Square Enix onthult nieuwe informatie over Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Ter ere van de verjaardag van het originele Final Fantasy heeft Square Enix nieuwe gameplay en cutscenes getoond van Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin. De beelden benadrukken de verbanden tussen de komende actie-RPG en de allereerste titel in de Final Fantasy-serie.

De nieuwste gameplay-beelden tonen onder andere de iconische northern bridge-scène uit het originele Final Fantasy, die opnieuw is gemaakt in Final Fantasy Origin. De game vertelt het verhaal over de reis van Jack en zijn kameraden op een nieuwe manier en werpt nieuw licht op de duistere oorsprong van Garland. De legendarische Final Fantasy-ontwikkelaars Hironobu Sakaguchi (Mistwalker Corporation CEO) en Akitoshi Kawazu deelden ook hun gedachten over de verbanden tussen beide titels:

“Garland, die aan het begin van het verhaal wordt verslagen, wordt 2000 jaar daarvoor herboren als Chaos en heerser over de duisternis, om vervolgens opnieuw verslagen te worden door de Warriors of Light… Ik heb deze eindeloze cirkel in het verhaal gemaakt omdat het de eerste game in de serie was. Hoewel het een pixel art-RPG was, wilde ik het verhaal deze diepere lagen geven, zodat het niet gewoon als “speelgoed” gezien zou worden, maar we de game konden verheffen tot een authentieke vorm van entertainment. Dat was de reden achter deze beslissing. Volgens mij gaat hetzelfde op over de scène waarin de speler de noordelijke brug oversteekt, en de titel en de tekst van het verhaal in beeld verschijnen.” - Hironobu Sakaguchi (Mistwalker Corporation CEO).

“Het verhaal van FF Origin wordt verteld vanuit het perspectief van Garland. Het is best spannend om het verhaal door de ogen van de schurk te volgen. Ik ben benieuwd naar de emotionele impact die het verhaal van deze game dit keer op spelers kan hebben. Wat het lot van Garland betreft… Mensen die het originele Final Fantasy speelden weten al wat er met hem zal gebeuren, maar ik hoop dat mensen de manier waarop deze titel hem portretteert kunnen waarderen.” - Akitoshi Kawazu (Square Enix).

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin verschijnt op 18 maart 2022 voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One en pc via de Epic Games Store. De speciale Anniversary-stream kan je trouwens integraal op YouTube bekijken.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan