Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 126 57,0%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,4%
  • Apple Watch

    Stemmen: 30 13,6%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,1%
  • Samsung

    Stemmen: 15 6,8%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Vreemd dat je een getal of een grafiek nodig hebt om u te motiveren om beter en langer te slapen, maar als het werkt des te beter! :p

Ik heb het al bijna 30 jaar lastig om op tijd in mijn bed te kruipen denk ik, op deze manier wordt het wel voor het eerst echt visueel dat dat impact heeft.
 
Ik heb nu de 4 en ben er best tevreden mee. Hoewel 'm niet kapot is, denk ik da'k toch ook de 5 ga kopen als die uit is, of toch alleszins kijken naar de reviews en de prijs. In jouw geval zou ik sowieso wachten. Ik vermoed dat de prijs van de 4 toch gaat dalen als de 5 uit is, dus je kan misschien nog wat besparen als de 5 niets voor je is.
En? Ondertussen al een 5 gekocht?
Ik ben nu wat aan het kijken, met de kortingen momenteel met black friday.
 
Niemand hier die al een Samsung Galaxy watch 5 (pro) gekocht heeft? Of er misschien al naar gekeken heeft en dan toch beslist om hem niet te kopen?
 
Heb hem gekocht. Gelukkig met eco-cheques of ik ging er spijt van hebben.

Voelt een beetje goedkoop aan met dat schermpje. Misschien had ik beter een amoled genomen.
 
Zijn er hier mensen doe hun activity tracker ook gebruiken om hun slaap te monitoren?
Ik heb mijn nieuwe galaxy watch 5 de laatste dagen ook gebruikt om mijn slaap te monitoren, maar gisteren en vandaag dacht die dat ik aan het slapen was toen ik wakker was :wtf::help:
 
  • Haha
Waarderingen: daca
Zijn er hier mensen doe hun activity tracker ook gebruiken om hun slaap te monitoren?
Ik heb mijn nieuwe galaxy watch 5 de laatste dagen ook gebruikt om mijn slaap te monitoren, maar gisteren en vandaag dacht die dat ik aan het slapen was toen ik wakker was :wtf::help:

Heb dat paar weken terug eens gedaan met de Garmin, herkende de slaapfases wel goed maar de score die hij er op plakts kwam vaak niet over met het gevoel dat ik 's ochtends had.

Plus slapen met een horloge is toch maar onwennig dus doe ik ze niet meer aan.
 
Zijn er hier mensen doe hun activity tracker ook gebruiken om hun slaap te monitoren?
Ik heb mijn nieuwe galaxy watch 5 de laatste dagen ook gebruikt om mijn slaap te monitoren, maar gisteren en vandaag dacht die dat ik aan het slapen was toen ik wakker was :wtf::help:
Ja, ik heb een iWatch en gebruik al een tijdje AutoSleep. Heel tevreden van. Kost ergens een 5€, maar het is erg accuraat.
 
Heb dat paar weken terug eens gedaan met de Garmin, herkende de slaapfases wel goed maar de score die hij er op plakts kwam vaak niet over met het gevoel dat ik 's ochtends had.

Plus slapen met een horloge is toch maar onwennig dus doe ik ze niet meer aan.
Ik heb mijn smartwatch pas van vorige vrijdag en tot nu toe verloopt alles goed, alleen die slaapregistratie was de laatste dagen nogal raar.
Dat hij dus dacht dat ik sliep wanneer dat niet het geval was.

Ik moet zeggen dat ik vroeger altijd dag en nacht mijn horloge aan had, deed dat enkel af om te douchen of om in bad te gaan.
Op een gegeven moment ben ik gestopt met het dragen van een horloge en heb dat jaren niet meer gedaan.
Nu ik mijn smartwatch heb voelt dat eigenlijk opnieuw heel natuurlijk aan, ik merk het bijna niet dat ik een horloge aan heb, ook om mee te slapen is dat dus geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Polar Grit Pro Titan

Polar-Grit-Pro-Titan.jpg
 
Polar pacer pro gekregen voor mijn verjaardag.

Tijdens eerste sportsessie verloor hij vaak mijn hartslag, na even de handleiding te raadplegen, raden ze aan om het te dragen waar je geen tattoos hebt…

Beetje een bummer aangezien ik dat niet echt meer heb…

Nu is het gelukkig wel beter aan mijn andere pols… maar wel lastig om een horloge de andere kant de dragen dan waar je gewoon bent.

