D
Deleted member 451
Guest
Onze vlucht voor in december (brussels - bangkok) werd zopas geannuleerd.
we boekten met een tussenbedrijf GOTOGATE (via skyscanner)
The airline has advised that you can apply for a refund for your trip. Alternatively, we can apply for a refund from the airline on your behalf.
If the airline approves the refund, we will repay the refundable amount once received from the airline minus our assistance fee. The refund amount will be sent to your original form of payment. Please note that add-on services in your booking may not be refundable. Let us know if you want our assistance by replying to this email.
If you would like us to apply for the refund, you would be charged a 30 EUR/booking assistance fee. For more information about our fees and your consumer rights under Regulation (EC) no. 261/2004, please see our Terms and Conditions and our FAQ. Note that our fees are non-refundable.
The airlines change their rules and policies constantly, and some airlines have suspended their operations. For more detailed information about your flight options, please visit the airline’s website.
Please reply to this email and advise if you would like to proceed with the above alternative. You must respond within 5 days of receiving this email or 5 days before departure, whichever is earliest, to ensure your ticket is not labelled as a no-show, which might affect your entitlement to refund.
Gotogate is an intermediary of flight tickets meaning that we are not in a position to confirm any refund or processing time. We are limited to mediate the information we receive from the airline. We will contact you as soon as we have information from the airline on your request, and we will do all we can to handle your case as soon as possible.
Nu is mijn vraag, wij willen toch per sé vliegen in de kerstvakantie.
Ik herinner mij een paar jaar terug dezelfde situatie gezeten te hebben, en toen heb ik telefonisch druk kunnen zetten bij hen, en ze hebben me "omgeboekt" naar een andere vlucht.
Heb ik dat recht, en zijn zij verplicht deze aan te bieden?
Want ja refund aanvragen is de meest logische oplossing, dat weet ik ook wel.
(dan heb ik nog de keuze om zelf bij de airline Egypt Air dit te doen, of via gotogate voor 30 euro ....), maar het grote probleem is dat ik dan mijn goedkope tickets (735 euro per persoon terug krijg, maar daar eigenlijk niets mee ben). Want nu zijn soortgelijke vluchten met andere maatschappijen rond de 1300 euro per persoon, door de ondertussen oorlog in Ukraine, brandstofprijzen...
Dus zijn ze verplicht om me om te boeken naar een andere vlucht zoals ze in het verleden al hebben gedaan, of niet?
Ook toen pushten ze me met refunds, maar heb voet bij stuk gehouden, en ze hebben me toen zelfs op een rechstreekse vlucht kunnen zetten, enkele dagen eerder.
we boekten met een tussenbedrijf GOTOGATE (via skyscanner)
The airline has advised that you can apply for a refund for your trip. Alternatively, we can apply for a refund from the airline on your behalf.
If the airline approves the refund, we will repay the refundable amount once received from the airline minus our assistance fee. The refund amount will be sent to your original form of payment. Please note that add-on services in your booking may not be refundable. Let us know if you want our assistance by replying to this email.
If you would like us to apply for the refund, you would be charged a 30 EUR/booking assistance fee. For more information about our fees and your consumer rights under Regulation (EC) no. 261/2004, please see our Terms and Conditions and our FAQ. Note that our fees are non-refundable.
The airlines change their rules and policies constantly, and some airlines have suspended their operations. For more detailed information about your flight options, please visit the airline’s website.
Please reply to this email and advise if you would like to proceed with the above alternative. You must respond within 5 days of receiving this email or 5 days before departure, whichever is earliest, to ensure your ticket is not labelled as a no-show, which might affect your entitlement to refund.
Gotogate is an intermediary of flight tickets meaning that we are not in a position to confirm any refund or processing time. We are limited to mediate the information we receive from the airline. We will contact you as soon as we have information from the airline on your request, and we will do all we can to handle your case as soon as possible.
Nu is mijn vraag, wij willen toch per sé vliegen in de kerstvakantie.
Ik herinner mij een paar jaar terug dezelfde situatie gezeten te hebben, en toen heb ik telefonisch druk kunnen zetten bij hen, en ze hebben me "omgeboekt" naar een andere vlucht.
Heb ik dat recht, en zijn zij verplicht deze aan te bieden?
Want ja refund aanvragen is de meest logische oplossing, dat weet ik ook wel.
(dan heb ik nog de keuze om zelf bij de airline Egypt Air dit te doen, of via gotogate voor 30 euro ....), maar het grote probleem is dat ik dan mijn goedkope tickets (735 euro per persoon terug krijg, maar daar eigenlijk niets mee ben). Want nu zijn soortgelijke vluchten met andere maatschappijen rond de 1300 euro per persoon, door de ondertussen oorlog in Ukraine, brandstofprijzen...
Dus zijn ze verplicht om me om te boeken naar een andere vlucht zoals ze in het verleden al hebben gedaan, of niet?
Ook toen pushten ze me met refunds, maar heb voet bij stuk gehouden, en ze hebben me toen zelfs op een rechstreekse vlucht kunnen zetten, enkele dagen eerder.