Speakerstand die plat tegen de muur past

Carrion

Well-known member
Crowdfunder FE
Hi guys,

Ik ben op zoek naar een speaker die eigenlijk plat tegen de muur past. Die eigenlijk tussen een muur en zetel geplaatst kan worden. Iets zoals dit:

Schermafbeelding-2022-12-18-092606.png


Dat zou het zij-aanzicht zijn van wat ik bedoel. Maar ik kan niet meteen iets vinden.
Iemand een idee of zoiets bestaat.

Ik wil liever niet voor wallmount gaan omdat ik via de speakerstand de kabel wil verbergen.
 
Veel bookshelf speakers zijn "ported" en hebben een minimum-afstand van de muur. Daarmee waarschijnlijk?
Als je op "speaker wall mount" zoekt zie ik wel veel opties die een beetje afstand geven...
 
ik gok dat je zoiets bedoelt? Maar dan hoger wel?
william-winston-aberdeen-20679.jpg

https://www.debameubelen.be/p/william-winston-aberdeen-zwart/7499/?cookie_policy=1
is eigenlijk een salontafel/bijzettafel.
Klopt, het is inderdaad zoiets dat ik bedoel. Momenteel heb ik thuis de volgende opstelling:


Maar ik zou op een nieuwe locatie graag niet een plank in de muur boren en kabels halverwege de muur eruit te laten komen (mocht ik deze ooit wegdoen. Dus zoiets als in je foto maar dan hoger en op formaat van een speaker is inderdaad wat ik zoek.
 
Nu zijn die dingen zo instabiel als de pest (hebben ze hier staan).
Zoals al aangehaald zijn de meeste bookshelf's ported en moet je die dus een stuk van de muur zetten. Het zijn echt uitzonderingen waar het niet zo is.
Ze zouden geplaatst worden tegen de muur zoals op mijn foto. Dus dat is geen probleem. Je moet soms een beetje roeien met de riemen die je hebt.
 
Dit misschien? Ze kosten wat maar zijn top kwaliteit.

Deze gaan tot 1m hoog. Moseco 10 model

 
Dit misschien? Ze kosten wat maar zijn top kwaliteit.

Deze gaan tot 1m hoog. Moseco 10 model

Die vloer gaat altijd breder zijn dat het plateau waar de speaker op staat he. Lijkt me logisch gezien de invloed op stabiliteit.
 
Klopt, het is inderdaad zoiets dat ik bedoel. Momenteel heb ik thuis de volgende opstelling:


Maar ik zou op een nieuwe locatie graag niet een plank in de muur boren en kabels halverwege de muur eruit te laten komen (mocht ik deze ooit wegdoen. Dus zoiets als in je foto maar dan hoger en op formaat van een speaker is inderdaad wat ik zoek.
Werkt dit goed qua surround? Waar zitten je oren op die foto meestal? :unsure:
Merk je een verschil in klank tussen de linkse speaker en de rechtste?
Anders kan je voor speakers gaan die hun poort van voor hebben.
Nu dat kan je meestal oplossen met wat EQ'ing.

Wall mounts steken meestal ook nog wat extra uit en laten het meestal toe om de speakers te pivoteren. Dat lijkt mij hier ook niet geschikt.
 
Werkt dit goed qua surround? Waar zitten je oren op die foto meestal? :unsure:
Merk je een verschil in klank tussen de linkse speaker en de rechtste?
Anders kan je voor speakers gaan die hun poort van voor hebben.
Nu dat kan je meestal oplossen met wat EQ'ing.

Wall mounts steken meestal ook nog wat extra uit en laten het meestal toe om de speakers te pivoteren. Dat lijkt mij hier ook niet geschikt.
De voorgeschreven hoek van Dolby voor 5.1 begint ook vanaf 110 graden he, ik vermoed dat dit er zelfs niet zo ver af zit.
Ik denk eerder dat de afstand tot de zitplaats lastiger is, want uw fronts zouden nog altijd overheersend moeten zijn en dat wordt moeilijk als die speaker vlak naast u staat.

Maarja, in die ruimte is het natuurlijk altijd lastig, ik zou zelf eerder in echt heel goeie stereo steken ipv in surround, maar dat is ieder zijn eigen zin.

Mijn eigen wall mounts hangen trouwens volledig tegen de muur en zonder enige vorm van verstelbaarheid. Maar het type speaker heeft daar ook geen nood aan.
CinemaStudio04Large-copy-0004-05-2.jpg
 
De voorgeschreven hoek van Dolby voor 5.1 begint ook vanaf 110 graden he, ik vermoed dat dit er zelfs niet zo ver af zit.
Ik denk eerder dat de afstand tot de zitplaats lastiger is, want uw fronts zouden nog altijd overheersend moeten zijn en dat wordt moeilijk als die speaker vlak naast u staat.

Maarja, in die ruimte is het natuurlijk altijd lastig, ik zou zelf eerder in echt heel goeie stereo steken ipv in surround, maar dat is ieder zijn eigen zin.

Mijn eigen wall mounts hangen trouwens volledig tegen de muur en zonder enige vorm van verstelbaarheid. Maar het type speaker heeft daar ook geen nood aan.
CinemaStudio04Large-copy-0004-05-2.jpg
ahja bij 5.1 is dat anders dan bij 7.1 zeker? nu het kan wel zeker werken zo om degelijk surround te hebben.
Ik kan er persoonlijk niet goed tegen dat speakers niet op de MLP gericht zijn.

Zo een speakers die plat tegen de muur hangen, zit er vanachter in de speakers dan een mounting hole ofzo?
Weet dus niet of die bij carry on zouden werken.

Dat lijkt mij vooral handig voor de center speaker en misschien de front left en right als die niet extreem ver uit elkaar staan, want dan is een beetje toe in toch aangeraden.
 
ahja bij 5.1 is dat anders dan bij 7.1 zeker? nu het kan wel zeker werken zo om degelijk surround te hebben.
Ik kan er persoonlijk niet goed tegen dat speakers niet op de MLP gericht zijn.

Zo een speakers die plat tegen de muur hangen, zit er vanachter in de speakers dan een mounting hole ofzo?
Weet dus niet of die bij carry on zouden werken.

Dat lijkt mij vooral handig voor de center speaker en misschien de front left en right als die niet extreem ver uit elkaar staan, want dan is een beetje toe in toch aangeraden.
Vanachter zitten 4 gaten voor bouten, en dit zijn de wall mounts:
Flushmount-1.jpg

Je vijst dus de ene kant op uw speaker, de andere kant op de muur en dan schuif je ze in elkaar.
Dit is de achterkant van de speaker:

M6_backside-Kopie.jpg

Maar dat werkt dus enkel als er geen port is op de achterkant, én als uw speakers een trapeziumvorm hebben waardoor ze automatisch richting de luisterplek gekanteld staan. In het geval van XTZ zijn alle de fronts dus gekanteld in het design en de surrounds zijn tri-pole speakers waar dat niet van belang is. Maar dat is een heel specifiek ontwerp dat je bij heel weinig fabrikanten zal vinden.
 
Terug
Bovenaan