Refresh button onder een laatste post.

Als mijn geheugen mij niet in de steek laat komt er nu al een automatische melding onderaan - indien er nieuwe posts beschikbaar zijn - en of je die wilt inladen?
 
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat komt er nu al een automatische melding onderaan - indien er nieuwe posts beschikbaar zijn - en of je die wilt inladen?
Niet altijd alleszins, ik denk enkel als ge een post aant typen zijt of zo?
 
Gebruik gewoon de refresh knop van uw browser? Het is niet dat die mobiel zo moeilijk te bereiken is eh.
 
Gebruik gewoon de refresh knop van uw browser? Het is niet dat die mobiel zo moeilijk te bereiken is eh.
Wanneer je BG als web app bekijkt op mobiel heb je die niet 🙂

Een quick flick naar boven om te refreshen is echter ook wel snel gedaan...
 
Een quick flick naar boven...
Als je toch al gans onderaan de pagina bent komt er een pijltje-naar-boven tevoorschijn waarmee ie dat al automatisch voor je doet!

Na wat intern testen, die pijl komt er als je start met naar boven scrollen (ongeacht je positie op de pagina), dus niet als je de onderste rand raakt.
 
Laatst bewerkt:
Is trouwens een bug met die pijl naar omhoog. Verschijnt pas bij even terugscrollen naar boven.

Firefox mobile android.
 
Laatst bewerkt:
Is trouwens een bug met die pijl naar omhoog. Verschijnt pas bij even terugschroeven naar boven.
Oei nee ik had het verkeerd voor. De pijl zal altijd (ongeacht je positie op de pagina) verschijnen als je even terug naar boven scrolt (zowel mobile als desktop). Dus niet enkel en alleen als je de onderkant van je scherm raakt. My bad #fakenews 🙈
 
Vreemd, jouw versie zou nochtans moeten werken volgens deze site. Maar de PWA app is wel degelijk in een browser. Het verschil met een gewone snelkoppeling is subtiel maar levert wel wat meer functionaliteit dan dat je het standaard in je safari zou openen.

Ik heb persoonlijk 0.0 ervaring met iPhones/iOS dus kan je niet specifiek wijzen op welke verschillen dat voor iOS zijn. Op Android kreeg je alvast wel een optie in het hamburgermenu of je dit als app wou installeren.
 
Vreemd, jouw versie zou nochtans moeten werken volgens deze site. Maar de PWA app is wel degelijk in een browser. Het verschil met een gewone snelkoppeling is subtiel maar levert wel wat meer functionaliteit dan dat je het standaard in je safari zou openen.

Ik heb persoonlijk 0.0 ervaring met iPhones/iOS dus kan je niet specifiek wijzen op welke verschillen dat voor iOS zijn. Op Android kreeg je alvast wel een optie in het hamburgermenu of je dit als app wou installeren.
iOS 15 hier en hij zet nog steeds gewoon een icoon die de website in Safari opent in een nieuw tabblad. Zie niet in welk verschil dit zou moeten geven tegenover een standaard bladwijzer. iOS maakt er zeker geen losstaande app van.
 
Net even in de rabbithole gesprongen omdat ik het zelf heel vreemd vond.

Mobile apparaten (Android, iOS) detecteren of PWA mogelijk is door het uitlezen van het webmanifest dat de software aanlevert, so far so good.
Om een specifieke reden - dat mij onbekend is - detecteert iOS PWA (enkel?) wanneer in het webmanifest het veld voor "display" op expliciet op "standalone" staat (en bij Android op "minimal-ui") :unsure:

De ontwikkelaars van deze software hebben dit veld hardcoded op "minimal-ui" gezet, en geen auto-detectie toegevoegd. Hoogstwaarschijnlijk omdat tijdens het maken van de PWA functionaliteit enkele maanden geleden het in iOS zelfs helemaal nog niet bestond, maar de reden waarom ze dit ondertussen nog niet ondersteunen hebben ze nog niet gegeven. Het lijkt me wel dat er nog steeds redelijk wat limieten zijn in de PWA implementatie van iOS waardoor ik eerder gok dat ze het bewust niet aanzetten om niet bedolven te worden onder bugreports die ze eigenlijk toch niet kunnen fixen zonder MOAR HACKS.

Mogelijks houden ze dit voor een volgende major release (XF 2.3)? 🤷‍♂️
 
Terug
Bovenaan