Oprichter van 999 Games overleden

Helaas zijn het niet altijd leuke zaken die we melden. Op het uitstellen van een game na passeert hier weinig vervelend of droevig nieuws, maar vandaag heeft 999 Games bekendgemaakt dat oprichter Michael Bruinsma de strijd tegen een ernstige ziekte heeft verloren. Hij overleed gisteren. Michael Bruinsma heeft de Nederlandse en tevens Belgische bordspelwereld drastisch veranderd. Het startte zoals veel zaken erg klein, maar hij bouwde uitgever 999 Games uit tot de marktleider van Nederland. Dit onder andere door franchises zoals Catan, Carcassonne en het kaartspel Magic: The Gathering.

999 Games.png
 
Elk overlijden valt te betreuren, alle medeleven voor zijn familie en naasten... Maar ik ben een slecht mens, die rode lijn ergert mij aan elke bordspelvertaling van 999 games in die mate dat ik die uitgeverij bewust vermijd 😬, ideaal moment om die mee te begraven?
 
Of Engels leren?
Uiteraard, ik heb Wingspan en vele andere games waarvan 999 games de vertaling voorziet, in het Engels, maar soms speel je met mensen die liever in het Nederlands spelen... Dus ik heb ook een aantal Nederlandstalige boardgames in m'n collectie, zoveel mogelijk van White Goblin Games of anderen.

Concordia is m'n grootste ergernis, in die mate dat ik binnenkort nog wel eens de Venus heruitgave bewust in het Engels koop.
 
Terug
Bovenaan