Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
tenor.gif


Waar zitten hier de thrillseekers? Wat is je favoriete park? Aanraders? Onlangs geweest? Schrijf een verslagje!

🎢

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou ja zeggen maar er zijn toch bepaalde coasters die me iets too much zijn. :D
Maar dan denk ik eerder aan de hele zotte coasters die je in België niet hebt.
 
Ik ken de naam er niet van. Maar in Fantasialand heb je er eentje die stilltjes vertrekt, daarna tot stilstand komt om enkele seconden later tegen volle snelheid gelanceerd te worden. Was echt geweldig.

Voor de rest kunnen achtbanen of pretparken niet veel verkeerd doen voor mij.
 
Vreselijk vind ik pretparken :p
Met dat ik meestal flirt met de lengte limieten heb ik nooit een comfortabel gevoel als ik ergens in moet kruipen. En dan nog eens hoogtevrees. nope nope nope
 
Ik ken de naam er niet van. Maar in Fantasialand heb je er eentje die stilltjes vertrekt, daarna tot stilstand komt om enkele seconden later tegen volle snelheid gelanceerd te worden. Was echt geweldig.

Voor de rest kunnen achtbanen of pretparken niet veel verkeerd doen voor mij.
Taron? Tijdje terug ook geweest. En na sluiting kan je als hotelgast nog een uur langer gaan. Zeker 5 keer na elkaar geweest :D
Ferrariland wil ik nog wel eens doen.
 
Vreselijk vind ik pretparken :p
Met dat ik meestal flirt met de lengte limieten heb ik nooit een comfortabel gevoel als ik ergens in moet kruipen. En dan nog eens hoogtevrees. nope nope nope

Volgend jaar naar Walibi dus, waar ze de afgelopen maanden de hoogste van de Benelux en een van de hoogste van Europa hebben neergezet.

Mogelijks ook een van de beste ter wereld.


fetch


qr1jbi72w3u51.jpg


fetch



De treintjes mogen er ook zijn. :love:

B9725289601Z.1_20201119145226_000%2BGC0H3C7R4.1-0.jpg



En er komt nog een heel themagebied omheen... Op onderstaande concept art ontbreekt zelfs nog een groot nieuw restaurant langs het water.

2fx7.jpg


1020296-1-scaled.jpg


It's HUGE !

😲
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar zijn we met de 9lecay bende naar Europa-park geweest (waren met 12 dacht ik). Dit jaar zouden we naar PortAventura World gaan, maar corona besliste daar anders over. Keek er héél hard naar uit, want is blijkbaar ook de moeite.
Ik ga met plezier naar de Efteling, Phantasialand en Europa-park. De Belgische parken vallen wat tegen vind ik. Disneyland is ook tof, maar die lange wachtrijden... Bah!
Vreselijk vind ik pretparken :p
Met dat ik meestal flirt met de lengte limieten heb ik nooit een comfortabel gevoel als ik ergens in moet kruipen. En dan nog eens hoogtevrees. nope nope nope
Ik heb ook hoogtevrees, maar rollercoasters vind ik de max.
 
Vreselijk vind ik pretparken :p
Met dat ik meestal flirt met de lengte limieten heb ik nooit een comfortabel gevoel als ik ergens in moet kruipen. En dan nog eens hoogtevrees. nope nope nope
Hier ook hoogtevrees, door mijn vriend ben ik van pretparken gaan houden. Falcon's fury vond ik wel een toffe attractie.
falcons-fury-2.png
 
Hier ook hoogtevrees, door mijn vriend ben ik van pretparken gaan houden. Falcon's fury vond ik wel een toffe attractie.
Ben ook zot van pretparken, maar no way dat ik zoiets doe. Laat mij 100 keer overkop gaan in een rollercoaster, maar dit? Haha nope!
 
Op dit moment kijk ik vooral uit naar het mooie nieuws wat volgend jaar opent in België: de nieuwe achtbaan van Walibi, welke sneller én hoger wordt dan de toppers tot nu toe in BE/NL (Dus Fury in Bobbejaanland, Goliath in Walibi Holland). En dan natuurlijk de extreme spinning coaster van Plopsaland... gaat een leuk jaar worden!

Hopelijk volgend jaar een wat normaler seizoen, dit jaar heb ik me moeten beperken tot 2 bezoekjes in Bobbejaanland... mijn abonnementen hebben totaal niet gerendeerd dit jaar :/
 
Vorig jaar naar Disneyland Anaheim en Universal Studios.
Beide wel de moeite! Disneyland was het nieuwe Star Wars gedeelte er dus al, en dat is duidelijk een stijlbreuk met het meer traditionele park. Veel meer gefocust op de "immersive experience". Ik kijk er wel naar uit voor in Parijs!
Qua attracties is dat leuk, maar nu ook weer niet zo enorm indrukwekkend. Sommige attracties zijn wel geniaal.
Radiator Spring Racers lijkt me een geniale attractie voor kinderen.
Guardians of the Galaxy is ook echt cool.