Voorlopig weet ik niet of zo een horloge genoeg nut heeft om een borstband te kopen, aangezien ik de indruk heb dat mijn tempo’s wel in de juiste hartslagregio lagen
 
Mij laten verleiden om een forerunner 255 Music te kopen.
Familielid had nog 250€ consumptiecheques liggen die gingen vervallen en die ik kreeg en vriendin had nog ecocheques. Well spent zeg ik dan!
Vandaag eerste keer ermee lopen, 2,5km aflossing. Maar het is wel duidelijk een upgrade van de 235 die ik had.
 
Mij laten verleiden om een forerunner 255 Music te kopen.
Familielid had nog 250€ consumptiecheques liggen die gingen vervallen en die ik kreeg en vriendin had nog ecocheques. Well spent zeg ik dan!
Vandaag eerste keer ermee lopen, 2,5km aflossing. Maar het is wel duidelijk een upgrade van de 235 die ik had.
Hier ook net de 255s Music aangeschaft, met ecocheques die gingen vervallen :)
Kom van een FR 45s, dus het verschil is enorm. So far heel content van!
 
Polar pacer pro gekregen voor mijn verjaardag.

Tijdens eerste sportsessie verloor hij vaak mijn hartslag, na even de handleiding te raadplegen, raden ze aan om het te dragen waar je geen tattoos hebt…

Beetje een bummer aangezien ik dat niet echt meer heb…

Nu is het gelukkig wel beter aan mijn andere pols… maar wel lastig om een horloge de andere kant de dragen dan waar je gewoon bent.

Voorlopig weet ik niet of zo een horloge genoeg nut heeft om een borstband te kopen, aangezien ik de indruk heb dat mijn tempo’s wel in de juiste hartslagregio lagen
Die laatste zin volg ik niet helemaal... Waarom zou zo'n horloge niet genoeg nut hebben voor een borstband?
Het hangt allemaal af van hoe nauwkeurig/correct je het wilt. Is het niet erg dat het soms wegvalt of soms duidelijk een foute HR aangeeft? 90 als je weet dat het eigenlijk ca 180 zit, en zo. Dan zou ik het niet doen. Sowieso is het nut bij intervallen beperkt, omdat de hartslag altijd de inspanning met een beetje vertraging volgt. Die pieken zijn dan ook waar een horloge zich het vaakst op verslikt, maar of dat veel uitmaakt, bepaal je zelf.

Voor mij was het wel nodig dat hij wat accurater was. Voor m'n hoofd, omdat ik niet graag werk met "ongeveer" of "nu even niet kijken, want het klopt niet". Maar ook omdat ik m'n hart toch een beetje in het oog moe(s)t houden. Dus heb ik het zo opgelost. Als het horloge verder biedt wat je wilt, kan een borstband daar redding in bieden. En als je denkt dat je ooit wilt upgraden, kan die borstband gewoon mee, toch? Ik loop nu met de Polar H10 gekoppeld aan mijn Garmin, dat is voorlopig nog geen probleem.
 
Die laatste zin volg ik niet helemaal... Waarom zou zo'n horloge niet genoeg nut hebben voor een borstband?
Het hangt allemaal af van hoe nauwkeurig/correct je het wilt. Is het niet erg dat het soms wegvalt of soms duidelijk een foute HR aangeeft? 90 als je weet dat het eigenlijk ca 180 zit, en zo. Dan zou ik het niet doen. Sowieso is het nut bij intervallen beperkt, omdat de hartslag altijd de inspanning met een beetje vertraging volgt. Die pieken zijn dan ook waar een horloge zich het vaakst op verslikt, maar of dat veel uitmaakt, bepaal je zelf.

Voor mij was het wel nodig dat hij wat accurater was. Voor m'n hoofd, omdat ik niet graag werk met "ongeveer" of "nu even niet kijken, want het klopt niet". Maar ook omdat ik m'n hart toch een beetje in het oog moe(s)t houden. Dus heb ik het zo opgelost. Als het horloge verder biedt wat je wilt, kan een borstband daar redding in bieden. En als je denkt dat je ooit wilt upgraden, kan die borstband gewoon mee, toch? Ik loop nu met de Polar H10 gekoppeld aan mijn Garmin, dat is voorlopig nog geen probleem.

