Sven Gatz tweet over Vlaams Belang-betoging

Da's gewoon op alle vlakken een enorm achterlijke Tweet vind ik. Wakkert het 'wij tegen de elitaire mainstream mensen/politici die zich beter voelen' vuurtje wat Vlaams Belang maar wat graag aanstookt nog wat verder aan, scheert een gigantische hoop mensen over dezelfde kam, polariseert zelf nog wat flink, ... Enfin, hij blaast gewoon zelf nog wat meer wind in de zeilen van die partij. Daar gaan achter de schermen hopelijk wat zware woorden over vallen.
 
Da's gewoon op alle vlakken een enorm achterlijke Tweet vind ik. Wakkert het 'wij tegen de elitaire mainstream mensen/politici die zich beter voelen' vuurtje wat Vlaams Belang maar wat graag aanstookt nog wat verder aan, scheert een gigantische hoop mensen over dezelfde kam, polariseert zelf nog wat flink, ... Enfin, hij blaast gewoon zelf nog wat meer wind in de zeilen van die partij. Daar gaan achter de schermen hopelijk wat zware woorden over vallen.
Ik heb luidop moeten lachen. Als Brusselaar vind ik dat die nog gelijk heeft ook, maar dat is iets anders.
Zo kunt ge als politieker echt wel niet communiceren :rofl: Moet gezopen hebben, kan niet anders.
 
Da's gewoon op alle vlakken een enorm achterlijke Tweet vind ik. Wakkert het 'wij tegen de elitaire mainstream mensen/politici die zich beter voelen' vuurtje wat Vlaams Belang maar wat graag aanstookt nog wat verder aan, scheert een gigantische hoop mensen over dezelfde kam, polariseert zelf nog wat flink, ... Enfin, hij blaast gewoon zelf nog wat meer wind in de zeilen van die partij. Daar gaan achter de schermen hopelijk wat zware woorden over vallen.
Ik heb luidop moeten lachen. Als Brusselaar vind ik dat die nog gelijk heeft ook, maar dat is iets anders.
Zo kunt ge als politieker echt wel niet communiceren :rofl: Moet gezopen hebben, kan niet anders.
Dat was toch ook Gatz die op dezelfde manier reageerde op iemand die tweette dat de hulpdiensten in Brussel hem niet in het Nederlands konden helpen?

Sorry, vond alleen deze rioolgazet na 2 seconden google:

Ik krijg daarbij nogal een gevoel alsof die man wel anders zou piepen moest België niet zo belachelijk ge(des)organiseerd zijn dat hij daar in Brussel zich niets moet aantrekken van stemmen buiten dat gewestje.
 
Het is boeiend om te zien dat een betoging van 2k personen zoveel reacties kan uitlokken.
Links is goed bezig met ze te marginaliseren/belachelijk te maken (137k € voor de hele campagne). Wat ze niet lijken te snappen is dat, desondanks de magere opkomst, het vb al een week reclame krijgt in elke krant en op elke nieuwszender.
En Gatz lijkt niet te begrijpen dat hij het VB x aantal extra stemmers geeft met zijn uitspraak.
Langs de andere kant lijkt het onwaarschijnlijk dat het VB ooit zal kunnen regeren. En moest het zo zijn zullen ze niets kunnen forceren aangezien bijna al hun partijpunten op federaal niveau liggen.
Toch, bijna 1 op 4 zal VB stemmen. Benieuwd hoe lang zij braaf ad zijlijn willen wachten. Een radicale shift in het beleid komt meestal niet door een bolletje te kleuren in een stemhokje.
 
Het is boeiend om te zien dat een betoging van 2k personen zoveel reacties kan uitlokken.
Links is goed bezig met ze te marginaliseren/belachelijk te maken (137k € voor de hele campagne). Wat ze niet lijken te snappen is dat, desondanks de magere opkomst, het vb al een week reclame krijgt in elke krant en op elke nieuwszender.
En Gatz lijkt niet te begrijpen dat hij het VB x aantal extra stemmers geeft met zijn uitspraak.
Langs de andere kant lijkt het onwaarschijnlijk dat het VB ooit zal kunnen regeren. En moest het zo zijn zullen ze niets kunnen forceren aangezien bijna al hun partijpunten op federaal niveau liggen.
Toch, bijna 1 op 4 zal VB stemmen. Benieuwd hoe lang zij braaf ad zijlijn willen wachten. Een radicale shift in het beleid komt meestal niet door een bolletje te kleuren in een stemhokje.
Maar wie in de hele wereld is zo dom om niet te snappen dat het VB op die manier gratis reclame krijgt? Denk je echt dat alle gezamenlijke "linkse" partijen dat niet weten? Ik vind het al héél erg met de haren getrokken om Open VLD links te noemen, trouwens. Maar iedereen weet goed genoeg dat dat mee reclame is voor het Belang.

Maar voor hen weegt het misschien meer door dat ze willen laten zien dat het maar om een kleine groep gaat. Of om -in het kader van vrijheid van meningsuiting- te laten zien dat er een mening als die van het Vlaams Belang bestaat, en dat het mensen vrij staat om daarop te stemmen als ze dat zouden willen. Maar dat er daarnaast nog heel wat andere meningen zijn, op wie je ook kunt stemmen. En dat levert ook stemmen op.

Voor Gatz specifiek is het nog anders, dat is gewoon een niet-zo-slimme tweet. De antwoorden zijn vooral nogal wenkbrauwfronsend. Maar hij mag toch laten zien aan zijn stemmers wat hij van een bepaalde politieke partij vindt? Denk je echt dat hij persoonlijk zo veel stemmen gaat verliezen, mensen die eerst op hem hebben gestemd en nu denken: O, maar dan ga ik Vlaams Belang stemmen? Ik vind dat altijd een beetje overtrokken... Alsof ze doodzwijgen de enige manier is, en alsof dat ooit heeft geholpen.

Maar je laatste zin vind ik ook wel iets. Wat denk je dan dat het VB gaat doen met 25% van de stemmen? Of wat de 25% van de mensen gaan doen, behalve een bolletje kleuren? Want dan vergeet je ook wel dat voor 25% van de mensen het bolletje kleuren ook meteen de grens is van hun politieke inzet.
 
Ik zal is een tweet sturen na de verkiezingen met wat vergelijkende grafieken in. Zal wel stiller zijn dan.
 
tja, politici die zich aan café-uitspraken en -discussies wagen. toont het niveau van de Belgische politiek, imo.
't is gewoon niet slim, ook al omdat het de mensen die al op VB stemden gewoon meer olie voor het vuur geeft, en er mensen gaan zijn, die op hem zouden stemmen, nu óók gaan denken dat ze beter niet op zo iemand zouden stemmen...
 
Dom, maar wel grappig. Zowel zijn reactie(s) als de reacties op zijn post die nogmaals het gebrek aan intellect bij de meerderheid van de Twitter-gebruiker als de VB-stemmer aantonen.
 
Terug
Bovenaan