Solved Regels omtrent betaling crypto

This post has been solved
Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkers

New member
Dag allemaal (ben een oude 9liver) en ben toch erg geschrokken des omtrent de straffe regels rond betalingen met crypto currencies.
Wat is het verschil met cash afhandelingen? Cash is meer gedecentraliseerd dan meeste crypto currencies. (Minder traceerbaar)

Ik hoop dat we een een open dialoog kunnen houden en zou alvast willen weten wat de ideologie is van het streng optreden tov cryptocurrencies.

We zijn anno 2021, ik hoop dat we toch iets meer open minded kunnen zijn.
 
Dit zijn de regels:
We laten onder bepaalde voorwaarden toe om met cryptomunten te betalen. Hou wel rekening met volgende regels, waar we niet van afwijken.
1) Enkel de verkoper kan vragen om met cryptocurrency af te handelen
2) Er wordt slechts 1 cryptocurrency per topic toegelaten
3) Opbieden mag enkel in crypto
4) Bedrag van crypto mag omgekerend maximum +-1000 euro zijn
5) Na de deal moet er binnen de 24 uur worden betaald
Besef aub heel goed dat handelen met cryptocurrency risico's inhoudt. Zowel de verkoper als koper moeten hiervan op de hoogte zijn.
De motivatie (volgens mij):
1) Cryptocurrency is een munt die nog altijd door een héél beperkt aantal mensen gebruikt wordt voor dagelijkse betalingen. Het aanbieden van betaling met cryptomunten zou betekenen dat de verkoper moeite moet doen om de prijs op te zoeken en om te rekenen, want het feit of een bedrag nu het hoogste bod is, is bepalend voor heel wat regels. (bvb een bod dat niet het hoogste bod meer is, telt niet meer).
2) Koersschommelingen kunnen hier onduidelijkheid brengen wat het hoogste bod is.
3) Zie hierboven
4) Is een opgelegde bescherming om gevolgen van ontraceerbaarheid van verkoper tegen te gaan. Mag wat mij betreft ook voor cash hoor :). Bij cash zie je echter normaal gezien altijd de verkoper fysiek, bij crypto heb je die garantie niet. Ontraceerbaarheid bij verkoop is dus veel kleiner.
5) bescherming ivm koersverschillen

Ik zie geen "straffe regels" staan. Graag iets duidelijker wat er straf zou zijn aan de opgelegde regels en welke jij dan anders zou formuleren of je motivatie waarom ze nutteloos zijn of hoe de bezwaren opgelost kunnen worden.
 
Dit zijn de regels:
De motivatie (volgens mij):
1) Cryptocurrency is een munt die nog altijd door een héél beperkt aantal mensen gebruikt wordt voor dagelijkse betalingen. Het aanbieden van betaling met cryptomunten zou betekenen dat de verkoper moeite moet doen om de prijs op te zoeken en om te rekenen, want het feit of een bedrag nu het hoogste bod is, is bepalend voor heel wat regels. (bvb een bod dat niet het hoogste bod meer is, telt niet meer).
2) Koersschommelingen kunnen hier onduidelijkheid brengen wat het hoogste bod is.
3) Zie hierboven
4) Is een opgelegde bescherming om gevolgen van ontraceerbaarheid van verkoper tegen te gaan. Mag wat mij betreft ook voor cash hoor :). Bij cash zie je echter normaal gezien altijd de verkoper fysiek, bij crypto heb je die garantie niet. Ontraceerbaarheid bij verkoop is dus veel kleiner.
5) bescherming ivm koersverschillen

Ik zie geen "straffe regels" staan. Graag iets duidelijker wat er straf zou zijn aan de opgelegde regels en welke jij dan anders zou formuleren of je motivatie waarom ze nutteloos zijn of hoe de bezwaren opgelost kunnen worden.
Ik denk dat veel mensen evt willen kunnen betalen met crypto aangezien het veel tax gunstiger is om goederen rechtstreeks te kopen.

je kan perfect met USDT betalen (synthetische dollar) zodat er geen koerswisseling mogelijk is. Snap ook niet waarom je in een andere currency zou betalen. De verkoper kan het uiteindelijk toch terug converten naar een crypto die hij wenst.

uw punt van traceerbaarheid klopt, maar als het fysieke transacties zijn is het toch net hetzelfde als cash?

Straffe regels bedoel ik het maximum besteden van +- 1000eu, het niet mogen voorstellen van betalen met crypto,..
 
Ik denk dat veel mensen evt willen kunnen betalen met crypto aangezien het veel tax gunstiger is om goederen rechtstreeks te kopen.
die "veel" lijkt me relatief.
En ja, als je met bitcoin koopt, zal je transactiekosten uitsparen. Maar de verkoper heeft dan wel de transactiekosten als hij dat in euro's wil omzetten, waarvan hij mogelijks niet op voorhand duidelijk op de hoogte is. Het kan dus voor extra frustratie/discussie zorgen voor de verkoper. Vandaar dat we vragen dat mensen die verkopen, expliciet voor bitcoin (of iets anders) kiezen. Hetzelfde principe zoals vaak: de verkoper bepaalt de regels, niet de koper.
Linkers zei:
je kan perfect met USDT betalen (synthetische dollar) zodat er geen koerswisseling mogelijk is.

