Samsung Galaxy A21s | A41 | A42 | A51| A71 thread

Razer

Active member
Crowdfunder FE
samsung-galaxy-s20-fe-5g-blog-en~2020-09-22-17-31-57~cache.jpg


Aankoopadvies, problemen en vragen over de Samsung A21 reeks kunnen hier gesteld worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mij deze week de A71 gekocht. Eerste indrukken zijn super. Ik kom van een iphone 6, dus ik veronderstel dat alles dan beter en mooier lijkt :) Het geen ik al wel mis is de knop op de zijkant om hem op stil profiel te zetten, maar dat is dan ook alles.
Batterijduur is rond de 2 a 3 dagen maar ik bel er nog niet zot veel mee, en dan nog: dan zet ge hem in batterijsave modus en dan knijpt hij er nog een dag extra uit ofzo.
Dus voor specifieke vragen kan ik wel helpen door zelf te testen.
 
Tgohja, op stil zetten is gewoon van boven naar beneden wat swipen en daar kan je snel op stil zetten.

Ik heb de s21, super toestelleke maar die batterijduur is een ramp. Maar spijt heb ik niet, ik ben voorbereid, ik heb altijd een grote externe powerbank indien nodig, in de wagen ook een snelle oplader enz...

Moest ik eens bv een dagje naar de zoo gaan ik vrees dat ik er zelfs met 1 externe powerbank niet ga geraken, de s21 zuipt hier. Ik hoeft er zelfs niet aan te komen en de % vliegen er wat af. Ik heb al van alle tips en trics gezien, op darkmode zetten enz... heeft weinig zin hier.

Samsung maakt zo'n goeie toestellekes maar slagen er niet in om een hele goeie batterijduur te hebben.
 
Tgohja, op stil zetten is gewoon van boven naar beneden wat swipen en daar kan je snel op stil zetten.

Ik heb de s21, super toestelleke maar die batterijduur is een ramp. Maar spijt heb ik niet, ik ben voorbereid, ik heb altijd een grote externe powerbank indien nodig, in de wagen ook een snelle oplader enz...

Moest ik eens bv een dagje naar de zoo gaan ik vrees dat ik er zelfs met 1 externe powerbank niet ga geraken, de s21 zuipt hier. Ik hoeft er zelfs niet aan te komen en de % vliegen er wat af. Ik heb al van alle tips en trics gezien, op darkmode zetten enz... heeft weinig zin hier.

Samsung maakt zo'n goeie toestellekes maar slagen er niet in om een hele goeie batterijduur te hebben.
De eerste februari update gaf idd een battery drain. Er zijn ondertussen al 2 nieuwere updates waarvan de eerste dit probleem heeft opgelost.
Manueel eens checken anders ;)
 
Heb je gechekt welke app een hoog verbruik heeft?
Er moet toch ergens een reden zijn? Ik kan zeker niet klagen over de batterijduur, ik kom met gemak de hele dag toe.
 
Heb je gechekt welke app een hoog verbruik heeft?
Er moet toch ergens een reden zijn? Ik kan zeker niet klagen over de batterijduur, ik kom met gemak de hele dag toe.
U hebt natuurlijk een ander toestel dan mij, dat kan ook veel verklaren :). Maar goed is het hier echt niet, retesnel plat.
 
Ik heb een S21 ;)
Maarja, ieder zijn gebruik is anders. Wie zegt bv dat die 2 dagen doet met oa een s21 dan doet die er toch niet veel mee :), niet op u bedoelt ze.
Maar nu doe ik zelfs geen zwaar gebruik en die batterijduur is snel plat.

2u23 sreen on time en ik ben 45% kwijt. En ik heb me nog ingehouden. Mss 5 uren haal ik. Dat is echt te weinig bij voornamelijk vrij licht gebruik en vooral fb/twitter en hier op zo'n site wat te komen lezen en posten.
Helderheid staat ook nu slechts op 20% max, overdag wel meer als ik buiten ga vanwege de zon.
 
Maarja, ieder zijn gebruik is anders. Wie zegt bv dat die 2 dagen doet met oa een s21 dan doet die er toch niet veel mee :), niet op u bedoelt ze.
Maar nu doe ik zelfs geen zwaar gebruik en die batterijduur is snel plat.

2u23 sreen on time en ik ben 45% kwijt. En ik heb me nog ingehouden. Mss 5 uren haal ik. Dat is echt te weinig bij voornamelijk vrij licht gebruik en vooral fb/twitter en hier op zo'n site wat te komen lezen en posten.
Helderheid staat ook nu slechts op 20% max, overdag wel meer als ik buiten ga vanwege de zon.
Das waar.

5uur SOT is ça vas nog, niet super maar ook niet heel slecht.
Bij die update dat een battery drain meebracht was de "oplossing" van 5G/LTE uit te schakelen en enkel 3G/2G te gebruiken. Wifi gaf geen drain.
Je kon dat mooi zien als je je toestel op vliegtuigmodus zette, dan was de drain weg.
 
Soit; it is what it is, ik moet ermee leven, ik kom alvast nooit de dag door dus ik ga mij mogen wapenen als ik eens weg ben haha.

5G staat idd uit, wij hebben denk ik nog nergens 5G.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu bijna 2 jaar (denk ik) een Samsung A70 en ben er nog altijd heel tevreden van.
Ik kom gemiddelde 2 tot 3 dagen toe met de batterij, iets wat me met vorige smartphones niet lukte.
Dit is mijn eerste Samsung, hiervoor bijna altijd Nokia gehad (gewone gsm's) en een Sony Ericsson Xperia x10 mini pro (zalig met dat fysieke toetsenbord, spijtig dat je dat zo goed als niet meer vind bij smartphones) en Medion smartphone.
Eigenlijk wou ik terug een Nokia kopen, maar vond bij hen niet echt mijn goesting, dus is het toen een Samsung geworden.
 
Onlangs mijn vriendin een A72 gekocht. Eigenlijk op basis van de camera vs prijs gekocht. Denk dat dit wel zowat beste bang for bucks is momenteel.
 
Als het scherm iets kleiner mag zijn is wss de A52 een betere bang voor de buck.
Beide hebben 90hz display, beide hebben dezelfde SoC en zowel de A52 als A72 hebben geen 5G ( tenzij je de A52 5G koopt maar die is even duur als de A72 ) maar de A52 is ongeveer 80 Euro goedkoper.
Beide hebben ook 6gb ram en 128gb opslag in de laagste config.

Hangt er van af of de telelens op de A72 een must have is voor je of dat het niet uitmaakt ( de A52 heeft een macrolens in de plaats ) maar beide hebben dezelfde main 64mp sensor en 12mp ultrawide sensor als 1ste en 2de camera.
 
Onlangs mijn vriendin een A72 gekocht. Eigenlijk op basis van de camera vs prijs gekocht. Denk dat dit wel zowat beste bang for bucks is momenteel.
Hoe bevalt hij haar? Ik heb die ook op't oog, wilde eerst voor de 71 gaan maar prijs voor de 72 is niet zo veel hoger
 
Hoe bevalt hij haar? Ik heb die ook op't oog, wilde eerst voor de 71 gaan maar prijs voor de 72 is niet zo veel hoger
Ze komt van een Huawei P20 en ik heb toch de indruk dat ze er tevreden mee is. Camera trekt mooie foto's en de rest is van minder belang voor haar.
 
Terug
Bovenaan