Google Samsung Phone Samsung Galaxy S-serie thread

ikbenben

Well-known member
Crowdfunder FE
oSKPbCG.jpg


officiële site | België
 
Omdat mijn Galaxy S8 ondertussen al bijna 4 jaar oud en is geen updates meer krijgt binnenkort, heb ik toch eens besloten van te updaten.
Op Telenet kan je met een ledenkorting 200€ korting krijgen én kom je in aanmerking voor de promotie van de Galaxy Buds Live + de Galaxy SmartTag.
Ik ging eerst reviews en vergelijkingen afwachten voordat ik hem zou kopen, maar de mooie korting van 200€ heeft mij toch wel over de streep getrokken.
 
Laatst bewerkt:
Heb hem ook besteld via Telenet om nog eens android te testen ( zware IOS gebruiker ) ben benieuwd ;)

En andere krijg ik er altijd wel mijn geld van terug.
 
Ik heb ondertussen mijn S21 al in gebruik. Mooi toestel en toch wel merkbaar sneller dan mijn S8.
De + en Ultra zijn gewoon veel te groot voor mij. Mijn S8/S21 zijn zo ongeveer het ideale formaat...net niet te groot om nog comfortabel in je broekzak te steken en net groot genoeg om er comfortabel mee om te gaan.
 
Exact één van redenen waarom ik ook steeds het kleine(re) model kies, hoe groter hoe zwaarder ook en dat vermoeit na lang gebruik.

Momenteel een S20. Samsung is TOP qua updates de laatste tijd. Android 11 half december 2020, februari 2021 security update reeds eind januari 2021 gekregen, 3 major updates.. het was ooit anders.

Hopelijk is de Exynos 2100 wat batterij efficienter ;)
 
Exact één van redenen waarom ik ook steeds het kleine(re) model kies, hoe groter hoe zwaarder ook en dat vermoeit na lang gebruik.

Momenteel een S20. Samsung is TOP qua updates de laatste tijd. Android 11 half december 2020, februari 2021 security update reeds eind januari 2021 gekregen, 3 major updates.. het was ooit anders.

Hopelijk is de Exynos 2100 wat batterij efficienter ;)
Inderdaad! Alleen spijtig dat je niet kan kiezen voor de Ultra opties te krijgen in het kleinste model. Nu ja, het blijft nog altijd een toestel uit hun "premium" range.

Samsung heeft (sinds de S10?) beloofd om elk toestel van 3 grote updates te voorzien + een jaar beveiligingsupdates extra.
Mag wel voor zo'n dure toestellen vind ik. Op zich was mijn S8 ook nog ruim voldoende voor alles te kunnen draaien, maar ja...einde update cycle.

Time will tell. Een nieuw toestel moet het gebruik nog "aanleren" en kijken welke apps op de achtergrond draaien en welke mogen gesluimerd worden. Dit heeft allemaal nog invloed op de batterij dus ik denk dat die na een week of 2 optimaal zal zijn. Voorlopig al vrij tevreden van maar ik ben dan ook geen power user.
 
Maat van me koopt ieder jaar de nieuwe samsung en die vertelde me gisteren nog dat tot nu toe toch zijnen s21+ qua batterijduur langer mee gaat dan zijn s20+.
 
Voor het eerst in jaren terug aan het twijfelen om van 'one plus' naar Samsung te gaan vanwege ons cafetaria plan op het werk.
Zou wss dan de S21 ultra worden ipv de one plus 9.
 
Voor het eerst in jaren terug aan het twijfelen om van 'one plus' naar Samsung te gaan vanwege ons cafetaria plan op het werk.
Zou wss dan de S21 ultra worden ipv de one plus 9.
Niet vergeten dat de ultra een zwaar geval is.
Ik heb nu een xiaomi die 218gr is + cover er rond, met 1 hand gaat het nog net maar zo typen is beduidend minder leuk dan met een lichter toestel, niettemin geen probleem , ik gebruik die dan zoveel mogelijk met 2 handen. Ik zit te twijfelen om mss de s21+ te nemen of den ultra of eventueel nog een ander ttoestel dat kan ook nog altijd.

