Push notificaties van Garmin RTL515 Radar naar Huawei GT3 Watch

Slyke

Well-known member
Ik heb een Garmin RTL515 radar die detectie doet van aankomende voertuigen.
Momenteel gebruik ik hiervoor de Varia app van Garmin, maar die draait enkel op mijn smartphone.

Daarnaast heb ik een Huawei GT3 smartwatch.
Ik zou graag hierop een push notificatie ontvangen (trilling of geluid) wanneer de Garmin een detectie doet.

Een officiële app bestaat niet voor Huawei, maar misschien zijn er wel third partiy apps die een push zouden kunnen doorsturen?

Beide toestellen dien goed hun werk, zou wel leuk zijn dat ze samen zouden kunnen communiceren...
 
ik zie dat je smartwatch Harmony OS 2.0 gebruikt. Met Android Wear had dat zeer waarschijnlijk gekund met IFTTT of Tasker, maar met je huidige watch betwijfel ik dat toch sterk.
 
ik zie dat je smartwatch Harmony OS 2.0 gebruikt. Met Android Wear had dat zeer waarschijnlijk gekund met IFTTT of Tasker, maar met je huidige watch betwijfel ik dat toch sterk.
Ja, die HarmonyOS is nogal beperkt, helaas...

Maar misschien zit er wel een mogelijkheid in die Android Tasker app?

Momenteel gebruik ik de Garmin radar met de Garmin Varia app op mijn Android phone.
Wanneer een voertuig nadert, dan zie je dat visueel en hoor je een geluidje ;maar in mijn geval zou ik liever mijn telefoon in mijn taslaten zitten).

Mocht ik een app kunnen laten draaien op mijn Android die het geluidje opvangt en transformeert naar een Android notification, dan lijkt mij dat een oplossing.
Elke notification van om het even welke app kan ik via Bluetooth doorsturen naar de Huawei watch, maar het moet wel degelijk een Android notification zijn... (denk ik)

Dus geen rechtstreekse link tussen watch en radar, maar eerder radar > phone > watch ... ?
 
Ik zou zeggen installeer eens Tasker en experimenteer er mee. Tasker kan bij sommige apps events onderscheppen, dus als de Garmin app een event 'voertuig nadert' heeft en Tasker kan die zien, zou je die als trigger kunnen gebruiken om een melding te maken.
 
Terug
Bovenaan