Review: Paw Patrol De Film: Avonturenstad Heeft Je Nodig

Paw Patrol is onder de kinderen razend populair. Ook mijn twee pagadders, ondertussen zeven en bijna negen jaar oud, halen nog graag eens het uiterste kindse in hen naar boven om toch maar naar die bende pups te mogen kijken op Netflix. Het moet niet altijd Nachtwacht zijn natuurlijk. Als er dan nog eens een game van de vierpotige reddingswerkers verschijnt, zitten ze uiteraard op de eerste rij. Zo ook voor Paw Patrol De Film: Avonturenstad Heeft Je Nodig.

De titel is op zich een beetje vreemd, aangezien er wel gewag gemaakt wordt van 'de film', maar niet van een game. Het spel is dan ook gebaseerd op de film die onlangs in de cinemazalen is verschenen. Mijn kinderen waren nog lang niet voldaan na het zien van de film, dus liet ik hen hun ding doen in Paw Patrol De Film: Avonturenstad Heeft Je Nodig. Uiteraard met papa als tweede, coöperatieve speler. Heb ik ook nog eens een reden om kinds te doen.

Paw Patrol 1.jpg


Welkom in de stad

Zowat elke game heeft een antagonist en in deze voor kinderen bestemde game is dat uiteraard niet anders. Burgemeester Humdinger heeft namelijk een metropool overgenomen en is weer aan het sjoemelen geslagen. Om orde op zaken te stellen moeten de pups in actie schieten. Daarvoor doorkruis je telkens als twee van de pups een deel van avonturenstad. Elke missie heeft namelijk twee in te zetten pups die je niet kan kiezen. Eens je met die viervoeters in het level aan de slag bent, kun je wel eenvoudig wisselen tussen beide pups. Je kan dus perfect alleen spelen, al is er ook ondersteuning voor co-op met twee spelers. Die co-op loopt niet altijd van een leien dakje als mijn twee pagadders samen spelen. Ze willen in veel gevallen dezelfde pup zijn... Er zat dus niets anders op dan dat ik de zware taak op mij nam als tweede speler, terwijl de kindjes elk level afwisselden.

Tof spel, maar veel te snel gedaan.


Gameplay is in deze Paw Patrol-game erg eenvoudig. Het doel is om alle hondenkoekjes te verzamelen, terwijl er in elk level ook drie te ontdekken badges liggen. Daarvoor loop en spring je over en op diverse objecten, waaronder parasols die je hoger doen springen. De koekjes liggen overal verspreid en per level zijn er telkens honderden van te verzamelen. Ze zijn echter allemaal behoorlijk eenvoudig te vinden, waardoor je kind er amper problemen mee zal hebben ze allemaal te verzamelen. De badges liggen op iets moeilijker te vinden of te bereiken plaatsen, maar echt onoverkomelijk wordt het voor een kind nooit.

Paw Patrol 2.jpg


Enkele nieuwe elementen

Wie de verhaalmissies heeft uitgespeeld en nog meer wil, kan alles opnieuw spelen om alle te verzamelen objecten te verzamelen. Wie daarmee niet genoeg heeft, kan zijn ding doen in diverse minigames. Deze minigames vallen helaas wat tegen, wat ze zijn allemaal zo goed als hetzelfde als in de laatst verschenen game. Wat meer variëteit hierin was zeker niet slecht geweest. Vernieuwing vind je echter wel terug in het level design. Vorige keer konden de pups aan de slag in Avonturenbaai en dus het strand, deze keer is de drukke stad de plaats van het gebeuren. Dat houdt ook in dat stadshondje Liberty, een nieuwe aanwinst voor de reeks, haar opwachting maakt.

Liberty voegt dan ook een nieuwe vaardigheid toe aan de game. De vrouwelijke pup kan namelijk op een scooter rijden. Ook de andere pups hebben enkele nieuwe vaardigheden geleerd. Zo kan Chase nu het verkeer regelen, terwijl hij ook zijn grijphaak kan gebruiken om op anders onmogelijk te bereiken plaatsen te geraken. De game blijft ondanks deze vernieuwingen wel met een oud zeer kampen. De besturing als je met twee speelt is niet goed uitgewerkt. Als een speler net iets te veel voorloopt, huppelt de ander er maar achterna, regelmatig vastzittend in diverse objecten. De ruimte waarin de twee pups zich vrij kunnen bewegen, is veel te beperkt en dit zorgde soms voor frustraties. Daarnaast is de game ook bijzonder kort. Op nog geen twee uur heb je alles wel gezien. En dat is dan nog een ruime berekening.

Conclusie

Paw Patrol De Film: Avonturenstad Heeft Je Nodig is een perfecte game voor de doelgroep, maar veel te kort. Op nog geen twee uur heeft je kleintje alles gezien, waaronder de repetitieve minigames. Gelukkig werd er grafisch wel vooruitgang geboekt en werden er enkele nieuwe vaardigheden in de game geïmplementeerd.

Pro

  • Grafisch beter dan voorganger
  • Enkele nieuwe elementen
  • Toffe uitvoering

Con

  • Te kort
  • Besturing co-op niet goed
  • Laadtijden zijn behoorlijk lang
7

Over

Beschikbaar vanaf

13 augustus 2021

Gespeeld op

  1. PlayStation 5

Beschikbaar op

  1. Nintendo Switch
  2. PC
  3. PlayStation 4
  4. Stadia
  5. Xbox One

Ontwikkelaar

  1. Drakhar Studio

Uitgever

  1. Outright Games
 
Terug
Bovenaan