Voor een leek, die de verkopers meestal nog altijd zijn, is dit genoeg om wantrouwen te veroorzaken.
Linkers zei:
uw punt van traceerbaarheid klopt, maar als het fysieke transacties zijn is het toch net hetzelfde als cash?
Vandaar dat ik ook geen voorstander ben van cash, zeker gezien iedereen in België een betaalkaart heeft en er voldoende mogelijkheden zijn voor payconiq transacties. Dus als je met mij samen een voorstel wil doen om cash te verbieden: graag. ik zal echter met jou géén voorstel doen om crypto méér bruikbaar te maken in de huidige situatie.
Linkers zei:
Straffe regels bedoel ik het maximum besteden van +- 1000eu, het niet mogen voorstellen van betalen met crypto,..
Er zijn nog regels die enkel bedoeld zijn om discussies tussen mensen tot het minimum te houden. Je "niet mogen voorstellen van betalen met crypto is daar een van". Crypto is wat mij betreft een ruiltransactie, geen verkoop.

En een "straffe regel" die mss op 0,001% van de transacties ZOU kunnen van toepassing zijn, doet zwaar afbreuk aan het begrip straffe regel.
 
De huidige regels zijn een goed compromis tussen inderdaad de nieuwere werkelijkheid van algemeen aanvaarde cryptocurrency enerzijds, en het beperken van miserie anderzijds. We laten het nu toe, terwijl dat tot voor kort niet was, maar onder voorwaarden om zo veel mogelijk miserie te vermijden. De beperkende maatregelen zijn voor gevallen die sowieso zo weinig voorvallen dat ze je amper zullen opvallen.
 
Ik denk gewoon de lijn dan doorgetrokken moet worden met cash transacties aangezien al de argumenten gelden voor cash geld.

ik herinner me dat ik 6 maand geleden een advertentie gemaakt had dat ik een auto wou kopen met bitcoin. Is dees nog steeds verboden (door de max tx)?
 
die "veel" lijkt me relatief.
En ja, als je met bitcoin koopt, zal je transactiekosten uitsparen. Maar de verkoper heeft dan wel de transactiekosten als hij dat in euro's wil omzetten, waarvan hij mogelijks niet op voorhand duidelijk op de hoogte is. Het kan dus voor extra frustratie/discussie zorgen voor de verkoper. Vandaar dat we vragen dat mensen die verkopen, expliciet voor bitcoin (of iets anders) kiezen. Hetzelfde principe zoals vaak: de verkoper bepaalt de regels, niet de koper.

Voor een leek, die de verkopers meestal nog altijd zijn, is dit genoeg om wantrouwen te veroorzaken.
Vandaar dat ik ook geen voorstander ben van cash, zeker gezien iedereen in België een betaalkaart heeft en er voldoende mogelijkheden zijn voor payconiq transacties. Dus als je met mij samen een voorstel wil doen om cash te verbieden: graag. ik zal echter met jou géén voorstel doen om crypto méér bruikbaar te maken in de huidige situatie. Er zijn nog regels die enkel bedoeld zijn om discussies tussen mensen tot het minimum te houden. Je "niet mogen voorstellen van betalen met crypto is daar een van". Crypto is wat mij betreft een ruiltransactie, geen verkoop.

En een "straffe regel" die mss op 0,001% van de transacties ZOU kunnen van toepassing zijn, doet zwaar afbreuk aan het begrip straffe regel.
Als je in Belgie uw crypto omwisselt naar euro moet je X aantal belastingen betalen (wordt bepaald door verschillende zalen). Als je crypto wisselt voor goederen zonder eerst naar Euro te converten moet je geen belastingen betalen
 
Als je in Belgie uw crypto omwisselt naar euro moet je X aantal belastingen betalen (wordt bepaald door verschillende zalen). Als je crypto wisselt voor goederen zonder eerst naar Euro te converten moet je geen belastingen betalen
Daar zul je inderdaad mee moeten leven als je bij ons iets wil kopen of verkopen.
Het zoekertje voor een auto zal dus inderdaad geweerd worden. Je kan het aantal auto's dat verkocht is op onze website anders ook wel op één hand tellen, dus de balans is duidelijk tussen de impact van die regel en de mogelijke complicaties zonder die regel.
 
Als je in Belgie uw crypto omwisselt naar euro moet je X aantal belastingen betalen (wordt bepaald door verschillende zalen). Als je crypto wisselt voor goederen zonder eerst naar Euro te converten moet je geen belastingen betalen
Ook dan moet je belastingen betalen, alleen zoek je een manier om hier onderuit te komen.

Het forum dient niet om illegale zaken te faciliteren, dus mag hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan