Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Razer

Active member
Crowdfunder FE
Nieuws over de provider Telenet?
Zoek je advies om van provider te veranderen?
Ervaringen en discussies, this is the place.
 
for obvious reasons zou niemand nog telenet moeten pakken op dit forum :p tevreden klant van orange hier
 
for obvious reasons zou niemand nog telenet moeten pakken op dit forum :p tevreden klant van orange hier
Bwa, wij hebben hier momenteel problemen met Telenet in de straat. Moest ik nu Orange gehad hebben waren ze over 3 maanden nog de zwarte piet aan mekaar aan 't doorgeven tussen Telenet en Orange vrees ik. Nu is 't simpel: Telenet hoort het op te lossen, maakt niet uit waaraan het ligt. Dat is eigenlijk de grote reden waarom ik enkel Telenet en Proximus overweeg.

Moest ik geen internet nodig hebben voor mijn werk zou ik het misschien nog overwegen, maar een stabiele verbinding is gewoon te belangrijk om er op te besparen voor mij. Ik zou voor veel mensen overigens juist wel iets aanraden wat niet Telenet of Proximus is, omdat je in essentie hetzelfde krijgt voor minder.
 
ik heb vorig jaar overgeschakeld van orange naar telenet. reden was dat ik net verhuis was en orange zei wij kunnen niet kunnen komen activeren omdat telenet niet komt tijdens corona. ook omdat ze geen antwoord konden geven of ze internet snelheid gingen verhogen of de voetbal gingen binnen halen. Dan maar telenet gebeld en ze vonden de reactie raar van orange want mijn internet was bij telenet meteen gefixed. ik had dan maar toestel bij genomen, zodat ik wel jaar vast hang aan telenet. Maar dan 2 weken later verhoogd orangen de snelheid en nog een week later hebben ze de voetbal. Heb toen wel zwaar gevloekt :D maar kom, in mei kan ik terug naar Orange wa ik ook ga doen :D
 
Nieuw abonnement genomen een maand geleden voor €85 (YUGO), eerste afrekening meer dan €93...?! :cautious:
Ik verhuis ook binnenkort en had alvast een online afspraak gemaakt om Telenet te installeren in mijn nieuwe woning. Nog steeds geen bevestingsmail over gekregen.
Omdat ik geen zin had om weer te bellen heb ik daarstraks Whatsappberichten gestuurd. Benieuwd wanneer ik reactie krijg...
 
Wij zijn na korte tijd terug overgestapt van Yugo naar Wigo => de yugo app werkt niet naar behoren en is omslachtig vind ik, ook minder zenders...
Heef mij maar "gewone" tv => gemakkelijk opnames plannen en deftig kunnen zappen :D
 
Intussen hebben ze gereageerd.

Moet wel zeggen dat elke keer dat ik al gebeld heb het altijd heel vriendelijke mensen waren. :)
 
Bwa, wij hebben hier momenteel problemen met Telenet in de straat. Moest ik nu Orange gehad hebben waren ze over 3 maanden nog de zwarte piet aan mekaar aan 't doorgeven tussen Telenet en Orange vrees ik. Nu is 't simpel: Telenet hoort het op te lossen, maakt niet uit waaraan het ligt. Dat is eigenlijk de grote reden waarom ik enkel Telenet en Proximus overweeg.

Moest ik geen internet nodig hebben voor mijn werk zou ik het misschien nog overwegen, maar een stabiele verbinding is gewoon te belangrijk om er op te besparen voor mij. Ik zou voor veel mensen overigens juist wel iets aanraden wat niet Telenet of Proximus is, omdat je in essentie hetzelfde krijgt voor minder.

Goh, als er algemene problemen zijn in't straat, moet Telenet dat sowieso oplossen, Orange zou automatisch mee opgelost zijn...

Hier al lang Orange en geen klagen over. Vooral het prijsverschil is enorm met Telenet.
 
Nieuw abonnement genomen een maand geleden voor €85 (YUGO), eerste afrekening meer dan €93...?! :cautious:
Ik verhuis ook binnenkort en had alvast een online afspraak gemaakt om Telenet te installeren in mijn nieuwe woning. Nog steeds geen bevestingsmail over gekregen.
Omdat ik geen zin had om weer te bellen heb ik daarstraks Whatsappberichten gestuurd. Benieuwd wanneer ik reactie krijg...
Misschien meteen betaald voor iets meer dan een maand, zodat de begindatum van de maand op een bepaalde dag valt?
 
Vandaag de brief in de bus gehad dat het analoge tv-signaal zou stoppen op 16/02. Dus even de gids gevolgd op https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/signaalswitch/tv .

Op een Samsung tv van 2014. Alles goed verlopen en ook zender 55 toont de juiste info. Echter zijn er veel zenders (vooral VIER, VIJF en nog enkele andere) die niets tonen of anders beeld met veel storingen op. De zenders van VRT tonen allemaal perfect beeld, zelfs in HD dacht ik.

Nog mensen bij wie dat zo is?


edit 09.01.2021: alles picobello nu. Storingen weg en alle beschikbare zenders goed te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kamer waar ik tijdens de winter op de rollen fiets, ik zou graag daar naar TV kunnen kijken. Live tv kijken lukt gewoon via Yelo Play, maar bij 90% van de opgenomen programma's lukt dat niet. Dat je mag enkel via de digicorder. Is daar op 1 of andere manier een workaround? Of moet ik er echt mee leven dat ik op 6 meter van mijn digicorder de rechten niet heb om iets af te spelen 😡
 
Ik heb een kamer waar ik tijdens de winter op de rollen fiets, ik zou graag daar naar TV kunnen kijken. Live tv kijken lukt gewoon via Yelo Play, maar bij 90% van de opgenomen programma's lukt dat niet. Dat je mag enkel via de digicorder. Is daar op 1 of andere manier een workaround? Of moet ik er echt mee leven dat ik op 6 meter van mijn digicorder de rechten niet heb om iets af te spelen 😡
De enige workaround die ik kan bedenken is een lange HDMI kabel kopen en een HDMI switcher steken tussen uw digicorder. Zo kan je kiezen naar welke HDMI je het signaal van uw digicorder stuurt.
 
Die 6m is jammer genoeg door 2 muren dus zonder boren moet ik al helemaal rond via de gang, op zich nog altijd wel mogelijk maar nu ook niet super handig. Zal er is over denken als het echt niet anders kan.
 
Die 6m is jammer genoeg door 2 muren dus zonder boren moet ik al helemaal rond via de gang, op zich nog altijd wel mogelijk maar nu ook niet super handig. Zal er is over denken als het echt niet anders kan.

Momenteel niet beschikbaar, maar als je een Telenet TV Box hebt i.p.v. een Digicorder, kan je de Telenet TV app gebruiken en daarmee kan je denk ik wel exact hetzelfde als met je digicorder.
 
Momenteel niet beschikbaar, maar als je een Telenet TV Box hebt i.p.v. een Digicorder, kan je de Telenet TV app gebruiken en daarmee kan je denk ik wel exact hetzelfde als met je digicorder.
Enige nadeel hierbij is dat je geen Digibox kan kopen, maar enkel huren. Dit komt duur uit als je dat niet vaak gebruikt.
 
Vandaag de brief in de bus gehad dat het analoge tv-signaal zou stoppen op 16/02. Dus even de gids gevolgd op https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/signaalswitch/tv .

Op een Samsung tv van 2014. Alles goed verlopen en ook zender 55 toont de juiste info. Echter zijn er veel zenders (vooral VIER, VIJF en nog enkele andere) die niets tonen of anders beeld met veel storingen op. De zenders van VRT tonen allemaal perfect beeld, zelfs in HD dacht ik.

Nog mensen bij wie dat zo is?


edit 09.01.2021: alles picobello nu. Storingen weg en alle beschikbare zenders goed te bekijken.
Ik las het vandaag op de website van de vrt, verder nog niks over gehoord.
Heb je nu al je zenders die je voordien analoog had in digitale versie? Want als ik naar de lijst van de zenders kijk op de site van telenet dan ontbreken er daar wel een aantal?

Het is ook wel erg, ze zeggen dat we onze zender behouden tegen dezelfde prijs als voorheen.
Maar er is een moment geweest dat we in de 40 analoge zenders hadden, nu blijven er daar nog een kleine 30 analoog van over.
De prijs die we daarvoor betalen is echter alleen maar omhoog gegaan in al die jaren terwijl dus dik 30% minder zenders hebben.

Als ik naar de zenderlijst kijk, dan ontbreken er wel enkele die hier nu analoog te bekijken zijn (namelijk vtm2, Eurosport1 en CAZ2)
 
Ik las het vandaag op de website van de vrt, verder nog niks over gehoord.
Heb je nu al je zenders die je voordien analoog had in digitale versie? Want als ik naar de lijst van de zenders kijk op de site van telenet dan ontbreken er daar wel een aantal?

Het is ook wel erg, ze zeggen dat we onze zender behouden tegen dezelfde prijs als voorheen.
Maar er is een moment geweest dat we in de 40 analoge zenders hadden, nu blijven er daar nog een kleine 30 analoog van over.
De prijs die we daarvoor betalen is echter alleen maar omhoog gegaan in al die jaren terwijl dus dik 30% minder zenders hebben.

Als ik naar de zenderlijst kijk, dan ontbreken er wel enkele die hier nu analoog te bekijken zijn (namelijk vtm2, Eurosport1 en CAZ2)

Ik heb enkel één en Canvas in HD nu zoals op digitale tv. Voor de rest zijn er wel enkele zenders weggevallen precies (RTL TVI viel me meteen op). Maar eerlijk gezegd kijk ik zo weinig tv en zijn die zenders op het analoge signaal de laatste jaren al zoveel veranderd dat ik niet weet wat er ondertussen allemaal is weggevallen of bijgekomen.
 
4 November alles binnengebracht in een Telenet shop (Modem, digicorder, access point)
In December een factuur van 150€, restwaarde Digicorder. Klantendienst gebeld, ze hebben het rechtgezet
Gisteren, factuur van 35€, restwaarde Access point. Nu mag ik nog eens naar hun bellen om te zeggen dat ik die al heb binnen gebracht

"Ja mijnheer u mag het betalen en als wij dan zien dat het binnen is krijgt u uw bedrag terug" Het zal wel zijn ja
Volgende maand ook nog ééntje voor de modem zeker, dan hebben we ze alle 3 gehad
 
Ik las het vandaag op de website van de vrt, verder nog niks over gehoord.
Heb je nu al je zenders die je voordien analoog had in digitale versie? Want als ik naar de lijst van de zenders kijk op de site van telenet dan ontbreken er daar wel een aantal?

Het is ook wel erg, ze zeggen dat we onze zender behouden tegen dezelfde prijs als voorheen.
Maar er is een moment geweest dat we in de 40 analoge zenders hadden, nu blijven er daar nog een kleine 30 analoog van over.
De prijs die we daarvoor betalen is echter alleen maar omhoog gegaan in al die jaren terwijl dus dik 30% minder zenders hebben.

Als ik naar de zenderlijst kijk, dan ontbreken er wel enkele die hier nu analoog te bekijken zijn (namelijk vtm2, Eurosport1 en CAZ2)

Ik heb het ook gezien op de website van vrt en besloten het meteen aan te pakken. De verandering verliep vlot, alleen vind ik het vervelend dat zenders nu van nummering veranderd zijn en dat ik die nummering enkel kan wijzigen met een digibox. En ik dacht dat ik VTM4 (CAZ was toch de oude naam he) nu wel zou kunnen zien (kon ik met analoog niet ontvangen) maar nope. VTM2 en CAZ2 ontvang ik daarentegen wel.
 
4 November alles binnengebracht in een Telenet shop (Modem, digicorder, access point)
In December een factuur van 150€, restwaarde Digicorder. Klantendienst gebeld, ze hebben het rechtgezet
Gisteren, factuur van 35€, restwaarde Access point. Nu mag ik nog eens naar hun bellen om te zeggen dat ik die al heb binnen gebracht

"Ja mijnheer u mag het betalen en als wij dan zien dat het binnen is krijgt u uw bedrag terug" Het zal wel zijn ja
Volgende maand ook nog ééntje voor de modem zeker, dan hebben we ze alle 3 gehad
De opzeg van m'n tv is pas na 3 telefoons en 2 winkelbezoeken volledig in orde. Als ze me bij de volgende factuur tenminste eindelijk het teveel betaalde bedrag van november hebben teruggestort, lol. 'Bedankt voor het geduld' zei de laatste (en meest bekwame) medewerker aan de telefoon.
 
Terug
Bovenaan