Review: Emergency Call 112 - The Fire Fighting Simulation 2

Een extreem lange titel, staat deze dan garant voor een extreem kwalitatieve game? Ik had de twijfelachtige eer dit te mogen uitzoeken via Emergency Call 112 - The Fire Fighting Simulation 2. Immers, op 18 maart kwam deze simulator over het reilen en zeilen bij de Duitse brandweer beschikbaar op het Steam-platform, en sindsdien groeide de negatieve feedback over deze game alleen maar. Deze keer was dé uitdaging voor mij dus om hier toch nog een enigszins neutrale review over neer te pennen.

Helaas, ik geef het meteen toe, deze introductie was niet oprecht. Van een uitdaging is totaal nooit sprake geweest. Al heel snel merkte ik dat er grondig iets fouts was met deze game, en hieronder volgt het trieste relaas.

Beeld, performantie en geluid zwak, multi-player een mop

Grafisch en wat de optimalisatie betreft is de game verre van een topper. Er is een lichte stutter waar te nemen bij elke beweging. Meteen valt op hoe de protagonist, de NPC's, evenals andere objecten, doorheen de muren van de kazerne kunnen glitchen. De tekst en stemmen zijn overigens enkel in het Duits, en er is geen ondertiteling.

Emergency Call 112 - The Fire Fighting Simulation 2 heeft twee verschillende modi. Je kunt er een private game lanceren of een multiplayergame starten. Bij die laatste mode had ik tot dusver nog geen succes, want ofwel waren de servers beveiligd met een wachtwoord, ofwel kreeg ik de aangename melding "Connection Failed", ofwel bleek mijn protagonist niet meer te besturen, ofwel waren er constant grafische glitches, zoals witte oppervlakken op de grond.

Glitch.png


Private mode broken

Helaas kan ook over de private mode niet veel meer gezegd worden. Je begint bij de brandweerkazerne als de supervisor die bij alle brandweerwagens nog een laatste check-up doet in het geval ze moeten uitrukken bij een acute noodsituatie. Na zelf een aantal controles uit te voeren, rijden alle brandweermannen plots weg en blijf je alleen achter. Dat is hét, letterlijk. Je krijgt geen verdere instructies wat je moet doen of waar er nog iets dient te gebeuren, al kun je wel voor de gein de overgebleven voertuigen beginnen besturen en rondrijden op de kaart.

Veel valt er niet te vertellen, behalve dat deze game onafgewerkt is.


De quest lijkt volledig broken en na meermaals de private game opnieuw te beginnen, meerdere patches toe te passen en zelfs een herinstallatie uit te voeren kwam daar geen verandering meer in voor mij. Momenteel is het spel zelfs nog meer onspeelbaar geworden na de laatste update, want het crasht nu constant na de opstart. Meer valt er echt niet over te vertellen, behalve dan dat dit echt wel een afgewerkte game zou zijn, die momenteel nog steeds rond de 30 euro kost op diverse platformen...

WhiteStain.png

Conclusie

Dit moet één van de slechtste games zijn die ik ooit speelde. Ik kan er daarom ook niet veel zinnigs over vertellen zonder over te gaan in extreem negatieve uitlatingen, wat ik mezelf en u, als lezer, ga besparen. Deze brandweersimulator is momenteel in een totaal onaanvaardbare, onafgewerkte staat te koop gezet en dat is een grote zonde, in beide betekenissen van het woord.

Pro

  • Gaat over de brandweer, onze helden

Con

  • Game crasht constant
  • Beide modi zijn onafgewerkt/niet functioneel
  • Grafisch niet mooi en veel glitches
  • Enkel in het Duits, behalve dan de foutmeldingen
1

Over

Beschikbaar vanaf

18 maart 2021

Gespeeld op

  1. PC

Beschikbaar op

  1. PC

Ontwikkelaar

  1. Crenetic

Uitgever

  1. Aerosoft
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk triestig dat Aerosoft zich achter zulke onafgewerkte shovelware zet. Dat is voor MS Flight Simulator een toch wel voorname uitgever van paywares.
 
Terug
Bovenaan