Proximus Fiber vraag

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Mijn ouders zijn momenteel klant bij Proximus met een formule “Internet + TV + Vaste lijn (gratis na 17u)”.

In hun straat werd er Fiber aangelegd en ze kregen een promo folder met opties om over te stappen. Ze wensen dit eventueel te doen, maar willen hun mogelijkheden (Internet + TV + Vaste lijn) behouden.

Echter wordt er bij de getoonde packs niets gezegd over een vaste lijn. De enige vermelding van een vaste lijn is de zin “Onbeperkt gratis bellen met je vaste lijn” als je een extra Gigabit optie neemt.

Ik heb reeds contact opgenomen met de Proximus klantendienst en kreeg al 3 verschillende antwoorden.

Persoon 1: Bij pack “Fiber Flex Internet + TV” zit een vaste lijn inbegrepen.

Persoon 2: Je moet de pack “Fiber Telephony + TV” nemen. Echter vind ik deze pack niet in hun folder of website? En wat met internet?

Persoon 3: Je moet pack “Fiber Flex Internet + TV” nemen met de extra Gigabit optie.

Is er iemand die bij Proximus werkt of dezelfde opties reeds heeft bij Proximus die me kan helpen?
 
Ik ben even gaan kijken op de Proximus website. Wat een kut website trouwens als je de packs wilt zien. Ik heb dan maar Veldstraat 1 in Gent aandeduid om ze te zien.

ik zie 3 packs en van wat ik zie moeten ze "Family essentials" nemen:

TV & Entertainment​

  • Pickx + 80 zenders
  • 1 Android TV decoder
  • TV Replay (36u)
  • My e-Press

Thuis​

  • Onbeperkt supersnel internet
    (1 Gbps/50 Mbps)
  • Superieure wifi-ervaring
  • Onbeperkt bellen met vaste lijn in België
  • Family life Premium app

€ 75,99/maand

Aangenomen dat er geen gsm's in zitten.
 
Die prijs klopt niet. Voor dat pack is het normaal € 74,99, maar bij Fiber kletsen ze er steeds 5 euro bij, waardoor het totaal op € 79,99 komt. Panda dient in het geval van Fiber inderdaad de Gigabit optie te nemen.

De website is inderdaad verwarrend, maar is er wel een overzicht met alle beschikbare producten op de pagina met de gestandaardiseerde productfiches: https://www.proximus.be/nl/id_cr_contractsummary/particulieren/r-orphans/contract-samenvatting.html

Daar raadpleeg je dan de vierde fiche om de mogelijkheden van het juiste Flex Fiber abonnement met vaste lijn te kennen: Flex (Fiber) – INT + TV + TEL met of zonder mobiel:

Pack inclusief vaste spraaktelefonie, vast internet en TV diensten, met of zonder mobiele spraaktelefonie/mobiele internettoegang.
Vaste telefonie: onbeperkt bellen nationaal:

• Onbeperkt bellen vanaf de vaste lijn naar nationale vaste lijnen (spraaktelefonie) 24u/7.
• 1.000 belminuten voor oproepen vanaf de vaste lijn (spraaktelefonie) naar alle mobiele nummers in België 24u/7, na deze 1.000 belminuten belt de klant aan voorkeurtarieven. Condities niet van toepassing op de speciale nummers en premium nummers (070, 077, 09xx, 1xxx enz.).
Vast internet:
• Onbeperkt download volume
• Internet Box inbegrepen met Wi-Fi 6 technologie, voor stabieler en sneller internet
• Wi-Fi Booster: Vergroot je wifi-bereik of sluit je tv draadloos aan (onder voorbehoud van bevestiging na het bezoek van de technieker of op aanvraag) (Copper: max. 1 Wi-Fi Booster / Fiber: max. 2 Wi-Fi Boosters)
• Emergency Internet: je plan B in geval van een onverwachte internet-onderbreking (alleen indien mobile in pack)
• Beheer je wifi met de MyProximus-app
• 10 GB opslagruimte in je persoonlijke Proximus Cloud
• My e-Press: onbeperkt toegang tot Het Laatste Nieuws Digitaal of Le Soir+
• Family life Premium app: vereenvoudig je dagelijkse leven
Tv-diensten
• Meer dan 80 tv-zenders
• Toegang tot de Proximus Pickx-app op al je toestellen
• 5 GB extra data voor het gebruik van de Pickx-app (alleen indien mobile in pack)
• TV Replay (Keer tot 36 uur terug in je tv-gids)
• TV-decoder inbegrepen

Abonnement (in € per maand BTW incl.)
• Pack inclusief vaste telefonie, vast internet en tv zonder mobiel abonnement: €74,99 (Fiber: €79,99)
 
Terug
Bovenaan