Sonic zoeft weer richting het grote scherm

Veel meer dan dat kan ik je eigenlijk nog niet vertellen, het is zo eenvoudig als de titel: op 20 december 2024 komt de derde Sonic the Hedgehog-film in de zalen.

Sonic de Eerste werd wereldberoemd omwille van de publieke campagne om van Sonic Aargh, Sonic Aww te maken. De eerste incarnatie was een beetje the stuff of nightmares (al heeft hij wel carrière gemaakt met de Chip & Dale-film) en zijn vernieuwde, hoge aaibaarheidsfactor-zelf alleen al gaf de film een boost in bezoekers. Sonic’s tweede film bracht vriendje Tails en frenemy Knuckles tot leven en ik vond het alvast een leuke film, ook al heb ik hem ondertussen een keer of twaalf gezien (twee hele grote Sonic-fans in huis). Aan het einde van de film - spoilers mocht je nog niet hebben kunnen kijken, ik wacht wel even - kon je zien hoe de voorouder van Robotnik / Dr. Eggman ooit aan het werk was geweest met Shadow.

Aangezien Sonic 2 de meest succesvolle game-naar-film ooit geworden is, kunnen we er vrij zeker van zijn dat de studio volle gas zijn best zal doen en dit niet een snel ineen geflanste cash grab zal zijn. Normaal komt de gehele cast terug (Idris Elba komt ook nog eens met een eigen Knuckels-reeks) met als enige, maar belangrijkste, vraagteken Jim Carrey’s Robotnik. Carrey leek vrij serieus over zijn acteerstop na de vorige film. Hij heeft ook steeds langere pauzes ingelast de laatste jaren en zijn uitleg klónk beredeneerd. Maar voor kinderen zou Jim Carrey misschien toch nog één keertje willen terugkomen. Volgens de producer van de film is er hoe dan ook géén sprake om Robotnik ooit te hercasten. Jim Carrey of geen Eggman.

Helemaal niet bij? Koop hier de eerste Sonic the Hedgehog-film.

Toch nog niet gezien/grote fans in huis? Koop hier Sonic 2.

D8C60700-F205-4C8F-9C32-977D8EA02F39.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan