Router werkt niet meer nadat stroom uitvalt?

makila

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik heb een router verbonden aan mijn modem (ethernet poort modem vs WAN poort Router - TP Link).
Die router werkte (al jaren) perfekt tot - de stroom vandaag even uitviel -
Nu zie ik dat het WAN lichtje continue van groen naar oranje (blinkende) gaat en dat duurt nu al uren.
De router werkt dus ineens niet meer. Ik kan er niet meer mee connecteren.

Hoe kan dit? Er is niets gewijzigd aan de router. Alleen de stroom viel uit. Toch kan de router dus niet meer connecteren. Wat kan er aan de hand zijn?
Ik heb de modem en router al meermaals herstart .. rien de kloot .. dat werkt niet ..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de ethernet kabel rechtstreeks in een laptop gestoken -om dit te testen- ipv in de router. Dan krijg ik gewoon een internetverbinding, ik kan dan gewoon surfen op de laptop. Dus de kabel is in ieder geval OK.

Het lichtje dat groen/orange blinkt is dat van "Internet". Volgens de handleiding van mijn router wil dit zeggen:
"The WAN port is not connected while in Router Mode"
Dat is dus vreemd, want de ethernet kabel steekt wel degelijk in de LAN poort van de modem EN de WAN poort van de Router.

Hebben er hier nog mensen een proximus modem (b-box 3) geconnecteerd met een router via de WAN poort? En dat lukt goed?

Ik heb de indruk dat de WAN poort van de router gewoon niet goed meer werkt. Maar ik vind het wel vreemd dat dit pas voorviel nadat de stroom uitviel. Ik heb dus de kabel er nooit uitgetrokken.
 
IP/DHCP conflict?

Misschien dat router en modem beide denken de gateway te zijn.
Dat kan, maar om dit op te lossen moet ik wel kunnen inloggen op tplinkwifi.net (of tplinklogin.net) om dit terug goed in te stellen dan. Echter de router reageert helemaal op "niets" meer, ik kan helemaal niet in het admin paneel van de router inloggen. Dus zelfs al is er dit conflict, ik kan dit dus niet fixen.

----

Ik heb de helpdesk gebeld.

Ze zeiden dat als er een probleem is met de WAN poort van de router, dat je dan altijd een laptop rechtstreeks kan aansluiten op een LAN poort van de router of dat je via WIFI met de router kan connecteren en dat je dan via tplinkwifi.net (of tplinklogin.net) de routerinstellingen terug kan aanpassen (soms zijn die niet meer correct na een stroomuitval)

Als ik google is de oplossing ook bijna altijd: Log rechtstreeks in op de router via WIFI of via een LAN poort van de router met een laptop/PC/smartphone.

Echter dat lukt NIET. Ik krijg helemaal géén connectie/response met de router. Het is gewoon "nada".

----

Ik ben geen expert, maar ik vermoed dat mijn router gewoon CHOCO is :frown:
 
Laatst bewerkt:
Dat kan, maar om dit op te lossen moet ik wel kunnen inloggen op tplinkwifi.net (of tplinklogin.net) om dit terug goed in te stellen dan. Echter de router reageert helemaal op "niets" meer, ik kan helemaal niet in het admin paneel van de router inloggen. Dus zelfs al is er dit conflict, ik kan dit dus niet fixen.

----

Ik heb de helpdesk gebeld.

Ze zeiden dat als er een probleem is met de WAN poort van de router, dat je dan altijd een laptop rechtstreeks kan aansluiten op een LAN poort van de router of dat je via WIFI met de router kan connecteren en dat je dan via tplinkwifi.net (of tplinklogin.net) de routerinstellingen terug kan aanpassen (soms zijn die niet meer correct na een stroomuitval)

Als ik google is de oplossing ook bijna altijd: Log rechtstreeks in op de router via WIFI of via een LAN poort van de router met een laptop/PC/smartphone.

Echter dat lukt NIET. Ik krijg helemaal géén connectie/response met de router. Het is gewoon "nada".

----

Ik ben geen expert, maar ik vermoed dat mijn router gewoon CHOCO is :frown:
Doe eens een factory reset van uw router. Plotse stroomuitval kan soms al eens problemen geven met de firmware van routers.
 
Dat kan, maar om dit op te lossen moet ik wel kunnen inloggen op tplinkwifi.net (of tplinklogin.net) om dit terug goed in te stellen dan. Echter de router reageert helemaal op "niets" meer, ik kan helemaal niet in het admin paneel van de router inloggen. Dus zelfs al is er dit conflict, ik kan dit dus niet fixen.

----

Ik heb de helpdesk gebeld.

Ze zeiden dat als er een probleem is met de WAN poort van de router, dat je dan altijd een laptop rechtstreeks kan aansluiten op een LAN poort van de router of dat je via WIFI met de router kan connecteren en dat je dan via tplinkwifi.net (of tplinklogin.net) de routerinstellingen terug kan aanpassen (soms zijn die niet meer correct na een stroomuitval)

Als ik google is de oplossing ook bijna altijd: Log rechtstreeks in op de router via WIFI of via een LAN poort van de router met een laptop/PC/smartphone.

Echter dat lukt NIET. Ik krijg helemaal géén connectie/response met de router. Het is gewoon "nada".

----

Ik ben geen expert, maar ik vermoed dat mijn router gewoon CHOCO is :frown:
dus ge laat de internet kabel weg en ge gebruikt die om rechtstreeks van uw laptop/pc naar die router te gaan en zelfs dan kan je niet inloggen?
Sluit hem eens aan de laptop, open `command prompt` en doe eens arp -a
Koppel die eerst is van alles los en doe dan een hard reset (dus niet enkel pries uit, maar ook via dat knopje als dat er is) en probeer het dan nog eens? Indien al geprobeerd en geen resultaat dan kan je hem idd waarschijnlijk in de vuilbak smijten. Misschien gebricked door de stroomuitval, maar als je niet kan inloggen valt er weinig te doen he.
 
Doe eens een factory reset van uw router. Plotse stroomuitval kan soms al eens problemen geven met de firmware van routers.
Als ik de resetknop 10sec induw dan springt het lock icoon lichtje op groen ipv dat er effectief een reset gebeurt. Resetten gaat dus ook al niet (meer)

dus ge laat de internet kabel weg en ge gebruikt die om rechtstreeks van uw laptop/pc naar die router te gaan en zelfs dan kan je niet inloggen?
Neen ook dan kan ik niet (meer) inloggen

Sluit hem eens aan de laptop, open `command prompt` en doe eens arp -a
+
Koppel die eerst is van alles los en doe dan een hard reset (dus niet enkel pries uit, maar ook via dat knopje als dat er is) en probeer het dan nog eens?
Rien de kloot :) Dat werkt allemaal dus niet (meer).

Misschien gebricked door de stroomuitval, maar als je niet kan inloggen valt er weinig te doen he.
Bedankt voor de hulp maar dat wordt dus een nieuwe router.
 
Nieuwe router gekocht en geinstalleerd en deze werk vlekkeloos.
Dus de oude router was inderdaad stuk. Hier mag een slotje op.
 
Terug
Bovenaan