Oppassen voor mooie vrouwen in House of Darkness

Ik had het al eens gezegd en ik blijk gelijk te hebben (natuurlijk): vampieren zijn hot dit najaar. Iedereen in mijn klas in 1992 was stikjaloers dat mijn papa met mij naar Bram Stokers Dracula was geweest, de turnjuf zag lichtjes groen toen ik in geuren en kleuren het verhaal deed en sindsdien heeft het verhaal in al zijn gotische glorie een plaats in mijn hart.

Op 9 september komt House of Darkness uit, van Neil LaBute (The Wicker Man, Lakeview Terrace). Het verhaal van Dracula maar in een modern, zeg maar neogotisch, jasje gegoten. Justin Long (Yoga Hosers, Giri/Haji) ontmoet een knappe jonge vrouw (Kate Bosworth, Blue Crush, Heist) in een bar en biedt aan haar terug te brengen naar haar afgelegen landgoed. De jongeman hoopt om een paar aangename momenten met de vrouw te kunnen doorbrengen en de avond lijkt ook wel gezellig: beiden vertellen elkaar verhalen voor een romantisch haardvuur. Wanneer ze een stapje verder gaan en de eerste kus een feit is, wordt het echter duidelijk dat ze niet alleen zijn in het huis. De sfeer wordt merkelijk meer creepy en het lijkt er sterk op dat de man zich zijn lift zal beklagen.

 
Terug
Bovenaan