Het Finse bedrijf Housemarque werd natuurlijk heel wat jaren geleden opgericht, maar zij die zowel de third-person shooter Returnal als oudere games zoals Nex Machina of Resogun uitprobeerden, beseffen dat ze nog altijd toffe arcadey toestanden uit hun spreekwoordelijke hoed kunnen toveren. De met horror overladen roguelite kwam al sinds 2021 uit, maar nu is het dus tijd om het publiek langzamerhand enthousiast te krijgen voor hun nieuwste project! Maak kennis met Saros, welke volgens de creatieve regisseur Gregory Louden "de ultieme evolutie van Housemarque's gameplay-ervaringen" zal zijn. Returnal wouden ze na diens succes met rust laten en in plaats daarvan kwam men op de proppen met een spirituele opvolger die tegelijkertijd als een gloednieuwe I.P. zal fungeren. Een PlayStation 5-versie werd reeds geconfirmeerd en Louden vermeldde ook dat de ontwikkelaars de technologie van de PlayStation 5 Pro zullen benutten. Helaas moeten we geduldig vanaf nu afwachten, want het spel is pas voor 2026 bestemd; wellicht de reden waarom men een cinematische trailer voor het debuut samenstelde.
Gelukkig zeiden de betrokken partijen dat we later dit jaar gameplay footage mogen anticiperen, maar wat kunnen Housemarque en Sony Interactive Entertainment ons in de tussentijd erover vertellen? Op de officiële PlayStation Blog schreef men alvast meer informatie over het concept: Saros zal een griezelige actie-belevenis worden met daarenboven een mysterieus verhaal dat gesitueerd is in een verloren kolonie. Er heerst echter een onheilspellende zonsverduistering in de wereld van Carcosa, maar Arjun Devray (vertolkt door acteur Rahul Kohli) wilt, los van deze dreiging, de persoon naar wie hij zoekt koste wat het kost opsporen. Is die persoonlijke motivatie echter te veel voor de bewapende Soltari Enforcer en wat voor andere individuen zal hij tijdens z'n tocht ontmoeten? Housemarque beweerde tevens dat hun doel het "creëren van een emotionele en krachtige karakterstudie" is, die "de tol van het scheppen van een nieuwe toekomst" zal behandelen.
Eén van de manieren waarop Saros van Returnal zal verschillen, is de aanwezigheid van meer permanente hulpmiddelen en progressie, zodat je na iedere dood sterker kan worden. De wereld zal per dood echter eveneens veranderen, inclusief de hindernissen die op je staan te wachten, dus je moet sowieso voorzichtig zijn telkens je Carcosa wilt trotseren. Het pak van Arjun, plus z'n steeds groeiende hoeveelheid geweren, kun je daarentegen wel gradueel upgraden en per poging mag je ook je eigen loadout selecteren. Uitdaging met meer flexibiliteit dan tevoren, zo klinkt het, en in de komende maanden zal Housemarque de verscheidene facetten van Saros verder bespreken.
Gelukkig zeiden de betrokken partijen dat we later dit jaar gameplay footage mogen anticiperen, maar wat kunnen Housemarque en Sony Interactive Entertainment ons in de tussentijd erover vertellen? Op de officiële PlayStation Blog schreef men alvast meer informatie over het concept: Saros zal een griezelige actie-belevenis worden met daarenboven een mysterieus verhaal dat gesitueerd is in een verloren kolonie. Er heerst echter een onheilspellende zonsverduistering in de wereld van Carcosa, maar Arjun Devray (vertolkt door acteur Rahul Kohli) wilt, los van deze dreiging, de persoon naar wie hij zoekt koste wat het kost opsporen. Is die persoonlijke motivatie echter te veel voor de bewapende Soltari Enforcer en wat voor andere individuen zal hij tijdens z'n tocht ontmoeten? Housemarque beweerde tevens dat hun doel het "creëren van een emotionele en krachtige karakterstudie" is, die "de tol van het scheppen van een nieuwe toekomst" zal behandelen.
Eén van de manieren waarop Saros van Returnal zal verschillen, is de aanwezigheid van meer permanente hulpmiddelen en progressie, zodat je na iedere dood sterker kan worden. De wereld zal per dood echter eveneens veranderen, inclusief de hindernissen die op je staan te wachten, dus je moet sowieso voorzichtig zijn telkens je Carcosa wilt trotseren. Het pak van Arjun, plus z'n steeds groeiende hoeveelheid geweren, kun je daarentegen wel gradueel upgraden en per poging mag je ook je eigen loadout selecteren. Uitdaging met meer flexibiliteit dan tevoren, zo klinkt het, en in de komende maanden zal Housemarque de verscheidene facetten van Saros verder bespreken.
Laatst bewerkt: