Review: Blaze en de Monsterwielen: Axle City Racers

Mijn kindjes zijn weer tevreden en dat zorgt er automatisch voor dat ook ik een tevreden man ben. De reden van hun tevredenheid is omdat ze weer een platinum trofee hebben binnengehaald bij een game. Ja, ook die kleine pagadders zijn er gevoelig aan. Dat dit gebeurde bij een game die ze best plezant vonden, is natuurlijk nog leuker. Ik neem je mee in hun (en mijn) kort avontuurtje met Blaze en de Monsterwielen: Axle City Racers.

Hoewel ik regelmatig een reviewgame aanvraag voor mijn kindjes, weet ik mezelf regelmatig ook eens te vermaken met spellen die voor de kleinere gamers bedoeld zijn. Aan de andere kant zijn zij niet altijd even tevreden met die games, omdat die 'voor kleine kinderen zijn'. Ja, kinderen van zeven en bijna negen zijn dat natuurlijk niet meer. Hoewel ze vinden dat ze een Grand Theft Auto mogen spelen, kan ik ze toch nog omkopen met bijvoorbeeld LEGO-spellen. Of deze Blaze en de Monsterwielen, want het zijn fervente kijkers van de op Nickelodeon Junior lopende televisiereeks. Mijn zoon en dochter voelen zich dus, net zoals mij, enkel kind als het hen uitkomt.

Blaze 2.jpg


Avontuur(tje)

Als je Blaze en de Monsterwielen: Axle City Racers opstart, krijg je eerst een tutorial voorgeschoteld die je de kneepjes van het racen aanleert. Bijzonder veel is er echter niet te leren. Gas geven doe je met de X-knop (PlayStation-controller), je speciale kracht gebruiken met L1 en driften met R1. Remmen wordt ook aangeleerd, maar is eigenlijk overbodig. De enige keren dat ik remde was om mijn kinderen te laten winnen. Ja, ook zo krijg je tevreden kinderen. Nu goed, eerst gingen de zoon en dochter elk om toer aan de beurt, want de modus 'Avontuur' stond eerst op de planning na het voltooien van de tutorial.

Blaze en de Monsterwielen: Axle City Racers is tof, maar heeft te weinig content.


Avontuur schotelt je slechts tien races voor in drie cups van elk drie verschillende races en dan een finale. Op nog geen veertig minuten ben je door het verhaal heen, wat op zich een anticlimax is. De tien verschillende tracks zijn wel heel divers, bijzonder kleurrijk en tof vormgegeven. Op en top Blaze en de Monsterwielen dus. Hoewel het avontuur dus van erg korte duur is, vonden mijn kindjes het niet bijzonder erg. Ze startten het verhaal op de eenvoudigste moeilijkheidsgraad, gingen dan een stapje hoger om uiteindelijk op de moeilijkste modus te eindigen. Het moet hierbij wel gezegd worden dat ook die moeilijkheid bijzonder weinig uitdaging bood.

Blaze 1.jpg


Mager

Na het verhaal is er nog wat te beleven. Je kan namelijk tegen maximaal drie andere spelers racen. Je kiest de racetrack, het aantal rondjes, de moeilijkheidsgraad voor de AI en de wagen die je wil besturen. Elke wagen, van Blaze tot Crusher, heeft namelijk een unieke vaardigheid die je kan inzetten eens je tien bubbels hebt verzameld. Mario Kart-gewijs zet je dan die vaardigheid in. Blaze rijdt bijvoorbeeld een stuk sneller, terwijl anderen obstakels voor tegenstanders kunnen achterlaten. Veel houdt het niet in, want elk personage heeft slechts één vaardigheid. Op zich ideaal om de allerkleinsten te plezieren, maar zowel mijn kinderen als ik vonden Blaze en de Monsterwielen: Axle City Racers tof, maar met te weinig content.

Conclusie

Blaze en de Monsterwielen: Axle City Racers is een toffe racegame die grafisch amper verschilt van de televisiereeks, maar bevat helaas te weinig content. Binnen het uur na het opstarten van het spel heb je alles gezien. Daarna kunnen je kinderen hun ding doen in multiplayerraces met broertjes, zusjes of de ouders, maar ook dit blijft niet boeien. Deze game heeft gewoon te weinig om het lijf. Zonde, want hier zat veel meer potentieel in.

Pro

  • Grafisch bijna zoals de show
  • Split-screen

Con

  • Te kort
  • Te weinig content
6

Over

Beschikbaar vanaf

1 oktober 2021

Gespeeld op

  1. PlayStation 5

Beschikbaar op

  1. Nintendo Switch
  2. PC
  3. PlayStation 4
  4. Stadia
  5. Xbox One

Ontwikkelaar

  1. 3DClouds

Uitgever

  1. Outright Games
 

Bijlagen

  • Blaze front.jpg
    Blaze front.jpg
    49,6 KB · Weergaven: 191
Terug
Bovenaan