Pendelfiets

StevenP

Well-known member
Ik ben me wat aan het oriënteren om een nieuwe fiets te kopen om naar het werk te fietsen, door weer en wind.
Ik wil een bagagedrager om occassioneel een sporttas, ... mee te nemen.
Afstand is ongeveer 10 km enkel, ik wil geen elektrische fiets maar wel eentje waar ik een tijd mee verder kan.
Racefiets/mountainbike heb ik al dus deze zou echt enkel voor het pendelen dienen.

Ik kwam al de canyon commuter (6) tegen, met wisselende reviews. Ook de trek fx 3 disc zag ik, die weet me op het eerste zicht minder te overtuigen.

Zijn er nog opties, merken, modellen, die ik zeker moet overwegen?
 
Ik rij al enkele jaren rond met een BMC alpenchallenge...
Voor het gemak zou ik nu wel de versie met belt-drive nemen.
 
Ik rijd al jaaaaaaaaaaren rond met een toen tweedehands gekocht Trek FX7.5. Dat ding gaat niet kapot. Reuze tevreden van, zeer degelijk, licht frame. Ik heb er doorheen de jaren wel een bagagerek opgezet en ook spatborden. Hierdoor is de fiets wat zwaarder in gewicht geworden, maar dat is het dan ook. Nooit kosten aan gehad behalve occasioneel onderhoud en een nieuw wiel.
Ik ben wel stilletjes aan aan het uitkijken naar een nieuwe. Dan zou ik sowieso voor schijfremmen gaan en mss wel carbon (ik rijd 20km enkel) en mss een belt-drive. Ik neig momenteel naar de Trek FX4 (ook al heeft die geen belt drive).
 
Hier al enkele jaren tevreden pendelaar met een Koga Supermetro.
Ik heb de upgradekit (spatlappen , bagagerek , enz...) niet.
Ziet er superstrak uit , fietst geweldig en op 4 jaar en +- 30 000km maar éénmaal lek gereden.
Met dank aan de Schwalbe banden.

 
Cube Hyde, met riemaandrijving en naafversnellingen. Setje speedrocker spatborden en een bagagedrager van Cube acid.
 
Terug
Bovenaan