Scorn

Horror PC PS5 XBOX Scorn

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
scorn.png


release: 14 oktober 2022
genre: horror, first-person
dev: Ebb Software

Geïnspireerd door het werk van H. R. Giger (wiki).

Scorn is set in a nightmarish universe of odd forms and somber tapestry. It is designed around the idea of "being thrown into the world". Isolated and lost inside this dream-like world, you will explore different interconnected regions in a non-linear fashion. Every location contains its own theme, puzzles and characters that are integral in creating a cohesive world.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kijk eigenlijk enorm uit naar dit spel. Die sfeer spreekt me echt aan. Doet me denken aan de spellen van vroeger om de een of andere reden
 
Niemand die deze aan het spelen is?
Ben er vanavond aan begonnen en is toch echt wel zoeken wat je moet doen vermits er niks uitleg is.
 
Ik speel deze op pc, tot dusver spreekt deze game mij heel goed aan.
Speel hem vooral voor de atmosfeer, de kunst van de wereld, niet voor iedereen weggelegd.
 
Heb hem gisterenavond uitgespeeld.

The good:

- Natuurlijk de art style, de main attraction van deze game
- Grafisch zeer mooi en immersief
- Goede performance op pc
- Game is te interpreteren op de manier die jij wilt
- Korte game (6tal uur uitgespeeld, wel soms moeten zoeken hoe verder te komen)

The bad:

- Geen dialogen/uitleg of exposition over wat the hell er gebeurd of wie of wat jij bent of moet doen
- Eentonig
- Niet veel geluid tijdens het spelen
- Meer enemies dan verwacht en veel te weinig ammo/health
- Puzzels niet altijd logisch, je moet gewoon vinden wat de ontwikkelaar verwacht dat je doet
- Welk einde? (zo abrupt)

Ik heb hem gespeeld op gamepass en denk dat die zo het best tot zijn recht komt.
Denk niet dat ik hier apart geld aan zou uitgeven.

Ben ik blij dat ik hem heb gespeeld? Dat wel ja, het was toch wel een unieke ervaring.
De art stijl is echt goed en er zijn wel enkele wtf momenten onderweg naar het einde toe.
Niet voor tere zieltjes deze game :).
 
Heb hem gisterenavond uitgespeeld.

The good:

- Natuurlijk de art style, de main attraction van deze game
- Grafisch zeer mooi en immersief
- Goede performance op pc
- Game is te interpreteren op de manier die jij wilt
- Korte game (6tal uur uitgespeeld, wel soms moeten zoeken hoe verder te komen)

The bad:

- Geen dialogen/uitleg of exposition over wat the hell er gebeurd of wie of wat jij bent of moet doen
- Eentonig
- Niet veel geluid tijdens het spelen
- Meer enemies dan verwacht en veel te weinig ammo/health
- Puzzels niet altijd logisch, je moet gewoon vinden wat de ontwikkelaar verwacht dat je doet
- Welk einde? (zo abrupt)

Ik heb hem gespeeld op gamepass en denk dat die zo het best tot zijn recht komt.
Denk niet dat ik hier apart geld aan zou uitgeven.

Ben ik blij dat ik hem heb gespeeld? Dat wel ja, het was toch wel een unieke ervaring.
De art stijl is echt goed en er zijn wel enkele wtf momenten onderweg naar het einde toe.
Niet voor tere zieltjes deze game :).
Volg het spel al sinds begin van de release en het is ook anders uitgedraaid zoals ik dacht, wat ik helaas ook beetje jammer vind/vond. Heb een LP van begin tot einde gevolgd en is zoals je aangeeft, zeer mooie art style (beetje Giger stijl) maar je zit echt met een vraagteken van wat doe de personage hier, komt er een climax van AAAAAH? Helaas totaal niet, en dat einde pfffff. (moet je maar zelf bezien)

Het is inderdaad ook niet voor tere zielen, wat ik ook niet verwacht had in dit spel. Sommige zaken deden me zelf denken aan het gedrocht Agony.
 
Ik zit met mixed feelings bij dit spel. Puzzels waren in het begin even zoeken maar had snel door hoe alles in elkaar zat. Vanaf het moment dat er vijanden in het spel kwamen vond ik het een pak minder leuk. Die hadden er niet in moeten zitten voor mij. Laatste level is totaal anders dan de andere levels vond ik. Die vettigheid had ik veel liever doorheen het hele spel gezien. Ze hadden veel meer met dit spel kunnen doen dan ze gedaan hebben. Zeker als je weet dat ze hier 8!! jaar aan gewerkt hebben. Wat hebben die gedaan op die tijd eigenlijk
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan