Studie studiekeuze

vosreinaerde

New member
ik zit momenteel in mijn 6de middelbaar wiskunde-wetenschappen. Ik heb een grote interesse in wetenschappen en dan voornamelijk chemie. Daarom zou ik graag volgend jaar starten aan de universiteit gent in de richting chemie. Is dit een goede richting om veel beroepen mee te kunnen uitoefenen later? Hier op mijn school wordt nogal eens gezegd dat je met de master chemie enkel leerkracht kan worden, wat ik absoluut niet wil en waardoor ik mijn keuze toch wat minder zie zitten? Als je met de opleiding chemie echt in een bedrijf wilt werken zou je een doctoraat nodig hebben, klopt dit? Ik weet niet of ik een doctoraat wel zou aankunnen, aangezien ik nu zeker geen slechte maar toch ook niet de beste resultaten heb. Om over een doctoraat te spreken is het natuurlijk ook nog veel te vroeg, eerst door het eerste jaar geraken.

Naast pure chemie, lijken de ingenieur (industrieel of burgerlijk) chemie richtingen me ook wel te interesseren. Indien met de master chemie weinig beroepsmogelijkheden zijn, zijn er dan meer met deze ingenieursrichtingen?
 
Met een master chemie zit je zeker goed, zowel in farma als chemie bedrijven. En die zijn zeer talrijk in Vlaanderen (Agfa, BASF, Bayer, Covestro, Umicore om er maar een paar te noemen). Gewoon doen dus, zeker als het je heel erg interesseert.
 
Terug
Bovenaan