Stukken van Mensen

Play4 Stukken van Mensen

Razer

Active member
Crowdfunder FE
svms6groep1-qnlu97.jpg


In het zesde seizoen van Stukken van Mensen is de kijker opnieuw te gast in de Verbeke Foundation waar vanaf maandag 1 februari stevig onderhandeld wordt over unieke voorwerpen. En dat doen Evy Gruyaert en de verkopers met zeven topdealers: Bie Baert, Sofie Van de Velde, Frank Van Laer, Yves Chung, Carlo Bonte, Boris Devis en Paul De Grande. Ook dit keer laten de dealers niets aan het toeval over en gooien ze al hun charmes en kennis in de strijd om kunstpareltjes op de kop te tikken.

Elke maandag op Play4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kga niet zeveren...ik blijf wel altijd hangen als ik daar op kom. Iemand die jaren oud speelgoed verzamelt heeft en dan op een leeftijd komt en zegt...waarom? Om vervolgens teleurgesteld te zijn dat ze er geen 20 000 Euro voor krijgen. Of kerels die afkomen met een litho van Luc Tuymans die gezien hebben dat werken van hem boven de 10 000 gaan...en dus zeker niet onder de 8000 verkopen om dan beledigd te reageren als ze een bod van 1000 krijgen.

Of Paul Degrande die totaal de waarde niet kent van iets. Ja, hoeveel kost zoiets? En dan iets koopt voor 3000 euro terwijl de rest maar 1200 bied naar de eigenlijke waarde. Ik ga Patrick wel missen. Geen i"ll make you a fair offer en andere engelse uitspraken meer die er iedereen steeds aan moeten herinneren...boys, ik woon en werk dus al jaren in London he. Ik vraag me ook af welk goed doel nu dit seizoen weer met een brolwerkje op de proppen mag komen zodat de dealers hun goed hard kunnen tonen en allemaal een bedrag kunnen doneren.
 
Ik ben fan, blijf ook altijd plakken als ik erop kom.

Niet dat elke dealer even sympathiek lijkt of is, maar de werken, het verhaal errond en wat ze ervoor willen geven vind ik altijd interessant.

Jammer idd wel dat Patrick er niet meer zal bij zijn, die zat toch ook op een ander niveau qua clienteel denk ik.
 
Inderdaad, zo'n typisch programma dat ik op zich niet volg, maar elke keer als ik er voorbij zap blijf ik toch hangen (of op z'n minst tot de volgende pauze).
 
Of Paul Degrande die totaal de waarde niet kent van iets. Ja, hoeveel kost zoiets? En dan iets koopt voor 3000 euro terwijl de rest maar 1200 bied naar de eigenlijke waarde.

Ik vind dat eerder een meester in zich van de domme gebaren en toch op de meest onderhandse manieren een deal vast te krijgen. Volgens mij weet die perfect wat hij doet en waar hij mee bezig is.

Is die ook niet loaded? Dat is niet door deals slecht in te schatten he :)
 
Ja, Degrande is van oud geld dacht ik. Had zijn eerste kasteel al op zijn 23 of zo. Maar die dlet toch primair in antiek, dus als iemand afkomt met moderne kunst of een handtas van Delvaux durft hij al eens overbieden omdat de anderen erg enthousiast deden.
 
Tof programma, spijtig dat Patrick er niet meer bij is.

Ik ben die eens in Knokke tegengekomen bij de cremerie op de zeedijk. Sympathieke man.
 
Ben de herhalingen per toeval beginnen kijken en deze is ook blijven hangen bij mij. Kvind het spel zo leuk tss de verschillende kamers, maar ook tss verkoper en dealer, haha :D

Idd jammer van Patrick. Die kon sommige deals echt zoveel meerwaarde bieden met zijn netwerk in London.
 
Ik ben al is binnengestapt in Degrande zijn nieuwe "winkel" (Doks Antique aan de haven van Zeebrugge) en hij was toen ook toevallig aanwezig.

Enorm vriendelijk en introverte man, bood ons iets te drinken aan en is met ons de winkel rondgewandeld. Wat ge daar allemaal ziet...99% dat in stukken van mensen voorkomt dat hij aankoopt komt daar dus niet binnen, zal wss in zijn kasteel te bezichten zijn.
 
Vond het grappig toen ik in Latem de bandencentrale binnenstapte en daar opeens ex-dealer Emily als gerante zag... :-D
 
615k voor die pistolen. Wss relatief goedkoop maar het blijft toch een enorm bedrag.

Ik zou wel willen weten hoeveel Paul daar nu op verdient, het zou met niet verbazen moest die koper een miljoen gegeven hebben.
 
Ik ben al is binnengestapt in Degrande zijn nieuwe "winkel" (Doks Antique aan de haven van Zeebrugge) en hij was toen ook toevallig aanwezig.

