Stukken van Mensen

Play4 Stukken van Mensen

Grote handelaar zeker die verkoper, van de vijf duurst verkochte objecten in de geschiedenis van het programma kwamen er drie van hem (en Paul heeft er minstens twee al dacht ik zelfs alle drie gekocht).

En ja het kan @hierboven dat hij liegt maar hij had hier echt wel een max prijs gekregen van de persoon waaraan hij ging verder verkopen denk ik. Dat is toch anders dan iets voor pakweg 2000 kopen zonder al iemand te hebben als koper, daar zit iets meer ruimte om te onderhandelen zelf en vooral minder zekerheid dat het voor prijs x gaat verder verkocht worden uiteindelijk dus iets meer eigen idee in van een prijs die je wil geven.

Enfin allemaal imo uiteraard ik heb ook geen ervaring met verkopen van zaken die zo'n bedrag waard zijn/opbrengen.

PS: Het zijn geen pistolen van Napoleon in feite geweest he hij heeft ze misschien wel in zijn handen gehad maar ze waren voor één van zijn generaals.
Klopt, een gift van Napoleon aan 1 van zijn generaals. Maar in praktijk zal dat effectief wel 1 van de meest exclusieve items die er te vinden zijn voor verzamelaars zijn.
Het is imo heel uitzonderlijk dat zoiets in handen is van een Belg, en al helemaal dat het dan op zo'n tv-programma verkocht wordt.

Anderzijds, elke keer als ik iets in die categorie zie, heb ik het gevoel dat zo'n stukken niet op een particuliere markt zouden mogen staan. Dat hoort gewoon thuis in musea.
 
100% zeker dat Paul daar liegt (over het feit dat zijn klant max. 600k wou geven). Zij maar zeker dat dat een stuk hoger ligt. Die gaat daar héél schoon aan verdienen.
 
Grote handelaar zeker die verkoper, van de vijf duurst verkochte objecten in de geschiedenis van het programma kwamen er drie van hem (en Paul heeft er minstens twee al dacht ik zelfs alle drie gekocht).
Patrick heeft die Kennedy Colt gekocht voor 350k, was toen het duurste object ooit in de show. Hij wordt omschreven als de grootste dealer ter wereld in antieke Amerikaanse historische wapens. Wel leuk dat die ook dingen on the side doet, zoals die pace car & het kuifje album.

Zeker geen Jan Modaal die kerel 😛.
 
Laatst bewerkt:
100% zeker dat Paul daar liegt (over het feit dat zijn klant max. 600k wou geven). Zij maar zeker dat dat een stuk hoger ligt. Die gaat daar héél schoon aan verdienen.
Op een bepaald moment "ja, ik kan u xx geven, maar dan moet ik al mijn commissie laten vallen". M'n vrouw en ik waren alweer goed aan het lachen, "arme Paul" :)

Ik zeg het, die mens weet goed wat hij doet.
 
Dat is veel 100 procent :) .
Ik zal mezelf corrigeren, 99% zeker :p.

Ik geloof echt niet dat hij zomaar voor heel Vlaanderen gaat zeggen hoeveel zijn klant voor zoiets wil geven.

En zoals Eniac zegt, hij weet verdomd goed waar hij mee bezig is. Acteren kan hij in ieder geval heel goed. Ben er wel fan van :).
 
Wat is de locatie van de opnames?

Verbeke Foundation in Kemzeke, zeer tof museum om is te bezoeken. Is van prive verzamelaar Geert Verbeke.

Er was toch ooit is een schilderij dat ze kwamen brengen met security, een Breughel denk ik dat toch los over miljoen was qua vraagprijs? Maar dat is niet verkocht geraakt zeker?
 
Klopt, een gift van Napoleon aan 1 van zijn generaals. Maar in praktijk zal dat effectief wel 1 van de meest exclusieve items die er te vinden zijn voor verzamelaars zijn.
Het is imo heel uitzonderlijk dat zoiets in handen is van een Belg, en al helemaal dat het dan op zo'n tv-programma verkocht wordt.

Anderzijds, elke keer als ik iets in die categorie zie, heb ik het gevoel dat zo'n stukken niet op een particuliere markt zouden mogen staan. Dat hoort gewoon thuis in musea.
Ghoja er zijn er 4 van en enkel deze is nog op de vrije markt.. Dat vind ik dan niet zo erg, zolang er ergens 1 te bezichtigen is ben ik al content.
 
Het kan misschien aan mij liggen maar de profielen van de verkopers is precies ook wat gewijzigd t.o.v. vroeger.

Er komen veel meer BV's, bekende zaakvoerders, grootverdieners, … aan te pas.
Oma en kleindochter die een foto komen verkopen of een simpele postbode heb ik nog niet zien passeren.
 
Het kan misschien aan mij liggen maar de profielen van de verkopers is precies ook wat gewijzigd t.o.v. vroeger.

Er komen veel meer BV's, bekende zaakvoerders, grootverdieners, … aan te pas.
Oma en kleindochter die een foto komen verkopen of een simpele postbode heb ik nog niet zien passeren.
Die laatsten zijn dan ook meer geschikt voor "schatten op zolder"?
 
De redactie van het programma schuimt 2de hands en andere websites af naar unieke objecten om op het programma te komen.
Mijn vader heeft ooit ook eens een telefoontje gehad door de redactie voor een advertentie op 2de hands , maar is er niet op ingegaan (wil niet op tv komen).

De nederlandse versie is denk ik wel iets winstgevender voor de mensen die komen.
Daar bieden de kopers wel op tegen elkaar.
 
Paul is wel oud geworden of ligt het aan mij? En Boris is precies een zwerver tegenover vroeger.

Wel een leuk programma. Ik probeer het steeds te volgen.
 
Ik vond het raar om Boris terug te zien. Zeker aangezien hij een deal niet betaald heeft in 1 van de vorige seizoenen.
 
Terug
Bovenaan