Telenet modem omtoveren tot AccessPoint

Daimakaimura

New member
Beste,
is het mogelijk om een telenet modem van het type CH7465LG-TN
DCHP af te zetten en een accespoint van te maken zonder dat je Telenet site kan hanteren?

momenteel kom ik niet met UTP cable ingelogd op de modem, ook niet na de reset.

Neen vind ik overal op forum, maar vind maar vreemd.
Ik heb ook nog een zwarte modem, maar daar heb ik hetzelfde probleem mee , kan em niet aanroepen

Merci voor de reactie
 
Voor zover ik weet: neen. Om die reden heb ik een modem-only model gevraagd met een eigen router.
 
ok ... dan stop ik met zoeken.
of als iemand ooit weet hoe die te kraken valt.
vind vreemd, dus als je besluit van telenet weg te gaan is het gewoon in principe een wegwerp modem?
 
De andere optie is om jouw eigen router er achter te plaatsen en je steekt dan een netwerkkabel van de Telenet modem naar je eigen router op de WAN. Je plaatst het IP-adres wat de Telenet router heeft uitgedeeld aan de WAN poort in DMZ (instelling op de Telenet website). Daarna kan je vanaf je eigen router alles instellen (DHCP, DNS enzovoort) en heb je de instellingen van Telenet niet meer nodig.
 
Ga naar je dichtstbijzijnde Telenet center of bel 015666666 en vraag een omruiling naar EMTA-modem. Dit is enkel modem en kan je perfect je eigen router gebruiken. Een Telenet-modem is nooit uw bezit btw :)
 
De andere optie is om jouw eigen router er achter te plaatsen en je steekt dan een netwerkkabel van de Telenet modem naar je eigen router op de WAN. Je plaatst het IP-adres wat de Telenet router heeft uitgedeeld aan de WAN poort in DMZ (instelling op de Telenet website). Daarna kan je vanaf je eigen router alles instellen (DHCP, DNS enzovoort) en heb je de instellingen van Telenet niet meer nodig.

Double NAT is nu ook niet meteen ideaal. Vraag dan liever een nieuwe modem met MAC pass-through
 
Double NAT is nu ook niet meteen ideaal. Vraag dan liever een nieuwe modem met MAC pass-through
Van het moment dat je dmz instelt naar het IP-adres van de WAN kant van de router heb je geen double NAT meer. Die Telenet modem/routers sturen dan letterlijk alles door naar je WAN poort van je eigen router. Het enige nadeel wat je hebt is dat je WAN-poort een intern IP-adres zal verkrijgen. Dit kan bij speciale gevallen zoals bij gebruik van VPN problemen opleveren om in te stellen.

Sinds wanneer hebben ze Mac passthrough modems? Kan je via mijn Telenet dan ergens Mac passthrough invullen?
 
Van het moment dat je dmz instelt naar het IP-adres van de WAN kant van de router heb je geen double NAT meer. Die Telenet modem/routers sturen dan letterlijk alles door naar je WAN poort van je eigen router. Het enige nadeel wat je hebt is dat je WAN-poort een intern IP-adres zal verkrijgen. Dit kan bij speciale gevallen zoals bij gebruik van VPN problemen opleveren om in te stellen.

Sinds wanneer hebben ze Mac passthrough modems? Kan je via mijn Telenet dan ergens Mac passthrough invullen?

Wanneer de Telenet router aan de WAN interface van jou eigen router een intern IP adres toewijst is er toch sprake van double NAT? Een eerste keer tussen de bridge met LAN interfaces en de WAN interface van je router om tot aan de interne Telenet interface te geraken en vervolgens tussen de interne en externe interface van de Telenet router?

Dat van de MAC-passthrough modems heb ik ontdekt op Netweters. Daar was iedereen er van overtuigd dat een "modem-only" setup niet meer mogelijk is, hoofdzakelijke omwille van de nieuwe TV BOX, en dat in de plaats nu een soort van MAC-passthrough modem kan worden gevraagd. Die kan aan twee MAC adressen een extern IP toewijzen. Eentje is dan van je TV-BOX en de andere krijgt jouw router. Een soort van workaround voor mensen die liever hun modem bridgen naar een eigen router.

Er zijn wat problemen mee blijkbaar in verband met IPV6 maar meer weet ik ook niet want toen ik aan de technieker een modem-only installatie vroeg vond die man dat plots allemaal geen probleem...
 
Ja, klopt, je hebt idd in feite een double NAT.

Ok, mooi, dat weten we dan ook weer dat er dus zo een soort modem beschikbaar is. Het klopt inderdaad dat je de modem only niet in combinatie met die nieuwe tv box kunt gebruiken. Daar had ik iets van gelezen. Goed dat ze ondertussen dus een oplossing hebben gevonden.
 
Ze willen het niet ondersteunen, maar kunnen het wel. Waarschijnlijk om minder problemen te hebben met mensen die hun eigen router zetten gok ik.
 
Terug
Bovenaan