Wat me beetje stoort aan die 21+ is dat ze eerder wat gedowngraded is: scherm naar mindere resolutie ook al zie je het verschil mss niet zo hard met de ultra kan goed zijn, ik meende ook van 12GB ram naar 8GB ram.
Bij alle phones geen oplader vind ik echt vd pot gerukt, zeer vervelend toch? Belachelijk gedoe van samsung om dit van Apple af te kijken.

S21+ heeft dan weer bijna dezelfde afmetingen als de ultra maar is denk ik 27 gram lichter dan de ultra en iets goedkoper.
Het verschil zit hem in feite vooral in de fotos trekken: ze zijn ong hetzelfde mazr wil je wat verder inzoomen met die 108mp dan zit je beter dan met de s21+. Maar buiten dat denk ik zit er niet zoveel verschil op met de s21+.

Ik ga 8 februari ook eens zien naar de specs vd nieuwe Xiaomi mi 11 pro en mss ultra als die er komt. De gewone mi 11 heeft geen goeie camera.
 
ik heb de laaste tijd een probleem.

steek mijn note 10 + in voor te laden. zie het aanslagen... en dan smorgens zie ik dat hem maar enkele procenten opgeladen is...

de fice zit ook erg los wel in mijn telefoon.. zou het kunnen dat de oplaadpoort aan het kapot gaan is ? en hoe zou ik dit kunnen verhelpen ?
 
Kijk eens of er geen stof in hangt. Desnoods eens voorzichtig uitkuisen met een tandenstoker.
Je kan ook eens proberen met een andere oplader.
 
Ik twijfel tussen de S20FE en S21. Is het verschil écht zoveel de moeite? (lees: krijg je kwaliteit voor de meerprijs?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maat van me koopt ieder jaar de nieuwe samsung en die vertelde me gisteren nog dat tot nu toe toch zijnen s21+ qua batterijduur langer mee gaat dan zijn s20+.
De s21+ zijn specs zijn ook lager dan die van de s20+ dus vrij logisch denk ik.

Ik doe nu al bijna 2 jaar met mijn s10, ben er super tevreden van, het enige hekelpunt waarom ik een andere zou overwegen zijn de 'edges'.
Ik ben nooit voor die afgeronde schermen geweest en samsung is nu duidelijk er van af aan het stappen.
 
De s21+ zijn specs zijn ook lager dan die van de s20+ dus vrij logisch denk ik.

Ik doe nu al bijna 2 jaar met mijn s10, ben er super tevreden van, het enige hekelpunt waarom ik een andere zou overwegen zijn de 'edges'.
Ik ben nooit voor die afgeronde schermen geweest en samsung is nu duidelijk er van af aan het stappen.
Lager? Het scherm? Ja, maar de 120hz nu verbruikt beduidend meer batterij dan de 60hz op de s20+.
De reden wrm de s21 en s21+ beter scoren dan hun voorganger is door de nieuwe processor die zuiniger is.

Ik heb de s10 ook gehad, de batterijduur was echt niet goed.
 
Lager? Het scherm? Ja, maar de 120hz nu verbruikt beduidend meer batterij dan de 60hz op de s20+.
De reden wrm de s21 en s21+ beter scoren dan hun voorganger is door de nieuwe processor die zuiniger is.

Ik heb de s10 ook gehad, de batterijduur was echt niet goed.
Valt te zien, want dat scherm staat standaard lager dan wat het aankan.


Mijn batterijduur is inderdaad niet fantastisch, maar goed genoeg voor een toestel met zon zwaar gebruik na bijna 2 jaar.
De batterij gaat 1,5 dagen mee met normaal gebruik (mobiele data, locatie, wifi en bluetooth staan continu aan).
 
Terug
Bovenaan