Sniper Elite 5

Shooter PC PS5 PS4 XBOX Sniper Elite 5

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
se5.png


release: 26 mei 2022
genre: shooter
dev: Rebellion

Sniper Elite: France.

France, 1944 – As part of a covert US Rangers operation to weaken the Atlantikwall fortifications along the coast of Brittany, elite marksman Karl Fairburne makes contact with the French Resistance. Soon they uncover a secret Nazi project that threatens to end the war before the Allies can even invade Europe: Operation Kraken.

The latest instalment in the award-winning series, Sniper Elite 5 offers unparalleled sniping, tactical third-person combat and an enhanced kill cam. Fight your way across the most immersive maps yet, with many real-world locations captured in stunning detail, and an improved traversal system that lets you explore more of them than ever before.

 
Day one gamepass :love2:
Toffe games, zeker in co op en met een machinegeweer

 
Zou ik nog een poging wagen? Ik heb denk ik nog nooit de campaign van een shooter kunnen uitspelen, ik zat er dichtbij bij de eerste wolfenstein op ps4, maar om een of andere reden niet uitgespeeld (terwijl ik dit een kei goeie game vond)

Deze reeks al gespeeld en doet wel een beetje jeuken deze trailer... Ziet er gewoon goed uit
 
Ik ben er aan begonnen maar ben nog nie overtuigd eigenlijk.... Het snipen zelf is wel tof als vanouds maar de graphics en vooral de AI storen mij nogal serieus. De AI zijn meestal supernaturals die precies nogal snel weten waar je zit.... En soms zien ze je niet staan terwijl je er bijna vlakbij staat.
 
Heb je bijna altijd bij single player stealth games. Wil je iets dynamisch, moet je multiplayer spelen. Tarkov of Hunt Showdown etc.
 
Amuseer me met deze. Invasion een zeer leuke toevoeging. Enkel AI is niet al te slim. Wel mooie mappen.
 
De mappen zijn idd wel nice, zit nu aan missie 4. Missie 3 vond ik voorlopig de leukste qua mappen. En een demper op een sniper is natuurlijk ook een topcombinatie.
 
Map 2 is voor mij voorlopig de leukste

Survival is niet altijd gemakkelijk, 12 waves overleven
maar hiervoor kan je in de lobby niveau kiezen dat je wil, very easy tot authentic
Je kan het ook solo doen maar dit vind ik persoonlijk veel moeilijker


Invasion is leuk, wel wat geluk hebben dat er een invader in je spel komt
Een invader doden is moeilijker dan zelf invader te zijn
Blijkbaar is het zo als je als invader speelt en de AI dood de vijand, dan krijg je de trofee ook
Dit geluk had ik niet, maar hij zat ergens vast in een gebouw en heb er simpelweg een granaatje op gegooid

Ik had geluk bij de invasion in mijn spel, had net via de telefoon locatie enemy sniper gevraagd en ze klommen juist een raam binnen in het gebouw, en heb ze gewoon neergeschoten.
Ze waren met 2 (speelden in co-op)


Aan authentic playthrough moet ik nog beginnen, heb nu al alle mappen gespeeld en ga nu eerst wat op easy spelen voor de collectibles
Daarna poging authentic maar dit ga ik in co-op doen, om het iets gemakkelijker te maken
 
Ik heb moeilijkheden om dit stealth te spelen. Spelen ook in co-op maar geen silencer, nog geen subsconic rounds, en dan zo zaken saboteren om uw shot te maskeren staan vaak in het midden van de vijand. Tips? Of ffkes rambo doorheen alle missies gaan om zo belangrijke zaken te unlocken.
 
Ik heb moeilijkheden om dit stealth te spelen. Spelen ook in co-op maar geen silencer, nog geen subsconic rounds, en dan zo zaken saboteren om uw shot te maskeren staan vaak in het midden van de vijand. Tips? Of ffkes rambo doorheen alle missies gaan om zo belangrijke zaken te unlocken.
Ik begin stealth en eindig als rambo
 
Ik heb moeilijkheden om dit stealth te spelen. Spelen ook in co-op maar geen silencer, nog geen subsconic rounds, en dan zo zaken saboteren om uw shot te maskeren staan vaak in het midden van de vijand. Tips? Of ffkes rambo doorheen alle missies gaan om zo belangrijke zaken te unlocken.
Ik heb bv volledig missie 2 gespeeld zonder 1 shot te lossen.
 
Ik begin stealth en eindig als rambo
Haha hier hetzelfde :)

Is precies veel lastiger dan de vorige Sniper Elites om stealth te spelen..
Uitgespeeld ondertussen en voor mij is Sniper Elite 2 nog steeds de beste uit de reeks.

De Remastered versie gekocht voor 2,5€ op de PSN store enkele weken geleden om nog eens te kunnen spelen.
 
De AI is nog altijd gigantisch idioot, het snipen zelf is er wat op achteruit gegaan omdat er meer ingezet is op close combat maar toegegeven, de gunplay is nog nooit zo goed geweest in een SE game. In combinatie met die ragdolls (die explosies! :love:) is het zelfs al de meeste shooter fun die ik in jaren gehad heb.

Enkel jammer van de AI ...
 
Terug
Bovenaan