Over- en ondergewicht

Hoeveel weeg je weer en welke lengte?

Nu, als je op 3 weken niets verliest eet je gewoonweg nog steeds te veel. Heb je al eens een week of 2-3 dagelijks alles bijgehouden in een app zoals myfitnesspal? Maar dan echt alles correct afgewogen, ook de olie/boter waarmee je bakt, etc.
 
ben nu al 3/4 weken bezig met slaatjes te eten ipv boterhammen,
geen snoep en chips meer.... na 3 weken ongeveer echt nul komma nul kilo's verloren :(
ik ging het eigenlijk opgeven.

deze week echter al 2/3 dagen intensief met mn vader aant werken een sauna in elkaar te knutselen , en deze ochtend dan toch eindelijk 2 kilo er af. (gisteren stond ik ook al op dat gewicht) dus van 74 naar 72 kilo.


ik durf dus te vermoeden dat in mijn geval dieten niet veel helpt, aangezien ik zowiezo niet echt een grote eter was of ben.
wel ga ik misschien die slaatjes proberen aanhouden ipv boterhammen, maar uit eigen ondervinding lijkt het mij gewoon belangrijker veel en intensiever te bewegen om kilo's te verliezen.
(het valt me trouwens ook heel hard op dat ik de laatste 5 jaar in stijgende lijn ben gegaan in kilo's, toevallig de dag dat ik mijn electrische fiets kocht, en mn gewone fiets niet meer gebruikte. Ook dit ga ik terug veranderen. terug de gewone fiets, want e-bike is eigenlijk zelfde als auto rijden imo, je verliest geen druppel zweet, dus ja .. )
Heb je je slaatjes zelf gemaakt of van die voorgeprepareerde slaatjes uit de supermarkt gekocht?
 
Ik weeg zoals gezegd 72 nu. 1 meter 78.
37 jaar.

Zelfgemaakte slaatjes.
 
Thx voor de steun. Mijn gewicht an sich is ok. Ware het niet dat het quasi allemaal in m'n buik zit.... Die buik werkt op m'n systeem. Had liever dat het meer verdeeld is. In borstkas en armen bv... Maar naar fitness heb ik geen tijd voor en is me te ver gelegen ook.
Thuis oefeningen kan wel... Tips ?
 
Thx voor de steun. Mijn gewicht an sich is ok. Ware het niet dat het quasi allemaal in m'n buik zit.... Die buik werkt op m'n systeem. Had liever dat het meer verdeeld is. In borstkas en armen bv... Maar naar fitness heb ik geen tijd voor en is me te ver gelegen ook.
Thuis oefeningen kan wel... Tips ?
Heb hetzelfde voor, op zich geen overgewicht, maar wel alle vet rond de buik.

Bij mij hielp IF wel om wat buik centimeters te verliezen.
 
Gij hebt geen enkele reden om af te vallen.. Wat ge wel moet doen als uw lichaamsbouw u niet aanstaat is deftig sporten en genoeg eiwitten eten. Maar als ge voor dat eerste het al niet kunt opbrengen, gaat dat ook gewoon niet gebeuren hoor.
 
De tijd dat ontbijten de belangrijkste maaltijd was is lang voorbij. Vroeger werd er veel gegeten omdat er de hele dag op het veld werd gewerkt wat veel energie vroeg. Tegenwoordig hebben we grotendeels bureaujobs waarbij er een pak minder energie wordt verbruikt, en wordt er ‘s avonds veel meer gesport waardoor de belangrijkheid van uw maaltijden ook verschuift.
 
Lijkt me niet gezond. Eten van 12 tot 20uur?dus basicly het belangrijkste maaltijd, het ontbijt, van de dag overslaan...
Dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, is al lang ontkracht.

Op zich doet IF niet zo heel veel speciaal, over dat het een echte impact heeft op uw lichaam bestaat heel veel discussie, ook omdat er weinig degelijk onderzoek naar gebeurd is. Maar voor heel veel mensen is een maaltijd overslaan (als je dus de 8/16 versie volgt, je kan ook 5/7 doen, 5 dagen gewoon eten en 2 dagen vasten) gewoon gemakkelijk om het aantal kcal IN te beperken. Zonder echt je andere eetgewoonten aan te passen eet je misschien al 150 tot 300 kcal minder op een dag. Het is niet de bedoeling dat je u tussen 12u en 20u (of welke uren je ook volgt, die kies je vrij) gaat volproppen natuurlijk, als je dan nog 3000 kcal IN gaat nemen ga je nog altijd verdikken.

Zoals eerder al aangehaald, uw gewicht is niet noodzakelijk het probleem, gewicht verliezen gaat u waarschijnlijk te mager maken, maar als je uw buikje weg wil moet je dat vet volume vervangen door spiermassa. Dat weegt meer dan vet. Gewoon dagelijks gaan wandelen of wat simpele oefeningen doen kan al veel helpen. Daarom moet je geen volledig fitness schema volgen.
 
Super. Wandelen doe ik in mijn middagpauze dagelijks half uur.
Als ik nu nog home made oefeningen kan krijgen, voorbeelden van jullie, ben ik jullie eeuwig dankbaar.
 
Super. Wandelen doe ik in mijn middagpauze dagelijks half uur.
Als ik nu nog home made oefeningen kan krijgen, voorbeelden van jullie, ben ik jullie eeuwig dankbaar.
Ik ga u hier nu misschien uw zeepbel doorprikken. Maar het is wel niet zo simpel als een half uurtje wandelen en eens 5 keer pompen en 3 situps doen gaan u niet helpen. Pas op, elke beweging is goed en voor gewoon gezond te blijven en mobiel zou dat volstaan. Maar om echt resultaat te boeken zoals jij wilt zal je er ook echt werk in moeten steken. Uiteraard gecombineerd met een deftig voedingschema. Je hoeft absoluut niet in een calorie surplus te zitten, gewoon zien dat je bijvoorbeeld iets minder vetten en iets meer eiwitten eet.

Een paar vrij basic bodyweight oefeningen zijn dan bv bodyweight lunges, bodyweight squats, push ups, situps, russian twist, burpees, planks, pull ups, mountain climbers.
 
1m94 en een kleine maand geleden zat ik aan 102 kg, dus besloten om er iets aan te doen. Sterk verminderd aan alcohol (1, max. 2 consumpties per week), ontbijt wat cottage cheese, 's middags een drietal boterhammen met hummus en 's avonds véél groenten, wat aardappelen en wat mager vlees. Tussenin vooral appelsien gegeten of rijstwafels of wat noten. Ik ga niet zeggen dat ik me hier altijd aan gehouden heb: we hebben "normaal" gegeten met Valentijn en hier en daar wel eens een kleine zonde gedaan. Maar niet meer dagelijks en frisdrank drink ik nog amper. Nu ben ik al 7 kilo kwijtgeraakt op die manier. Ik vind dat wel wat gek, want aan lichaamsbeweging is er niet veel veranderd. Enfin, ik ben wel content dat het zo snel gaat. Volgende maand ook heel wat werken in de tuin uitvoeren, dus het zal er nog wel beter af vliegen.

Mijn "normaal" gewicht is al jaren tussen 90 à 92 kilo. Het magerste dat ik ooit gewogen heb in mijn volwassen bestaan was 83 kilogram. Het zwaarste dus die 102. Ik heb juist een dochter. The dad bod is real.
 
1m94 en een kleine maand geleden zat ik aan 102 kg, dus besloten om er iets aan te doen. Sterk verminderd aan alcohol (1, max. 2 consumpties per week), ontbijt wat cottage cheese, 's middags een drietal boterhammen met hummus en 's avonds véél groenten, wat aardappelen en wat mager vlees. Tussenin vooral appelsien gegeten of rijstwafels of wat noten. Ik ga niet zeggen dat ik me hier altijd aan gehouden heb: we hebben "normaal" gegeten met Valentijn en hier en daar wel eens een kleine zonde gedaan. Maar niet meer dagelijks en frisdrank drink ik nog amper. Nu ben ik al 7 kilo kwijtgeraakt op die manier. Ik vind dat wel wat gek, want aan lichaamsbeweging is er niet veel veranderd. Enfin, ik ben wel content dat het zo snel gaat. Volgende maand ook heel wat werken in de tuin uitvoeren, dus het zal er nog wel beter af vliegen.

Mijn "normaal" gewicht is al jaren tussen 90 à 92 kilo. Het magerste dat ik ooit gewogen heb in mijn volwassen bestaan was 83 kilogram. Het zwaarste dus die 102. Ik heb juist een dochter. The dad bod is real.
Waarom vindt ge dat gek? Als ge stevig snoeit in uw (nutteloze) calorieën, kunt ge al heel veel bereiken. :)
 
Waarom vindt ge dat gek? Als ge stevig snoeit in uw (nutteloze) calorieën, kunt ge al heel veel bereiken. :)
Akkoord, mijn lichaam heeft die ook niet nodig maar het is verleidelijk om in de supermarkt naar chorizo en witte chocolade te grijpen omdat die bomvol smaak zitten. Wel zeer blij dat ik mijn appelsienverslaving van weleer terug heb ontdekt. Zeer smakelijk alternatief voor die ongezonde calorieën waar je in een zittend beroep vaak naar grijpt: die witte chocolade met pistachenoten laat ik dan toch maar vaker liggen.

Ik geraak wel uitgegeken op ons zeer repetitief eetpatroon, maar anderzijds is dat wel makkelijk om een winkellijstje op te maken omdat we toch altijd maar hetzelfde moeten meenemen. Dan is het ook zaak om wat variatie en perfectionering te brengen in bereidingswijzen en afkruiding.
 
Vorige week ook een nieuw paar loopschoenen aangekocht. Hometrainer is kapot en moet nog tot volgende week wachten op een nieuwe omdat Decathlon niets in voorraad heeft door Corona. :cautious:

Natuurlijk zo dom geweest om te denken: "Ik fiets elke dag een uur non-stop, dan zal een uur non-stop lopen ook wel lukken". Het goede nieuws is wel dat het beter met men conditie is gesteld dan ik zelf dacht, en dat het ooit geweest is. uit het niks 8,5 km op een uurtje en ik dacht dat ik niks voelde, tot ik terug aan de trappenhal van mijn appartementsgebouw kwam 😅.

Na 4 dagen buiten strijd opnieuw begonnen, dit keer rustig opbouwen (om de 2 dagen half uurtje aan 6 minuten lopen, 2 minuten wandelen) en zien waar we geraken. Plan is om vanaf volgende week 2x fietsen te vervangen door een looptraining.

Had gehoopt om aan het einde van deze week onder de 90 kg te duiken, maar het zal door wat minder activiteit nog een paar dagen langer duren.

Doel blijft 80 kg tegen eind mei, dan zou ik 40 kilo kwijt zijn sinds augustus 2020. Kan natuurlijk iets langer duren, ik blijf gewoon mijn eigen tempo en schema aanhouden en we zien wel waar we uitkomen.

Van zodra de horeca opnieuw open mag gaat er ongetwijfeld wel terug wat meer alcohol aan te pas komen, zal moeilijk zijn om aan de verleiding te weerstaan.
 
Terug
Bovenaan