Web phpBB migratie & update

HumbleDeer

Member
Hallo

Ik neem een forum over. De fora lopen nu op phpBB 3.0.14; het migreren daarvan lukt prima.

Het probleem loopt op wanneer ik probeer upgraden. STK (toolkit) kan de database niet opschonen omdat die ALLE kolommen in sql selecteert. Soit, heb ik alles manueel weg gedaan die niet phpBB standaard is.

Dan de upgrade. Bij Upgrade moet je dan "Database only" selecteren. Daar krijg ik dan problemen met tabellen die niet compatibel zijn, zoals style_path etc. Daar staat geen documentatie rond. Ook is het probleem er dat een template niet gevonden wordt. Dan doe ik een beetje wat die vraagt, en plaats ik de files van Prosilver naar de all folder. Wanneer dat oke is, kan ik zien dat in de install update niks juist gegaan is. De database is "corrupt" volgens bb3.3 en er is natuurlijk geen STK.

Kan er iemand individueel mij een beetje helpen? Dan kan ik hier ook oplossen wat ik gedaan heb.

PHP 5 op bb3.0.14, PHP7 op bb3.3
 
Alles hier
lukt correct tot en met deze stap
9: Using your web browser, visit install/database_update.php in your board's root. (e.g. http://www.example.com/yourforum/install/database_update.php)

Daar blijft ie hangen met database errors.

STK stappen doe ik manueel gezien de STK de database niet correct inleest.
 
Terug
Bovenaan