Pokémon Legends: Arceus

RPG SWITCH Pokémon Legends: Arceus

BuYcKi

Active member
Platinum Trophy
poke.png


release: 28 januari 2022
genre: RPG
dev: Game Freak

Terug naar Sinnoh.

The fun of exploring while catching Pokémon and filling in a Pokédex has always been a core part of the Pokémon video game series. Pokémon Legends: Arceus was developed with the desire to deliver an experience infused with new action and RPG elements that go beyond the framework established thus far, while honoring the core gameplay of past Pokémon titles.

Pokémon Legends: Arceus brings Trainers to the vast Sinnoh region as it existed in the past, long before the setting for Pokémon Diamond and Pokémon Pearl was established. Rich in nature and with Mount Coronet towering at its heart, this is a Sinnoh unlike anything Trainers have experienced before as they embark to create the region’s first Pokédex.

 
Het ziet er een beetje leeg uit.. nu, zal wel heel vroeg zijn, en nog veel veranderen (hopelijk).
 
Het ziet er een beetje leeg uit.. nu, zal wel heel vroeg zijn, en nog veel veranderen (hopelijk).
Dat was ook mijn reactie. Langs de andere kant, vroeg... Het komt binnen een jaar al uit natuurlijk. Maar ik hoop dat ze snappen dat dit een schot in de roos moet zijn voor de fans.
 
Ik vond dit er helaas niet zo goed uitzien. Die ongeinspireerde stad met allemaal dezelfde gebouwpjes, de gameplay die er heel erg saai uitzag, de gigantische lege vlaktes, ... Hopelijk komt dit nog goed, maar heb er op het eerste zicht geen goede hoop op.
 
Het ziet er een beetje leeg uit.. nu, zal wel heel vroeg zijn, en nog veel veranderen (hopelijk).
Dat is een fameus understatement, dat een bedrijf als Gamefreak hier mee naar buiten durft te komen is onbegrijpelijk.

Dat de Switch beperkte resources heeft weten we maar dit leek gewoon nergens op.
Is je game niet klaar maak dan een cinematic trailer en laat je gameplay achterwege.

Met SwSh in het achterhoofd heb ik er geen vertrouwen in eigenlijk.
 
Ondertussen zijn we het wel gewoon dat ze hun lat enorm laag leggen bij hun nieuwe games en toch verkoopt het als zoete broodjes. Ze hebben dus geen ongelijk als de massa hun inspiratieloeze gerecycleerde rommel blijft kopen. Hun merk is gewoon te sterk.
En we hebben al heel wat anders gezien op de Switch dus dat is zeker geen uitvlucht.
 
Wat is het nut van deze game? Gewoon exploren en pkmn vangen ?

buiten de term ‘open world maar action RPG’ is er nog maar bitter weinig over geweten. Wijkt blijkbaar helemaal af van het klassieke Pokemon concept. Liep ook niet echt warm van de trailer, zoals hier al aangehaald ziet alles er maar heel ‘leeg’ uit.
 
De nieuwe beelden hebben mijn hypetrain op volle toeren doen draaien! Enige minpunt off the top of my head: the graphics, had nu wel wat meer verwacht, langs de andere kant is het “maar” de Switch.
Dat het maar snel 28/01 is 😎
 
De nieuwe beelden hebben mijn hypetrain op volle toeren doen draaien! Enige minpunt off the top of my head: the graphics, had nu wel wat meer verwacht, langs de andere kant is het “maar” de Switch.
Dat het maar snel 28/01 is 😎
Waarom post ge hier die nieuwe beelden niet? :p
 
Laatst bewerkt:
Hmm ziet er echt toch nog veel te rough uit ...
Khad liever een delay van 6 maanden ofzo gezien dat ze het wat konden oppoetsen.

Jammer dat die van Game Freak lazy bums zijn :p . Een miljarden franchise en dan 'maar' dit eruit persen.

Hisuian Growlithe is wel dope (y)
 
Hmm ziet er echt toch nog veel te rough uit ...
Khad liever een delay van 6 maanden ofzo gezien dat ze het wat konden oppoetsen.

Jammer dat die van Game Freak lazy bums zijn :p . Een miljarden franchise en dan 'maar' dit eruit persen.

Hisuian Growlithe is wel dope (y)
Vermoed dat de Switch ook niet veel beter kan. Het is geen playstation ofzo.
 
nee een PS4 graphics of PS5 graphics verwacht ik niet. Maar toch iets dat in de. buurt komt van Zelda botw. Ze hebben de grafische kracht niet, maar ze hebben wel genoeg kracht om iets prachtig neer te kunnen zetten. Zeker met zulke cartoonish stijl hebben ze genoeg mogelijkheden om er iets stilistisch mee te doen.
 
nee een PS4 graphics of PS5 graphics verwacht ik niet. Maar toch iets dat in de. buurt komt van Zelda botw. Ze hebben de grafische kracht niet, maar ze hebben wel genoeg kracht om iets prachtig neer te kunnen zetten. Zeker met zulke cartoonish stijl hebben ze genoeg mogelijkheden om er iets stilistisch mee te doen.

Er zijn inderdaad legio mogelijkheden om een mooi game af te leveren met volwassen graphics met beperkte grafische kracht.
Dit is gewoon onkunde me dunkt, alleen al op basis van level design lijkt het nergens op, vooral lege open vlakte zonder enige points of interest.

Anti-aliasing hebben ze ook nog nooit van gehoord zo lijkt.

Ik keek wel uit naar het concept en ik weet dat gfx niet alles zijn maar dit lijkt gewoon nergens op, helaas!

edit: Deze post van reddit vat het goed samen...

1qkCaVw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er zijn inderdaad legio mogelijkheden om een mooi game af te leveren met volwassen graphics met beperkte grafische kracht.
Dit is gewoon onkunde me dunkt, alleen al op basis van level design lijkt het nergens op, vooral lege open vlakte zonder enige points of interest.

Anti-aliasing hebben ze ook nog nooit van gehoord zo lijkt.

Ik keek wel uit naar het concept en ik weet dat gfx niet alles zijn maar dit lijkt gewoon nergens op, helaas!

edit: Deze post van reddit vat het goed samen...

1qkCaVw.jpg
Het gevoel dat ze puur technisch echt geen goede developers zijn. Ik krijg instant hoofdpijn van naar die YouTube video te kijken.
Zeker met die gigantische TVs van tegenwoordig gaat dat veel te hard opvallen.
Shield en Sword waren eigenlijk ook al erg, met de giga framedrops er nog bij.
 
Langs de andere kant zagen de Let’s Go games er wel heel goed uit vond ik, dus ze moeten het toch kunnen? En qua hardware: als ik beelden zie van MH Rise zou toch iets in die buurt ook moeten lukken. Ik denk dat het gewoon pure luiheid is.
 
Iemand wees me ook zonet op Dragon Quest XI, als dat op de Switch werkt zie ik geen enkele reden behalve luidheid en desinteresse waarom LoA er zo uit ziet. Dragon Quest ziet er fantastisch uit en een stijl die een Pokemon franchise ook wel zou liggen...

 
Terug
Bovenaan