Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 126 56,8%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,4%
  • Apple Watch

    Stemmen: 31 14,0%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,1%
  • Samsung

    Stemmen: 15 6,8%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    222
Iemand nog problemen met Polar Pacer Pro of Polar in het algemeen waar deze gewoon ineens random uitvalt en factory reset?
De laatste week al 2 keer voor gehad terwijl ik niks aan het doen was.
Voor de rest er wel content van maar dit doet me nu wel uitkijken naar iets anders..
Ik heb het vandaag 1 jaar geleden 2x meegemaakt. Een keertje tijdens een training, maar eerst ook tijdens een wedstrijd. Plezant is iets anders, want daar had ik wel mijn PR op de 10k, wat dus niet in Strava staat, omdat de eerste kilometer zonder horloge was...

Daarna zelf volledig factory reset gedaan en alles ontkoppeld hier, weer geüpdatet en daarna geen last meer van gehad.
 
Ik heb het vandaag 1 jaar geleden 2x meegemaakt. Een keertje tijdens een training, maar eerst ook tijdens een wedstrijd. Plezant is iets anders, want daar had ik wel mijn PR op de 10k, wat dus niet in Strava staat, omdat de eerste kilometer zonder horloge was...

Daarna zelf volledig factory reset gedaan en alles ontkoppeld hier, weer geüpdatet en daarna geen last meer van gehad.

En we weten allemaal dat als het niet op Strava staat…. 😁
 
Ik heb het vandaag 1 jaar geleden 2x meegemaakt. Een keertje tijdens een training, maar eerst ook tijdens een wedstrijd. Plezant is iets anders, want daar had ik wel mijn PR op de 10k, wat dus niet in Strava staat, omdat de eerste kilometer zonder horloge was...

Daarna zelf volledig factory reset gedaan en alles ontkoppeld hier, weer geüpdatet en daarna geen last meer van gehad.
ok merci, ik zal zien dat het met zelf te factory resetten hopelijk opgelost is.
 
Sinds ik de fr 255 heb ik mijn zoon mijn oude 235 gegeven.
Nu waren de op vakantie. Scherm plots zwart. Dacht batterij leeg, maar ik heb nog geluid. En als ik verlichting duw, komt er wat licht.
Maar geen beeld. Kan ik op een of andere manier hier nog iets mee doen?
 
Sinds ik de fr 255 heb ik mijn zoon mijn oude 235 gegeven.
Nu waren de op vakantie. Scherm plots zwart. Dacht batterij leeg, maar ik heb nog geluid. En als ik verlichting duw, komt er wat licht.
Maar geen beeld. Kan ik op een of andere manier hier nog iets mee doen?
Heb je al eens proberen resetten?
 
Ik had een simpele recovery workout gemaakt, veertig minuten aan 7min/km. Geen opwarming of cooldown. Toch zag ik achteraf op de grafiek dat er de eerste 7min geen "doel tempo lijn" wordt weergegeven, hoe kan dat? Eerst keer dat ik dit voor heb.

SmartSelect_20220914-084834_Connect.jpg
 
Ik had een simpele recovery workout gemaakt, veertig minuten aan 7min/km. Geen opwarming of cooldown. Toch zag ik achteraf op de grafiek dat er de eerste 7min geen "doel tempo lijn" wordt weergegeven, hoe kan dat? Eerst keer dat ik dit voor heb.

Bekijk bijlage 13212

Is dat de doeltempo-lijn? Is dat niet de lijn om je prestatie/fitness aan te geven? Daarbij negeert hij een bepaalde tijd, omdat je hartslag dan nog niet representatief is. Ik snap die prestatielijn sowieso niet goed, wanneer die positief en wanneer negatief is, maar dat is het eerste waar ik aan zou denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dat is inderdaad de doeltempo lijn, en er zal toch ergens ingesteld staan dat vanaf minuut of afstand x de workout pas begint.
 
Is dat de doeltempo-lijn? Is dat niet de lijn om je prestatie/fitness aan te geven? Daarbij negeert hij een bepaalde tijd, omdat je hartslag dan nog niet representatief is. Ik snap die prestatielijn sowieso niet goed, wanneer die positief en wanneer negatief is, maar dat is het eerste waar ik aan zou denken.

Ja dat zou wel eens kunnen want rond dat punt geeft hij ook een melding of je basis conditie verbetert of niet.

Software is niet echt Garmin's beste kant hoor, het is zeer uitgebreid maar je verliest heel snel het overzicht en helemaal niet intuïtief.
 
Sinds een week overgestapt naar een Apple Watch (ineens de Ultra :unsure:), komende van een "simpele Fitbit".

Zeer intuïtief qua gebruik en voor mijn loopjes, enkel voor het calorieverbruik snap ik de split actieve/niet-actieve caloriën niet goed.
Na 5 jaar op mijn scherm continu aantal stappen van de dag + totale calorieverbruik te zien, is dat toch even wennen.
Merk ook wel dat totale calories spent aanzienlijk verschilt t.o.v. Fitbit, die vermoedelijk minder accuraat zal meten?
 
Ik ben deze zomer geüpgraded van FR235 naar FR955.
Ik was de “edge” updates aant volgen voor mijn fiets, toen ik toevallig op de reviews van de nieuwe FR stootte.
Aangezien fietsen niet mijn primair doel is en de edge enkel nog maar zijn flagship uit had gebracht, gekozen voor FR955 ipv 255 om deze te gebruiken als navigatie en heel blij met mijn keuze:

- navigatie gebruik ik enkel bij fietsen; andere metrics zijn minder belangrijk dus staat “voortdurend” op map
(Had al een chest strap, horloge rond stuur)
- draag mijn 955 altijd (HRV, slaap, stress,…) en ben helemaal verliefd op de statistieken (en heel blij met de battery life)

Ik heb geen loopdoel meer na NY marathon 2019; maar horloge geeft met “training load” zo’n motivatie dat ik kan zeggen dat het (gegeven navigatie voor te fietsen) een topaankoop is.

Omdat ik sinds juli 2012 al een Garmin bezit, zal ik niet snel een ander merk overwegen; al heb ik wel ooit gedacht aan een Apple Watch en ben benieuwd naar hun ontwikkelingen.
 
Ik heb geen loopdoel meer na NY marathon 2019; maar horloge geeft met “training load” zo’n motivatie dat ik kan zeggen dat het (gegeven navigatie voor te fietsen) een topaankoop is.

Ik heb dat met trainingsfitheid. Omdat slaap daarin 1 van de factoren is, zet me dat actief aan om meer en beter te slapen.

Meteen ook het eerste ding in mijn leven ooit dat daarin slaagt 🙂
 
Vreemd dat je een getal of een grafiek nodig hebt om u te motiveren om beter en langer te slapen, maar als het werkt des te beter! :p

Bij mij is het vooral mijn fitness level die ik omhoog wil zien gaan en die mij motiveert om toch maar iets te doen en maximaal mijn tijd wil benutten met sporten.
 
Terug
Bovenaan