug
Bovenaan