Sherlock Holmes: Chapter One

Adventure PC PS5 PS4 XBOX Sherlock Holmes Chapter One

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
sherlock.png


release: 16 november 2021
genre: adventure, open-world
dev: Frogwares

Alweer de 9de game in deze reeks.

In this story-driven detective thriller, a young Sherlock Holmes struggles to prove himself as he navigates an exotic, dangerous island in the Mediterranean to investigate the mystery of his mother’s death.

You never know where your next clue will come from. Explore and exploit the entire city in your pursuit of truth, using clues, rumors, disguises, tags, and pinned evidence to build a solid case within your mind palace.

 
Laatst bewerkt:
De vorige zat wel goed in elkaar dus deze komt hier ook wel in huis.
Bij de vorige sta ik nog altijd op plek 5 voor het behalen van de platinum 🥳
En bij die ervoor op plek 23 :p
 
Speel deze al sinds het eerste deel en heb van elke nieuwe iteratie genoten.
Verwacht geen AAA kwaliteit of epische graphics, maar gewoon een goed verhaal met leuke detective gameplay.
Can't wait!
 
De review:

 
Op dag 2 hadden ze al een patch uitgerold waardoor ik geen crashes meer ervaar :).

Tijdens de tutorial missie had ik mijn twijfels of ik deze goed ging vinden.
Maar ik heb alle vorige Frogwares Sherlock Games uitgespeeld en ben een enorme fan van deze reeks dus ik heb even doorgebeten.
En hiervoor ben ik meer dan beloond geworden.
De verslavingsfactor van dit spel is weer enorm :).
Nieuwe cases zoeken, de stad verkennen, moorden oplossen, alles is goed uitgewerkt.
Verwacht natuurlijk geen diepgang van een GTA, deze gamereeks is groot geworden met beperkte graphics en houterige animaties, maar dit schept een zeer eigen sfeertje waar ik wel van kan genieten.

Het enige minpunt voor mij is het gemis van Watson.
Er zit wel een "Jon" in de game, maar deze irriteert me meer dan dat deze iets toevoegt aan de game.
Misschien word die wel beter naargelang de game vordert maar voor mij hoefde dit character niet.

Voor de fans van adventures en detective games een absolute aanrader!
 
Terug
Bovenaan