Universal Studios is vooral een must-do voor filmfans. Ze hebben weinig ruimte waardoor de meeste attracties van die "VR"-attracties geworden zijn. Op zich niet erg, maar je krijgt er gewoon minder een adrenalinerush van.
Maar de sfeer in het park is onvoorstelbaar.
 
Beste coasters die ik al gedaan heb zijn de Sheikra in Bush Gardens (Tampa, FL), de Taron in Fantasialand en de Tonnerre de Zeus in Parc Astérix.
Ik ben vooral een fan van de houten coasters eigenlijk... snelle, diepe drops en scherpe bochten doen mij een pak meer dan loops.
Disney is geweldig maar pak al die aankleding weg en je hebt gewoon een erg duur pretpark met 90% minderwaardige attracties (en dan heb ik het zowel over Parijs, Anaheim en Orlando) Duidelijk voor de sfeer daar naartoe.
Universal Studios in Florida vond ik wel echt de max. Dat Harry Potter stuk daar is fantastisch aangekleed en die 3D ride in het kasteel van Hogwarts is 1 vd beste rides die ik ooit gedaan heb.

Volgende zomer waarschijnlijk een weekje naar het Zwarte Woud en dan een dag Europapark meepikken. Ben benieuwd!
 
Volgende zomer waarschijnlijk een weekje naar het Zwarte Woud en dan een dag Europapark meepikken. Ben benieuwd!
Geniet van de Wodan, is nog leuker dan de Tonnerre de Zeus.
Met 1 dag ga je normaal gezien niet toekomen ook :p
 
Beste coasters die ik al gedaan heb zijn de Sheikra in Bush Gardens (Tampa, FL), de Taron in Fantasialand en de Tonnerre de Zeus in Parc Astérix.
Ik ben vooral een fan van de houten coasters eigenlijk... snelle, diepe drops en scherpe bochten doen mij een pak meer dan loops.
Disney is geweldig maar pak al die aankleding weg en je hebt gewoon een erg duur pretpark met 90% minderwaardige attracties (en dan heb ik het zowel over Parijs, Anaheim en Orlando) Duidelijk voor de sfeer daar naartoe.
Universal Studios in Florida vond ik wel echt de max. Dat Harry Potter stuk daar is fantastisch aangekleed en die 3D ride in het kasteel van Hogwarts is 1 vd beste rides die ik ooit gedaan heb.

Volgende zomer waarschijnlijk een weekje naar het Zwarte Woud en dan een dag Europapark meepikken. Ben benieuwd!
Dan zou ik troy(toverland) eens proberen. Is de beste houten baan van Europa

Wodan is mijn nummer 2 (op baan gedeelde) als het op thema aankomt dan ist Wodan.

Ben jij een waterra?. Dan zou ik kijken -naar Rulantica( 2de park van Europapark). Een verschikkelijk mooi waterpark.

Hou je van VR : Yuube (ook van Europapark. Familie Mack (achtbaanbouwer en eigenaar van Europapark (EP) zien daarvoor bekend om hun VR in pretparken. In Plospaland zijn ze een launched spinning aan het zeggen. Uniek in Europa

Jij gaat met een dag toekomen, als jij echt vliegt en niet te druk is, kan jij alle grote attracties doen... Maar in EP is er zoveel meer te doen dan toch achtbanen. jij mag Phantasitialand niet vergelijken met EP. Ik ga nu stoppen maar jij meer info wilt, kan ik u die wel geven... Ik ga jaarlijks 2 keer naar EP voor meerdere dagen.
 
Dan zou ik troy(toverland) eens proberen. Is de beste houten baan van Europa

Wodan is mijn nummer 2 (op baan gedeelde) als het op thema aankomt dan ist Wodan.

Ben jij een waterra?. Dan zou ik kijken -naar Rulantica( 2de park van Europapark). Een verschikkelijk mooi waterpark.

Hou je van VR : Yuube (ook van Europapark. Familie Mack (achtbaanbouwer en eigenaar van Europapark (EP) zien daarvoor bekend om hun VR in pretparken. In Plospaland zijn ze een launched spinning aan het zeggen. Uniek in Europa

Jij gaat met een dag toekomen, als jij echt vliegt en niet te druk is, kan jij alle grote attracties doen... Maar in EP is er zoveel meer te doen dan toch achtbanen. jij mag Phantasitialand niet vergelijken met EP. Ik ga nu stoppen maar jij meer info wilt, kan ik u die wel geven... Ik ga jaarlijks 2 keer naar EP voor meerdere dagen.
Ah is EP echt zo groot? Ik ging er vanuit dat meeste mensen 2 dagen gingen omdat gewoon zo ver was...
Mja we zullen zien of er 2 dagen af kunnen dan (lees: ik ga mijn vriendin moeten overtuigen om 2 dagen te gaan)
Rulantica staat op de "als het slecht weer is" lijst voor die vakantie, ziet er idd erg goed uit.

Merci vo de tips al!
 
Ik ben geen frequente bezoeker van pretparken, maar tot hiertoe ga ik overal wel in. Anubis in Plopsaland vond ik wel verrassend leuk.
 
Terug
Bovenaan