Project Gutenberg - Gratis ebooks

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
In de thread "Waar kopen jullie boeken" heb ik een aantal goeie / originele tips gevonden over waar je (goedkoop) boeken kan aanschaffen. Maar hoe zit het met gratis boeken?

Ik weet niet of veel mensen hiervan op de hoogte zijn, maar voor degenen met een e-reader kan het lonen om Project Gutenberg eens van naderbij te bekijken:



Op deze website vind je gratis epubs terug van boeken in het publieke domein waar geen copyright op staat (bv. omdat de auteur al lang overleden is). Dit betekent dat er een heel groot arsenaal aan klassiekers terug te vinden is die je - op legale wijze - gratis kan lezen.

Via project Gutenberg heb ik bijvoorbeeld de novelle "Three Men in a Boat" van Jerome K Jerome op mijn e-reader gelezen. Een echte aanrader voor zij die wat meer luchtige en grappige literatuur van voor 1900 willen ontdekken.

Laat hier weten welke epubs jullie aanspreken, en wie weet kunnen we elkaar aan kwalitatief én gratis leesvoer helpen, en dat alles terwijl je in je luie zetel kan blijven liggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan