Respecteer verkoop / hou het netjes

sarnath

Active member
Hey beste forumleden.
Dit moet mij toch even van het hart.
Op 2dehands.be is het schering en inslag. Iets te koop zetten aan een zeer schappelijke prijs van bijvoorbeeld 70 euro en dan de ene na de andere chat/mail krijgen waar men 20 euro biedt.
Dat en heel wat andere redenen hebben mij doen besluiten niet meer op 2dehands.be te komen.
Wat ik jammer vind, is dat ik dat hier nu ook zie gebeuren.
Iemand zet bijvoorbeeld een nieuwe game van 60-70 euro 2dehands te koop, vraagt er een deftige prijs voor en dan zie ik nog biedingen 20 euro lager dan de minimumprijs en incl. verzending en dergelijke.
Beste mensen, die prijs staat er voor iets he!

Een grote troef hier vind ik net dat we hier met een zeer hoge betrouwbaarheidsgraad zitten.
Laten we er dan ook geen vuilbak van maken die andere websites (geworden) zijn en het deftig houden.
Voila, dat moest ik effe kwijt ;)
 
dat is hier imo altijd al zo geweest. 9 van de 10 zaken die ik op 9 lives te koop zette was omdat ik er op andere kanalen niet vanaf geraakte. De tijden van telenet games was het allemaal nog relatief oké.

het zit hier vol met hypocrieten die massaal mensen af breken en verkopers lastig vallen met martkconforme prijzen. Maar zagen dat ze teveel vragen voor X tot ze zelf eens iets moeten verkopen en dan vragen ze 600-700 euro voor een 6 jaar oude versleten budget game pc.
 
Laatst bewerkt:
En sommige zetten de prijs met opzet een beetje te hoog, zodat ze speelruimte hebben om wat te zakken en toch er de max uit te halen. Ook niks mis mee, zolang de verkoper en koper er zich samen kunnen in vinden.
 
En sommige zetten de prijs met opzet een beetje te hoog, zodat ze speelruimte hebben om wat te zakken en toch er de max uit te halen. Ook niks mis mee, zolang de verkoper en koper er zich samen kunnen in vinden.
Dit vind ik nu wel ergens normaal. Je wil als je iets verkoopt, toch ook graag een eerlijk bedrag, als er dan altijd onderboden wordt is je prijs wat hoger zetten initieel de beste optie, je moet ook niet overdrijven natuurlijk :p
 
ik denk dat het punt niet is dat men initieel wat hoger zet en biedingen dan wat lager gebeuren. OP heeft het over 'een schappelijke prijs' en onzinbiedingen die nog maar de helft of een derde van die prijs zijn.
 
Ik was hier op dit forum terechtgekomen door een collega omdat ik op zoek was naar een nieuwe desktop.
Minstens 1/3de van zowel hardware/randapparatuur/software dat hier wordt aangeboden is aan onrealistische prijzen.

Met zelfs een klein percentage dat gewoon grofweg boven de nieuwprijs wordt aangeboden. Wat tegen de regels als ik ze erop nalees.

Wat jij "deftige" prijzen noemt, is maar zeer subjectief.

Als je 2de hands iets verkoopt, doe het dan ook aan 2de handse prijzen.

Onder minimum bieden is niet tegen de regels, dus ik zie het probleem niet. Aan de verkoper om daar op te reageren of niet.
Uiteindelijk zijn dat gewoon free refreshes van het verkoopstopic.

En dat zal ook de grootste reden zijn waarom mensen onder de minimum bieden.
Onrealistische vraagprijzen die gewoon te dicht aanleunen tegen de nieuwprijs.
 
Als het vaste prijs is , moet je ook niet lager bieden .

Je mag topics ook niet vervuilen . Ik had een game te koop mario kart en vroeg 10 € minder dan op 2dehands en toch kwam er ene men topic vervuilen.

My 2 cents
 
Als het vaste prijs is , moet je ook niet lager bieden .

Je mag topics ook niet vervuilen . Ik had een game te koop mario kart en vroeg 10 € minder dan op 2dehands en toch kwam er ene men topic vervuilen.

My 2 cents
Hangt er van af toch? Als je topic nu al meer dan een week open staat met niks van respons, vind ik het niet erg als iemand lager bied. Als het binnen de perken valt uiteraard. Als verkoper kan je dan toch gewoon zeggen dat je het dan liever houd, of dat het ok is want niemand moet het hebben...

Kvind nu eerlijk gezegd dat da hier opt forum echt mee valt ze. Ik bekijk en lees hier ver elk verkoops topic zelf al heb ik geen interesse en heb me daar nog niet veel aan gestoord of dingen gezien dak denk alle doe keer normaal of zo...
 
En dat zal ook de grootste reden zijn waarom mensen onder de minimum bieden.
Onrealistische vraagprijzen die gewoon te dicht aanleunen tegen de nieuwprijs.

Ikzelf ben nu ook op zoek naar nog enkele ps4 games.
Voor max +€5 heb ik ze gloednieuw en de dag erna al in de bus via webshops.
Als je sommigen erop wijst waarom ik iets lager bied dan hun vraagprijs krijg je een snauw: bestellen dan he ;s
 
Ikzelf ben nu ook op zoek naar nog enkele ps4 games.
Voor max +€5 heb ik ze gloednieuw en de dag erna al in de bus via webshops.
Als je sommigen erop wijst waarom ik iets lager bied dan hun vraagprijs krijg je een snauw: bestellen dan he ;s

Kan je links delen van die webshops? Ik ben ook op zoek naar een hoop PS4 games, zo goedkoop mogelijk :p
 
Ikzelf ben nu ook op zoek naar nog enkele ps4 games.
Voor max +€5 heb ik ze gloednieuw en de dag erna al in de bus via webshops.
Als je sommigen erop wijst waarom ik iets lager bied dan hun vraagprijs krijg je een snauw: bestellen dan he ;s
tja, dan vraag ik me toch ook af waarom ge niet gewoon bij die webshops bestelt? Aan hoeveel wilt ge dan uw tweedehands spellekes kopen? Nen euro? Toch logisch dat dit verkopers irriteert.
 
tja, dan vraag ik me toch ook af waarom ge niet gewoon bij die webshops bestelt? Aan hoeveel wilt ge dan uw tweedehands spellekes kopen? Nen euro? Toch logisch dat dit verkopers irriteert.
Aan een eerlijke prijs. Ik betaal geen €20-€25 voor een game die nieuw €30 kost.
Of slechter €20-€25 betalen voor een game die je nieuw voor €15 of minder vind.

Tja die irriteert verkopers
 
Laatst bewerkt:
Goh, ik vind het hier nog héél goed meevallen.
Je kan altijd reageren met "niet genoteerd" en je topic staat weer bovenaan!

De reden dat ik wegblijf van 2dehands is niet de lage biedingen, maar de biedingen en afspraken die domweg niet nagekomen worden.

En dat heb je hier niet, te zeggen, zelf nog niet meegemaakt, als er iemand een bod uitbrengt, en er wordt een deal gesloten, dan wordt deze ook afgehandeld.

We hebben één keer zo een charlatan gehad die van alles te koop zette, uiteindelijk quasi nooit leverde maar met de nodige vertraging wel terugbetaalde, was zowat het ergste!
 
Terug
Bovenaan