Sci-fi horror-game ROUTINE is terug van weggeweest; ook op komst voor Game Pass!

Een onverwachte - en voor angsthazen een onaangename! - gebeurtenis vond dit jaar plaats, want vele firma's besloten blijkbaar dat 2022 hét ideale moment was om nieuws mee te delen voor één specifiek thema betreffende interactieve horror-ervaringen. Een remake van Dead Space is vanaf januari 2023 op komst, voormalige ontwikkelaars van die zonet vermelde franchise werken toevallig ook aan het veelbelovende The Callisto Protocol, Scorn belooft taferelen à la H.R. Giger en gedurende de Summer Games Fest kwam Fort Solis eveneens aan het licht. Dit futuristisch subgenre blijft echter meer zogenaamde bondgenoten verwerven, want het haalde zelfs een titel uit de kast waar we al voor een hele lange tijd niets meer van zagen of hoorden. Maak (voor een tweede keer) kennis met ROUTINE, afkomstig van het team bij Lunar Software!

Uitgever Raw Fury onthulde namelijk dat ze dit angstaanjagende project zullen ondersteunen, hoewel beide bedrijven er voorlopig geen datum op durven plakken. Logisch, want toen men dit oorspronkelijk in 2016 deed, was het spel kort daarna volledig spoorloos. Toen wist niemand juist waarom ROUTINE verdween, iets wat Lunar Software sinds kort via hun officiële website verduidelijkte. Het komt erop neer dat ze destijds niet tevreden waren over hun eindresultaat, dat ze tevens met financiële moeilijkheden kampten en dat ze met als gevolg andere banen moesten aannemen om zo het project langzaamaan in leven te houden. Lunar Software bleef echter volhouden, en dankzij een samenwerking met Raw Fury zal deze game - met origines die uit 2012 en 2013 dateren nota bene - een kans krijgen om menig gamers (ten minste diegenen met een Xbox One, Xbox Series S | X of PC) de stuipen op hun lijf te jagen!

Onderaan staat overigens de nieuwste in-game trailer, maar hoe zit het concept ervan in elkaar? In deze First-Person survival horror verken je een basis op de maan die op een gegeven moment geen tekenen van leven meer vertoonde, ondanks dat het onder andere over burgerlijke woningen en winkels beschikt. Contact opnemen met de basis blijkt eveneens onmogelijk te zijn, dus als speler moet je ontdekken wat de oorzaak achter deze enge stilte is, terwijl jij voorzichtig allerlei gevaren probeert te ontwijken. Zie jij dat een imposante robot je bijvoorbeeld benadert, dan loont het om weg te lopen, je ergens te verbergen of jezelf te verdedigen met de Cosmonaut Assistance Tool welke jij doorgaans met nieuwe functionaliteiten kunt verbeteren. Qua atmosfeer oogt ROUTINE in ieder geval fantastisch, dus verwacht de komende maanden meer nieuws over deze game op BeyondGaming!

 
Terug
Bovenaan