Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 126 57,0%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,4%
  • Apple Watch

    Stemmen: 30 13,6%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,1%
  • Samsung

    Stemmen: 15 6,8%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Lekker, nadat ik de Bluetooth headset heb verbonden, wil hij niet meer verbinden met de telefoon. Plots meldt hij dat om met een nieuwe telefoon te verbinden, hij alles moet resetten. Enkel de Ja optie... Dus alles kwijt van het laatste uur.
Desondanks na de reset en de heropstart staat de horloge stil op "Check your phone to complete setup" en de telefoon staat op "Couldn't connect to your watch". Afin, in de Galaxy Wearable app. De bluetooth van de telefoon zelf is gewoon verbonden met de telefoon. Maar er gebeurt dus niks.

Ik krijg er nu al een puntneus van.
 
Momenteel al een paar jaar Fitbit charge 4, maar zou wel willen upgraden. Qua notifications en dergelijke is dat maar pover.

Ben geen zotte sporter, occasioneel fietsen en wat workout sessies gedurende de week.
Dus niet op zoek naar een diehard sport horloge, maar een mooie mix tussen smartwatch en activity tracker/sporthorloge.

Iemand tips?

edit: na wat opzoeken neig ik naar de forerunner 255 (Music). Zou enkel een winkel moeten vinden waar ik eens de gewone en de S kan passen en zien wat beste is. En dan wachten op goeie soldendeal :D
 
Laatst bewerkt:
edit: na wat opzoeken neig ik naar de forerunner 255 (Music). Zou enkel een winkel moeten vinden waar ik eens de gewone en de S kan passen en zien wat beste is. En dan wachten op goeie soldendeal :D

Ik ben hiervoor naar AS Adventure gegaan, twijfelde zelf tussen enkele modellen en uiteindelijk voor de 255 S gegaan na ze te passen. Was ik ineens ook van mijn ecocheques verlost :D
 
Momenteel vind ik de 255music voor 340 door een discount link via mn werk, precies ook nergens goedkoper (geen solden op)
 
Dit weekend was er een update van de software van mijn Galaxy watch 5 pro, ik weet niet wat ze let die update gedaan hebben, maar ineens gaat de batterij bijna dubbel zo lang mee dan ervoor.
 
Welke zou ik mijn vrouw kado doen voor valentijn? Smartwatch of loophorloge.

Dacht aan garmin venue of een forerunner. Ze loopt niet veel maat wilt wel opbouwen en bij beter weer fiets ze ook wat.

Merci alvast.
 
Welke zou ik mijn vrouw kado doen voor valentijn? Smartwatch of loophorloge.

Dacht aan garmin venue of een forerunner. Ze loopt niet veel maat wilt wel opbouwen en bij beter weer fiets ze ook wat.

Merci alvast.
Zijn looks belangrijk voor haar?
Anders zou ik altijd voor een forerunner gaan.
 
Zijn de slaapanalyses die zo'n horloges doen al iets of wat on point?

Ik twijfel al een tijdje om een smartwatch te kopen maar de laatse weken merk ik dat er echt grote verschillen zitten in hoe ik opsta dus ik had graag ook wat analyse gedaan rond mijn slaappatroon, zonder direct met 15 sensoren in een ziekenhuisbed te gaan liggen, zodat ik mss erachter kom waarom ik effectief goed/slecht slaap.
Komt er eigenlijk op neer dat mochten er bepaalde OS'en/horloges zijn die hier verder in staan dat ik eerder die richting uit zou gaan kijken. Als die technologie over het algemeen niet veel waard is hoef ik daar dan ook niet naar te zien.
 
Zijn de slaapanalyses die zo'n horloges doen al iets of wat on point?

Ja en nee. Het is verre van een exacte wetenschap en die dingen zitten er vaak nogal naast. Ik vind niet dat je ze daarvoor moet kopen, want op zich gaan ze ook maar voort op je hartslag, ademhaling en beweging en dat zijn echt niet de enige factoren die spelen.

Dat gezegd zijnde vind ik dat er vaak wel een goede correlatie is tussen wat mijn Fenix 7 zegt over mijn nacht, en hoe ik me voel na mijn nacht.

Maar bottom line: toen ik mijn eerste sportwatch kocht kocht ik die mede met sleep tracking in het achterhoofd, terwijl ik daar nu eigenlijk niet echt meer naar kijk en dat niet meer als overweging zou meenemen om een watch te kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Zijn de slaapanalyses die zo'n horloges doen al iets of wat on point?
In mijn slaaprapport staat meestal dat ik ofwel te veel drink voor ik ga slapen, ofwel dat ik mijn smartphone op stil moet zetten snachts, omdat ik 3 keer per nacht wakker wordt en dat dit eigenlijk te veel is.

Ik krijg mijn horloge niet uitgelegd dat ik 4 jonge kinderen heb, waarvan wel altijd 1 snachts mij wakker roept.
 
  • Haha
Waarderingen: Sond
Ik zoek eigenlijk nog wel een nieuwe loophorloge zonder te veel tralala. Mijn Suunto 9 laat het de laatste tijd vaak afweten als ik een run start.
Moet alleen snel en deftig gps hebben en kunnen connecteren met Strava.
Iemand tips welke? Dacht zelf aan een Garmin Forerunner 45?
 
Zijn er mensen met dagdagelijkse ervaring met de Garmin forerunner 255/265 & 955/965 ? 'T zal voor mij waarschijnlijk één van deze twee types worden maar ben er nog niet uit volledig uit.
 
Zijn er mensen met dagdagelijkse ervaring met de Garmin forerunner 255/265 & 955/965 ? 'T zal voor mij waarschijnlijk één van deze twee types worden maar ben er nog niet uit volledig uit.

Wat wil je weten? Toestellen zijn grotendeels hetzelfde, alleen hebben de x5x varianten een MIP scherm en de x6x varianten een OLED scherm. MIP schermen zijn beter voor de batterij, OLED schermen zijn dan weer veel kleurrijker. Dus even nadenken wat je het meest waardeert.
De grootste toevoeging van de 9xx tov 2xx is de aanwezigheid van kaartenmateriaal op de 9xx, om te navigeren met watch. Dat kan niet met de 6xx.

Uitgebreide reviews te lezen op dcrainmaker website.
 
Terug
Bovenaan