Over- en ondergewicht

Maximum dat ik ooit woog was 107 kg (vorig jaar), het minimum dat ik woog als volwassene was 83 kg (net terug van drie weken Peru). 5 jaar geleden woog ik ook rond 85 kg toen ik een hele zomer lang een zeer stresserende verbouwing deed. Heb me bijna dagelijks in het zweet liggen werken in een heel warme zomer, dat zal ook wel hebben geholpen met het verbranden van calorieën. Mijn lengte is 194 cm, dus ik "zie" er niet dik uit maar ik voel het vooral aan mijn torso en als ik foto's zie van toen ik 85 woog enkele jaren terug zag ik er toen echt wel scherp uit. Dat gevoel wil ik terug hebben.

In de herfst 103 kg, nu 99,5 kg. Ik zou eigenlijk tussen 85 en 90 willen geraken. Maar de wilskracht ontbreekt, vooral om te bewegen. Het eten dat we eten is niet per sé ongezond, maar ik durf wel eens te vaak in de snoepkast te zitten. Eens iets snoepen kan geen kwaad, maar als je het elke dag doet komen die kleine beetjes wel aan.
 
Vandaag maandag ( ah ja want in het weekend kunnen we nog eens los gaan he) toch eens meer discipline inzake eten. Doordeweeks niet echt een snoeper, maar ik eet eerder dressing met groenten, mayonaise met frieten. Reken nog eens 4 borden spaghetti + 10 pintjes en soms meer.

Wat een wonder dat m'n lichaamsvet geen 30% bedraagt :unsure: .

Moeilijkste vind ik het weten wanneer men moet stoppen. Eten tot dat de honger gestild is, maar hoe voelt dat? :unsure:.
Vandaag weer zo'n voorbeeld: had hele dag niet gegeten en had tegen 7u echt honger. 5 wraps eten is dan ook weer niet ideaal he 😅 (Met groenten en salsa)

Soit, ik hoop dat ik vanaf maandag weer mag bewegen na een kleinschalige operatie, want met bewegen is het toch makkelijker.
 
Moeilijkste vind ik het weten wanneer men moet stoppen. Eten tot dat de honger gestild is, maar hoe voelt dat? :unsure:.
Vandaag weer zo'n voorbeeld: had hele dag niet gegeten en had tegen 7u echt honger. 5 wraps eten is dan ook weer niet ideaal he 😅 (Met groenten en salsa)
Het feit dat je een hele dag niet eet gaat wel maken dat je 's avonds ook gewoon uitgehongerd bent...
Waarom eet je niet 's ochtends en 's middags?

Zeker niet persoonlijk naar jou toe, maar ik denk dat er soms toch wel wat teveel "hypes" zijn met speciale diëten genre intermittant fasting.
Naar mijn mening is er echt niets fout met gezond ontbijten, gezond middageten, gezond avondeten en voldoende beweging.
 
Moeilijkste vind ik het weten wanneer men moet stoppen. Eten tot dat de honger gestild is, maar hoe voelt dat? :unsure:.

Ik ga niet zeggen dat dit bij u zo is, maar niet goed kunnen aanvoelen wanneer je verzadigd bent, komt vaak door een slechte relatie met eten wat vaak veroorzaakt wordt door diëten/dieetcultuur.

Ik heb dit ook terug moeten aanleren om dit te voelen maar soms loopt het nog mis.

Traag eten is hier belangrijk en ook niet wachten met eten tot je kei veel honger hebt want dan heb je een grotere kans om je te overeten.

Heb je honger? Eet iets voedzaam. Een stuk fruit of ander tussendoortje of eet een maaltijd afhankelijk van wanneer je honger hebt.
 
Het feit dat je een hele dag niet eet gaat wel maken dat je 's avonds ook gewoon uitgehongerd bent...
Waarom eet je niet 's ochtends en 's middags?
in de ochtend eten is voor sommigen (mij inclusief) een onaangename taak, geen honger, geen goesting en binnenproppen geeft een degout aan eten zelf. Tegen 11u begin ik honger te krijgen. Dan 4 boterhammen met een paar eieren om 12u gegeten. Binnen een uur (8u na de laatste maaltijd dus) bestel ik mij een klein frietje met ne curryworst/frikandel/lange hamburger en ik ben er klaar mee voor vandaag.

Nu voor mij is dat misschien nog ochtend, maar ik zie dat je dit hebt gepost om 5u17, dan heb je tegen 8u wel honger geloof ik, als je niet meteen eet op dat uur. Ieder zijn eigen ritme. Googke at om 7u, maar dat kan perfect voor iemand met een nachtshift ofzo (geen idee, ik wil maar zeggen bioritme).
Zeker niet persoonlijk naar jou toe, maar ik denk dat er soms toch wel wat teveel "hypes" zijn met speciale diëten genre intermittant fasting.
Naar mijn mening is er echt niets fout met gezond ontbijten, gezond middageten, gezond avondeten en voldoende beweging.
nee, niet mis mee, maar ook niet inherent met intermittent fasting.
 
Het beste dieet is het dieet dat je kan volhouden. Of dat intermittent fasting is of 7x kleine portie per dag eten doet er niet toe, als je het niet kan volhouden stopt het verhaaltje gewoon snel.
Ik merk nu sinds we Hello Fresh hebben dat wij eigenlijk vroeger echt véél vlees en pasta eten, wat met wat groenten eigenlijk toch snel opgevangen kan worden waardoor die porties pasta/vlees toch een pak kunnen slinken. Ook hier is het grootste probleem de avonden waar ik niks doe, zakske chips is een lekker tussendoortje dan :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan