Tattoo artiest een geld tip geven?

QiQi

Member
Hallo,
Ik zou graag willen vragen of dat een tattoo artiest geld tippen hier normaal is in Belgie
Ik weet dat het in Amerika een MUST is maar is dat hier in Belgie ook zo?
Als je al €900 voor een dag betaald is dan een geld tip dan nog noodzakelijk?
 
Het woord dat je zoekt is “fooi”. Een tip in het Nederlands is “raad”. Hierdoor leest je bericht wat vreemd.

Mij lijkt het niet nodig om een fooi te geven, maar je kan dat gerust doen als je het geleverde werk uitmuntend vindt.
 
Nog nooit gedaan en ook nog nooit vreemde blikken gekregen van artiesten omdat ik gewoon de prijs betaalde. Ik keek zelfs vreemd toen ik in de VS "moest" tippen nadat ik net een overpriced tattoo had betaald. Maar ik zou er niet van verschieten dat de artiesten daar quasi heel hun gage moeten afgeven aan de shop en ze leven van hun fooien. Hier is dat veel minder het geval dus ik denk niet dat het nodig is.
 
Een tattoo-artiest lijkt me zo'n job waar mondopmondreclame (social media) me veel meer waarde voor die artiest lijkt te hebben dan een briefje van 10, 20, ... euro als fooi.
 
Nooit gedaan. Na laatste sessie van m'n sleeve vorige zaterdag wel doosje pralines meegenomen, omdat ik echt content bent van wat ze ervan gemaakt heeft :)
 
Hier hebben de artiesten liever een leuke extra zoals een taart, dan een tip. Meestal zit due ak in de prijs verrekend 😉
 
Het kan wel en ik heb het al eens gedaan (of naar boven afgerond bijvoorbeeld), maar het moet niet.
 
Ok dus het is geen "total disrespect" als je het niet doet
Want 2 x €900 voor 2 boven arm tattoos vInd ik echt al meer dan genoeg
 
Terug
Bovenaan