Programming PHP/SQL Beveiliging en gegevens

toru

Well-known member
Crowdfunder FE
Hi all!

Ik ben bezig om voor mijn vereniging een soort van back-Office te maken om bepaalde zaken in te loggen. Op dit moment gaat het puur om wat bedragen en datums. Het zit verstopt achter een login systeem waar ik met gespecificeerde rollen werk waar er bij elke ‘hogere’ rol meer zichtbaar is. Van input voor de basis rol tot wijzigen van bestaande gegevens voor de admin rol.

Nu dit allemaal wat vorm krijgt begin ik meer en meer mogelijkheden te zien. Onderandere ook de administratie van de leden zou hieronder kunnen gebracht worden zodat andere specifieke bestuursleden hier toegang toe krijgen in functie van taken. Nu natuurlijk heeft dit een groot risico omdat je geen data-lek wil. We hebben het hier over persoonsgegevens (naam, adres, e-mail, telefoonnummers, …).

Mijn bedoeling zou zijn om de data te verspreiden over twee/drie verschillende tabellen waar er geen rechtstreekse link is tussen beide maar er eerder een eigen ‘logica’ inzit. Zo kan men in de ene tabel wel de namen zien, maar zal de andere de contactgegevens bevatten. Op basis van een een eigen berekening zal de query dan de juiste gegevens laten zien.
Ik heb wel niet de luxe om de tabellen over verschillende domeinen te verspreiden. En uiteraard valt alle data wel bij elkaar te sprokkelen, maar op die manier maak ik het toch moeilijk.
Ik heb ook al een log-systeem gemaakt om te zien wie wanneer inlogt om daar ook een overzicht in te bewaren.

Mijn kennis van php en sql zijn opgedaan vanuit eigen interesse. Ik ben zeker geen volwaardige developer maar ik doe mijn best om logica in te bouwen en rekening te houden met de veiligheid. Ben ik totaal gek dat ik dit zelf probeer te bouwen, of is gezond verstand en logica + de standaard beveiliging die een webhost heeft op zijn sql databank voldoende?
 
de standaard beveiliging die een webhost heeft op zijn sql databank voldoende?

Welke beveiliging? Alles staat of valt met het script... De host zal jou site niet beschermen tegen SQL injections, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van de klant. Als ik het zo lees, ben je beter af met een simpele wordpress site met enkele plug-ins om je doelstelling te realiseren. Als je die up to date houdt en geen 'vage' addons installeert, zal dat stukken veiliger zijn dan zelf iets in elkaar zetten..
 
Er is inderdaad ZO veel dat kan mislopen qua security, back-ups, updates, hosting, ... (om nog maar te zwijgen over alle GDPR zeverij inzake het bijhouden van persoonsgegevens) dat het mij ook beter lijkt om een bestaande oplossing te vinden. Het zal u alvast een hoop slapeloze nachten besparen.

Toevallig is enkele dagen geleden deze gepost geweest op een ander forum dat mogelijks wel heel hard aansluit aan uw voorwaarden: https://www.beyondgaming.be/threads/online-beheers-platform-voor-sportvereniging.3906/post-186447 :unsure:
 
Terug
Bovenaan