Powerapps

Splitr

Active member
Hoi,

ik zoek iemand met ervaring in Powerapps. Voor een schoolproject ben ik momenteel met eentje maar zit met enkele vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

Grts
 
Af en toe wat zitten neuzen. Ik moet hier binnenkort ook een app op het werk "onderhouden" die door externen is gemaakt.

Wat is het probleem?
 
1 van de 'problemen' die ik heb is het volgende:
Ik werk met een Gallery die info laadt uit een sharepoint lijst. Een van deze elementen is een einddatum. Ik wil bekomen dat hij de elementen in de lijst niet toont met een einddatum die voor de datum van vandaag is. Momenteel heb ik al een search formule op de Gallery en ik weet niet precies hoe ik de Filter moet toepassen
 
Moest je hier nog mee vastzitten, kan je dit eens proberen:
In de Items Property van uw Gallery:

Filter([@testgallery], EndDate >= Today())

Waarbij "testgallery" uw Sharepoint list is, en "EndDate" de kolomnaam is met de einddatum in uw lijst
 
Ondertussen opgelost. Ik moest eerst van mijn Sharepoint lijst een collectie maken en dan daar de filter op toepassen. Dit omdat ik al een formule op mijn gallery had gezet (search).
Ik heb nog wel enkele kleine vraagjes, dus moest je daar zin in hebben mag je mij altijd verder helpen :p
 
Ben zelf geen expert in PowerApps, verre van zelfs, maar vragen is gratis eh :)
Shoot, ik zal proberen te antwoorden.
momenteel heb ik een invoer scherm met enkele gegevens. een ervan is kentekenplaat van de auto, maar sommige mensen hebben meerdere auto's. Momenteel moet iemand met 2 auto's dus 2x het formulier invullen. Ik had graag zo x gehad dat je bv. moet invullen 2 en dan 2 textlabels krijgt om in te voeren om het gebruiksvriendelijker te maken maar heb geen flauw idee hoe eraan te beginnen
 
Maak je gebruik van een form of een gallery om je gegevens weg te schrijven? Doe je een patch of submitform? En hoe zou je je 2 tekstlabels willen wegschrijven naar Sharepoint? 2 aparte kolommen of 1 kolom?
 
Gallery + submitform
in feite moet hij per tekstlabel die wordt ingevuld bij element1 een lijn in sharepoint moeten voegen
 
Gallery + submitform
in feite moet hij per tekstlabel die wordt ingevuld bij element1 een lijn in sharepoint moeten voegen
Dat zal dan niet gaan met een submitform. Een submitform zal enkel zaken wegschrijven die effectief gekoppeld zijn aan een sharepoint kolom. Wat jij nodig hebt, is een patch forall met repeating section.

Hier is een goed filmpje hoe je dit moet doen:
 
Terug
Bovenaan