Scarlet: tv, internet, telefonie - Ervaringen, discussies & vragen

Herman De Croo

Well-known member
Mijn moeder heeft het Trio pakket van Scarlet, een prachtige deal voor €40 vind ik. Het werkt al een jaar goed, maar deze week klaagt ze al 2 dagen dat ze 's ochtends geen internet heeft. Het kan ook aan haar liggen, dus dit weekend eens onderzoeken.
Er is wat storing te zien, maar niet zoveel: https://allestoringen.be/storing/scarlet/
 
Ik ging Scarlet nemen toen ik exact een jaar geleden alleen ging wonen. Besteld en dan blijkt dat ik een onbepaalde tijd moest wachten want met corona wouden ze geen internetmodem installeren. Heb ik alle begrip voor en zéééér begrijpelijk in corona tijden. Maar zeg dit dan op voorhand, ergens op je website of als waarschuwing alvorens te bestellen. Direct geannuleerd natuurlijk.

Ik kon geen weken zonder internet en ben dan bij Telenet gegaan waar ik heel blij mee ben.

Dus mijn ervaring: slechte communicatie.
 
Mijn ervaring is dat Scarlet best oké is zolang alles goed gaat. Als er een storing is kan je niemand bereiken.
Als je ze probeert te bellen is er geen wachtrij, de oproep stopt gewoon. En een antwoord op je mail krijg je na +- 10 dagen met hun verontschuldigingen.
 
Al 4 jaar klant bij Scarlet.

Nooit echt problemen gehad. Amper storingen of problemen.
Al 2x mijn decoder vervangen zonder enig probleem.

Als je geen toeters of bellen verwacht is het een mooi aanbod. Netflix 4k streamt zeer vlotjes. Disney+ komt ook vlot binnen op de hoogste kwaliteit en de limiet is ruim genoeg. Wat moet een mens nog meer hebben.
 
Idem hier, al meer dan 4 jaar klant bij scarlet.
Geen problemen gehad. Netflix gaat vlot, limiet is goed.
Zeer vlot door covid periode gekomen (thuiswerk).
Ook al 1x decoder vervangen zonder problemen.
Vrouw was in begin zeer kritisch toen ik hiervoor wilde kiezen, maar ook heel positief geworden (vooral door prijsverschil).
 
Al meer dan 10j klant bij scarlet. Nooit problemen gehad! Wifi kan wat beter maar digitale tv (disney, netflix) is goed. Ik raad scarlet aan...
 
Wij hadden een jaar Scarlet en dat was verschrikkelijk, trok echt nergens op. Helft van de tijd geen internet, patchy doorheen het huis zelfs met repeaters. Never nog opnieuw.
 
In de laatste 5 jaar, hier en daar eens een storing gehad.
Maar voor de prijs in vergelijking met de gekende alternatieven meer dan tevreden ermee.

Al ben ik aan het overwegen om over te gaan naar EDPNET, vooral door het feit dat er geen limiet is. TV en vaste telefoon gebruik ik toch niet...
 
 
Scarlet Trio pakket, is qua snelheid (al jarenlang) 50 down 4 up volgens de website. Maar bij mijn meest recente speedtests, krijg ik 55/18 als resultaat
 
Als er glasvezel van Proximus of Fiberklaar in je straat ligt, kan je nu ook Scarlet Loco bestellen. Dan heb je een onbeperkte fiberverbinding voor 34 euro per maand!!
 
Als er glasvezel van Proximus of Fiberklaar in je straat ligt, kan je nu ook Scarlet Loco bestellen. Dan heb je een onbeperkte fiberverbinding voor 34 euro per maand!!

Vanwaar heb je die info? Heb nu Scarlet Loco en ze zijn bezig met Fiberklaar in de straat. Vorige week eens gaan horen bij de providers maar Scarlet zat er niet tussen en Proximus vroeg €55 voor 350/50mbps fiberabo wat ik toch wel wat duur vond.
 
Effe googlen, eerste hit:

Scarlet loco is 70Mbps down en 10Mbps up en "ongelimiteerd" maar zoals bij telenet met een cap van 3T download.

Maar als dat "fiber" is is het wel "trage" fiber...


Screenshot-3.jpg


Screenshot-4.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Effe googlen, eerste hit:

Scarlet loco is 70Mbps down en 10Mbps up en "ongelimiteerd" maar zoals bij telenet met een cap van 3T download.

Maar als dat "fiber" is is het wel "trage" fiber...


Screenshot-3.jpg


Screenshot-4.jpg

Dat is toch nog steeds gewoon VDSL ipv Fiber
 
Dat is toch nog steeds gewoon VDSL ipv Fiber
Ja is wat ik al dacht :)

Maar dan heb ik toch wel serieuze twijfels aan het feit dat ze voor diezelfde prijs ineens een fiber verbinding gaan leveren.
(afgaand op de comments van anderen)

Ik zit hier ook te wachten op de aansluiting, die wij gratis krijgen van onze gemeente.
En ik ben de abbo's ook wat aan het eyeballen tot het zover is.

Maar als je de prijzen ziet bij bijvoorbeeld proximus zelf, dan zou het wel heel straf zijn aan 34euro/maand zoals men hier aangeeft.
 
Scarlet heeft nog geen fiber aanbod.

EDPNET en Proximus waren degenen die een fiber aanbieding hadden voor het netwerk van Proximus, dacht ik.
Scarlet zal ook nog wel volgen. Daar ben ik zeker van. Wanneer weet ik echter niet.
 
Serieus man, hoe kan je zo stellig zaken beweren die gewoon 100% fout zijn
Ik heb het fiberabonnement van Scarlet besteld....

Welk abonnement is dat dan?

Want wat ik heb teruggevonden bij scarlet is enkel het standaard abonnement. En ik heb die hun volledige site 6 maand geleden of zo, toen fiberklaar bij mij begon met fiber te voorzien, zitten doorpluizen en niets gevonden. En vandaag nog eens opnieuw.

PS: dat ding in het rood van joske, staat ook bij mijn adres, maar ze hebben van Scarlet uit niets overgezet naar fiber. Noch bij mijn buren die ook scarlet hebben (niet alle buren zijn aangesloten bij scarlet).
 
Terug
Bovenaan