exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
tenor.gif


Welke streken? Reisorganisaties? Zelf huren materiaal?

⛷️🏂

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er naar uit dat ik de tweede trip van dit seizoen ook keihard ga kunnen annuleren :(

Normaal stond er nog eentje op de planning voor half maart. Kaprun eind december hebben we kunnen verzetten naar kerstvakantie 2021.

Maar ik wil zo hard gaan glijden :(
 
Ik denk dat ik voor de eerste keer in mijn leven de winterblues heb :S. En dat is allemaal omdat ik geen uitzicht heb op skivakanties :(😫😩
 
Hier ook onze skireis van krokus 2021 geannuleerd. Enfin, gewoon al verplaatst naar krokus 2022...
 
Frankrijk opent de skiliften niet voor eind februari werd woensdag gezegd (officieel "hoogstwaarschijnlijk niet" maar na 3x uitstel geloven de skidorpen er zelf niet meer in) :

De kans is klein dat ze dit seizoen nog gaan openen, het is gewoon te duur en met avondklok en gesloten restaurants is er ook niet veel te verdienen op dit moment. Er is de voorbije dagen zelfs sprake van een derde lockdown, voor ze daarna alles versoepelen is de sneeuw al gesmolten. Er zal wel een gebied symbolisch willen openen eind maart, maar da's meer een fotomoment voor de pers.

Met ons verbod op niet-essentiële reizen tot 1 maart is er nog een extra hindernis om ergens te gaan skieën.
 
Hier ook al drie keer in rook zien opgaan.

Hadden vakantie opstaan in de week van 23 maart 2020, obviously niet doorgegaan en dan de boeking gewoon exact één jaar opgeschoven.
In juni toen de cijfers aan de beterhand waren, hadden we iets vastgelegd voor eind november om toch maar te kunnen gaan. Achteraf gezien naïef, maarja. Ook obviously niet doorgegaan.
En dan nu zal de verschoven skivakantie van vorig jaar duidelijk ook niet kunnen doorgaan. Was sinds december ookal stilaan duidelijk aan het worden dat ik hier niet teveel hoop voor moest hebben.
 
Wij zouden de eerste week van maart gaan, maar hebben deze verschoven naar 12 februari 2022. Spijtig aangezien ik net nieuw materiaal heb gekocht afgelopen zomer, maar het is wel de beste keuze. Ischgl zou toch niet hetzelfde zijn.
 
Ik denk dat ik in de komende weken ga proberen boeken voor volgend seizoen, want ik verwacht ne giga stormloop als alles weer open gaat. Normaal sta ik. vlot 30 dagen minimum in de bergen. Vorig seizoen maar een 15tal,en dit seizoen 0.

Ik denk dat ik voor de eerste keer in mijn leven een winterdepressie heb 😥.
 
Ik denk dat ik in de komende weken ga proberen boeken voor volgend seizoen, want ik verwacht ne giga stormloop als alles weer open gaat. Normaal sta ik. vlot 30 dagen minimum in de bergen. Vorig seizoen maar een 15tal,en dit seizoen 0.

Ik denk dat ik voor de eerste keer in mijn leven een winterdepressie heb 😥.
Take me with you bruh :cry:
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Idem hier... het is de derde maart op rij zonder sneeuwvakantie (maart 19 na 1 dag moeten terugkeren wegens familiale reden). Dus het begint redelijk te kriebelen... ik mik nu op december.
 
Het verbaast mij dat niemand in deze thread over Zwitserland spreekt. Daar zijn alle resorts wel open. Maar goed, het maakt eigenlijk niet uit waar ze open zijn, want België heeft een reisverbod. Desondanks heb ik in de Zwitserse gebieden wel al redelijk wat Belgische auto's gezien. Ik heb gehoord dat, als ze je aan de grens tegenhouden, je gewoon een boete krijgt en kan doorrijden. Voor sommige Belgen met genoeg centen op de bankrekening schrikt dat (+ de dure prijzen in Zwitserland) niet af.

Als Zwitserse local viel het me op dat er aan het begin van het seizoen echt heel weinig volk op de pistes was. Nooit heb ik zo weinig moeten aanschuiven. De restaurants zijn enkel take-away, maar als het weer goed is, maakt dat niet uit. De restaurants zijn ook echt niet druk. Enkel 1 dag hebben we in de auto gegeten want het weer was verschrikkelijk.

Vorig weekend was het een totaal ander verhaal. Ik denk dat we 75% van de tijd in de rij van de lift hebben gestaan. Waarschijnlijk komt dit door een combinatie van goed weer + vakantie in Zwitserland. Totaal onverantwoord eigenlijk, maar als 80 CHF voor een dagticket betaald hebt, en 2 uur gereden hebt, wil je natuurlijk niet huiswaarts keren.
 
Terug
Bovenaan