Ik bedoel eigenlijk dat de horloge meer een gadget is, en dat je op mijn niveau perfect kan trainen zonder, en dat het niet zoveel uitmaak of je hartslag nu 5 slagen meer of minder is.

Momenteel ben ik er toch nog aan het leren om er met om te gaan

En dat ik daarom nog niet weet of ik er wel 70€ voor over heb.

Weet je trouwens of die met hetzelfde principe werken? Of doe gebruiken een ander soort technologie?
Edit: blijkbaar wel
 
Ik bedoel eigenlijk dat de horloge meer een gadget is, en dat je op mijn niveau perfect kan trainen zonder, en dat het niet zoveel uitmaak of je hartslag nu 5 slagen meer of minder is.

Momenteel ben ik er toch nog aan het leren om er met om te gaan

En dat ik daarom nog niet weet of ik er wel 70€ voor over heb.

Weet je trouwens of die met hetzelfde principe werken? Of doe gebruiken een ander soort technologie?
Edit: blijkbaar wel
Ander soort technologie. De hartslagband detecteert elektrische stroom van je hart. De polsmeting werkt optisch: een laserlichtje kijkt tot net onder je vel om te zien wanneer je hart klopt. Daarom gaat het niet geweldig met een tatoeage.

Mijn probleem is ook niet dat het constant 5 slagen minder zou aangeven. Dat zou namelijk ook goed genoeg zijn voor mij. Mijn probleem is dat het soms wegvalt, of soms totaal ernaast zit en andere keren weer niet. Dan is het moeilijker trainingen te vergelijken. Maar dat geldt ook alleen als je je hartslagzones juist weet natuurlijk, en daarmee traint. En dan vooral voor m'n hart: dat grote pieken of diepe dalen eruit worden gevlakt via het algoritme. Dat is véél minder het geval met de borstmeting.
 
Dat is voor mij ook nog altijd een groot struikelblok.
De optische sensoren komen van heel ver, en ze zijn tegenwoordig echt wel goed en accuraat. Maar ze zijn enkel niet consequent, soms zitten ze er nog grandioos naast en het vervelende is dat je niet weet of je nu naar een correcte waarde aan het kijken bent of dat hij er naast aan het slaan is.
 
Ik bedoel eigenlijk dat de horloge meer een gadget is, en dat je op mijn niveau perfect kan trainen zonder, en dat het niet zoveel uitmaak of je hartslag nu 5 slagen meer of minder is.

Momenteel ben ik er toch nog aan het leren om er met om te gaan

En dat ik daarom nog niet weet of ik er wel 70€ voor over heb.

Weet je trouwens of die met hetzelfde principe werken? Of doe gebruiken een ander soort technologie?
Edit: blijkbaar wel
Als je weet dat het ballpark de juiste waarde is zou ik daar genoegen mee nemen. Je hartslag ijlt toch altijd na op de inspanning die je aan het leveren bent. Als je bv een sprint trekt gaat je hartslag bv pas 20-30s later spiken. Je trained in principe ook in zones en niet op 1 bepaalde hartslag, dus als je naar het midden van u zone mikt ga je altijd wel grosso modo goed zitten... zolang je effectief wéét dat je in de goeie richting zit. Wat als het soms goed en soms compleet verkeerd is zoals @MrKend54l hierboven beschrijft dan heb je er helemaal niks aan.

De polsmeting aan mijn Fenix 5X werkt bv voor geen meter, of beter gezegd: ik kan er niet op vertrouwen. Soms werkt het, andere keren voel ik mijn hart bonken gelek zot en zegt hij hartslag 110. Ik denk dat het er bij mij wel mee te maken heeft dat ik redelijk wat donker haar op mijn armen heb wat de meting niet ten goede zal komen. Ik heb bv ook Polar verity sense die ik rond mijn onderarm draag net onder mijn ellenboog (aan de binnenzijde waar er geen haar groeit) als ik op de rollen fiets en die waardes liggen wel perfect in lijn met wat een borstband geeft.
 
Ik ben op zoek naar een goeie app die ik kan koppelen met mijn loopband via bluetooth. Mag zowel gratis als betalend zijn, bij voorkeur wel eentje waar ik de gegevens uit kan synchroniseren met mijn Polar Flow of Strava.
 
Terug
Bovenaan