Special Forces: Wie durft wint (2024)

Op hln zie ik dit staan maar kan het niet volledig lezen :rolleyes:

Olivier Deschacht zwaar ontgoocheld na mislukte finale ‘Special Forces’: “Als ík na Loïc was begonnen, was het me ook gelukt”​

"Ik had het nadeel dat ik als eerste naar boven moest klimmen. Loïc, de andere finalist, kon op een afstand toekijken hoe ik het aanpakte en dus ook zien wat ik fout deed. Als ik als tweede was gestart en zijn techniek had gezien, was ik zeker ook boven geraakt.”

"Ik had het nadeel dat ik als eerste naar boven moest klimmen. Loïc, de andere finalist, kon op een afstand toekijken hoe ik het aanpakte en dus ook zien wat ik fout deed. Als ik als tweede was gestart en zijn techniek had gezien, was ik zeker ook boven geraakt.”
Dat hebt ge dan voor als ge slaapt tijdens de les ;)

Had idd vanaf het begin al de foute techniek door omhoog proberen klimmen via de stenen. Neen, er hangen daar vlinderknopen in dat touw voor iets, neem die beet en gebruik je benen.
Was toch sowieso al een vogel voor de kat? Wat ga je in een echte situatie doen zonder radio. "RADIOVAL RADIOVAL" :wallbash: :LOL:
En dan dat alarm laten af gaan :p

Olli ging al direct lopen bij die finale opdracht ipv gewoon door te wandelen, maakte zichzelf al helemaal dood voor hem nog moest beginnen

Loïc had meerdere keren de vraag gesteld of hij als eerste wou of niet.
Achteraf praten is makkelijk. Buiten dat klimmen deed Loïc ook alle andere dingen wel goed itt olivier.

Alleen in de ondervraging was hij wel sterk.

Loïc had meerdere keren de vraag gesteld of hij als eerste wou of niet.
Achteraf praten is makkelijk. Buiten dat klimmen deed Loïc ook alle andere dingen wel goed itt olivier.

Alleen in de ondervraging was hij wel sterk.
Classic Deschacht: het lukt hem niet en de schuld op een ander steken, maar wel blijven volhouden wat een teamplayer hij is.

chapeau voor Loic, ondanks alle vermoeidheid toch geen steken laten vallen en dat voor iemand die professioneel toch heel ver weg van SF staat (alleszins veel verder dan een ex-topsporter)

chapeau voor Loic, ondanks alle vermoeidheid toch geen steken laten vallen en dat voor iemand die professioneel toch heel ver weg van SF staat (alleszins veel verder dan een ex-topsporter)
Ik denk dat dat een professionele keuken heel wat dichter staat bij SF dan het bepamperingsoord van een eerste nationale voetbalclub :wink:

Loïc loopt nu wel vrij veel triathlon/marathon dus qua fysiek is die best wel oké.

De finale zelf bleef ik een beetje op mijn honger zitten, die ondervragingen zijn bijvoorbeeld bij Kamp Waes intenser, of althans hetgeen ze lieten zien natuurlijk. Die eindproef vond ik ook maar pover, omhoog klimmen en bom kleven, springen en klaar.

Ok, ge zijt natuurlijk al stik kapot dus moet een helse inspanning zijn geweest dat om hoog klimmen maar had het precies spectaculairder verwacht.

Voor Jan Bakelants was dit programma toch een afgang? Dat is dan zogezegd de slimste van 't peloton..
Een afgang zou ik toch niet zeggen.
Hij is fysiek sterk en mentaal was hij toch ook wel weerbaar.
Hij had angsten die hij wel overwonnen heeft.

Wat je heel hard zag was zijn karakter en dat dit helemaal uit zijn comfort zone was.
Dat hij niet snel zaken oppikt en kan aanleren heeft niks te maken met perse slim zijn te maken. Dat hij slordig is dat is ook iets wat niet zozeer met slim zijn te maken heeft.
Hoe hij presteert en zich gedraagt is gewoon vrij authentiek, en hij is ook gewoon terecht vrij ver gekomen.

Terug
Bovenaan