Enorm vriendelijk en introverte man, bood ons iets te drinken aan en is met ons de winkel rondgewandeld. Wat ge daar allemaal ziet...99% dat in stukken van mensen voorkomt dat hij aankoopt komt daar dus niet binnen, zal wss in zijn kasteel te bezichten zijn.
Ik ben daar ook al eens binnen geweest. Hij was daar toen niet en ik vond de stukken die daar stonden niet speciaal.

Het had precies iets van een rommelmarkt.
 
615k voor die pistolen. Wss relatief goedkoop maar het blijft toch een enorm bedrag.

Ik zou wel willen weten hoeveel Paul daar nu op verdient, het zou met niet verbazen moest die koper een miljoen gegeven hebben.
Die gaat daar toch heus geen 400 k op verdienen lijkt me. 10 procent commissie ofzo lijkt me al voldoende (en zeer proper verdient al natuurlijk door "enkel" tussenpersoon te zijn)
 
Die gaat daar toch heus geen 400 k op verdienen lijkt me. 10 procent commissie ofzo lijkt me al voldoende (en zeer proper verdient al natuurlijk door "enkel" tussenpersoon te zijn)
Hangt er toch vanaf of hij hier als "tussenpersoon" werkt of als "dealer". Het is het type product waar geen prijs op te kleven is, die 600k kan veel zijn, of weinig, niemand kan het u bevestigen.

Nu, hij zal er sowieso wel mooi aan verdienen, maar dat is toch iets dat ik mis in het programma. Het zou tof zijn om te zien hoeveel winst de dealers nog nemen op die objecten...
 
Leek toch duidelijk tussenpersoon? Klant zegt je mag max zoveel bieden. Was 600k want 630k wou Paul niet geven omdat "hij" die 30k dan betaalde. Enfin als hij niet liegt natuurlijk maar bij zo'n verkoop zou me dat verbazen.

Nu goed dat hij er mooi aan zal verdient hebben spreekt voor zich dat gaf hij ook zelf toe. Maar 400k mooi dat lijkt me toch ook sterk, verkoper lijkt me toch iemand die de waarde ook wel correct kon inschatten, geld nodig of niet als hij 600k maar een halve prijs zou vinden zou hij toch nee gezegd hebben neem ik aan.
 
Ik vind het zot dat zo een object zelf nog aan bod kan komen in het televisieprogramma.
Ik vind het veel geld (omdat we zelf niet veel geld hebben :cry:) en niet veel geld (Pistolen van de legendarische Napoleon )
 
Leek toch duidelijk tussenpersoon? Klant zegt je mag max zoveel bieden. Was 600k want 630k wou Paul niet geven omdat "hij" die 30k dan betaalde. Enfin als hij niet liegt natuurlijk maar bij zo'n verkoop zou me dat verbazen.

Nu goed dat hij er mooi aan zal verdient hebben spreekt voor zich dat gaf hij ook zelf toe. Maar 400k mooi dat lijkt me toch ook sterk, verkoper lijkt me toch iemand die de waarde ook wel correct kon inschatten, geld nodig of niet als hij 600k maar een halve prijs zou vinden zou hij toch nee gezegd hebben neem ik aan.
Tuurlijk liegt die. Die mannen spelen constant poker. Bij 600k wist hij al dat ze tot een deal gingen komen, dan is het een kwestie van zo weinig mogelijk nog op te bieden. Des te groter zijn commissie. Voor het zelfde geld kon hij tot een miljoen gaan, want hij kletste er onmiddellijk 200k bij.

Toch een zot object, met een handtekening van Napoleon. Legendarisch.
 
Ik vind het zot dat zo een object zelf nog aan bod kan komen in het televisieprogramma.
Ik vind het veel geld (omdat we zelf niet veel geld hebben :cry:) en niet veel geld (Pistolen van de legendarische Napoleon )
Ik vraag mij ook wel af wat die Ives (de verkoper dus) eigenlijk heeft gedaan om zijn fortuin vast te krijgen. Hij is een verzamelaar van antieke pistolen en revolvers, maar ff 900k neerleggen voor 2 sets is toch niet iedereen gegeven he...
 
Grote handelaar zeker die verkoper, van de vijf duurst verkochte objecten in de geschiedenis van het programma kwamen er drie van hem (en Paul heeft er minstens twee al dacht ik zelfs alle drie gekocht).

En ja het kan @hierboven dat hij liegt maar hij had hier echt wel een max prijs gekregen van de persoon waaraan hij ging verder verkopen denk ik. Dat is toch anders dan iets voor pakweg 2000 kopen zonder al iemand te hebben als koper, daar zit iets meer ruimte om te onderhandelen zelf en vooral minder zekerheid dat het voor prijs x gaat verder verkocht worden uiteindelijk dus iets meer eigen idee in van een prijs die je wil geven.

Enfin allemaal imo uiteraard ik heb ook geen ervaring met verkopen van zaken die zo'n bedrag waard zijn/opbrengen.

PS: Het zijn geen pistolen van Napoleon in feite geweest he hij heeft ze misschien wel in zijn handen gehad maar ze waren voor één van zijn generaals.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan