Opmerkelijke huizen te koop

Het Nieuwsblad: Een ondergrondse parkeerplaats? Dat is dan 250.000 euro. En ja, ze zijn allemaal verkocht.

Triestig...

Het Nieuwsblad: Een ondergrondse parkeerplaats? Dat is dan 250.000 euro. En ja, ze zijn allemaal verkocht.

Triestig...
Daar zult ge vast gene peugeot 206 parkeren. Ik ben wel benieuwd naar de huurprijs voor eigenaars die dat gaan verhuren. De terugverdientijd moet daar ook wel gigantisch zijn.

Regio die jullie bouwen ?

Wij hebben gebouwd in 2018, ook 6are grond. Als ik reken zoals hun (en zoals onze architect doet) komen wij aan 353m² bewoonbare oppervlakte + terras van 56m². Plafondhoge deuren, 2 badkamers, Er passen makkelijk 4 auto's in de garage.
Dat huis staat op +- 10km van hier denk ik. Kan me onmogelijk inbeelden dat er hier morgen iemand met 900.000€ voor de deur zal staan, zelfs geen 800.000€

Edit: Googlemaps gekeken. Dat is afbraak + opbouw geweest. Stond eerst een ouder huis op dat stuk grond dus misschien nog wel aan 6% kunnen bouwen
Hoeveel is de grondprijs daar? (bij jullie dus?)

En ook nog eens zonevreemd, dus al wat beperkter qua mogelijkheden.
Ik heb steeds de indruk dat die beperkingen nogal afwijken, afhankelijk van de eigenaar - als ik zie welke realisatie wijlen Willy Michiels in de regio Aalst heeft gerealiseerd - dat is om van te duizelen: nieuwbouw -burcht - geen idee hoeveel m² maar het gaat ruim boven de 4000m²

Wellicht nooit te koop maar een indrukwekkend pand zonder meer

Laatst bewerkt:
Ik vind het vooral droevig in de setting van het gebouw (het past er perfect in, al is het een soort van uitsteek/overkapping vooraan (maar misschien mocht dat niet?). Kost ook geld natuurlijk, dus misschien was dat er niet voor de bouw...

Wij hebben ook enkel een carport door een 3x6 uitstekend deel van de tweede verdieping. Of het 900k waard is weet ik niet, maar da's wel wat het ons gaat kosten all in (grond, extra kosten jadajada) waarschijnlijk.
Garage was het voor ons gewoonweg niet waard.
Is het een villa van 1 miljoen? 10 jaar geleden had ik gezegd neen, maar verkoopsprijzen zijn wel geëxplodeerd, alsook de bouwkosten zelf. Dus misschien wel vandaag de dag?
Oversteken in de voortuin mogen vaak niet van de gemeente. Wij wouden een carport naast het huis die 1m verder komt dan de voorgevel, bijna was de bouwvergunning hiervoor afgekeurd (we hebben het nog mogen aanpassen).
Maar had toch perfect in de kelder gekunnen bij deze woning, die ligt toch precies op straatniveau.. Zelfs de fietsen moeten precies door de trap vanuit de kelder naar boven gedragen worden. Echt raar dat ze daar niet gewoon een garagepoort hebben gezet en in plaats daarvan een talud, zeker voor een huis met dat budget.

Hoe bepaal je dat ?

Ik zie er van 219€/m² en andere ron 290€/m² voor open bebouwing
Was vooral geïnteresseerd in de prijs van dat stuk grond. (link met die nieuwbouw erop dat jij stuurde).

Omdat je daar in de geburen woont dacht ik dat je wel ongeveer kan zeggen rond welke prijs dat zo'n stuk ligt.
Spreek je daar over +€600.000 voor een stuk van 2500m² of eerder richting de €350.000?

Ken de regio totaal niet. Aan de hand van de grondprijs kan ik daar al een iets beter beeld van schetsen of het de prijs waard is of niet.

Was vooral geïnteresseerd in de prijs van dat stuk grond. (link met die nieuwbouw erop dat jij stuurde).

Omdat je daar in de geburen woont dacht ik dat je wel ongeveer kan zeggen rond welke prijs dat zo'n stuk ligt.
Spreek je daar over +€600.000 voor een stuk van 2500m² of eerder richting de €350.000?

Ken de regio totaal niet. Aan de hand van de grondprijs kan ik daar al een iets beter beeld van schetsen of het de prijs waard is of niet.
Aah. Ja ik kende enkel onze grondprijs en die hebben we gigantisch onder de prijs kunnen kopen van de oudere mens die er "vanaf" wou :)

Zie er staan van 2000m² voor 220.000€
En van 3231m² voor 525.000€ dus aan 600.000€ ga ja hier nooit geraken voor de grond
Of 3546m² voor 550.000€

Staat ook een oud huis te koop op 2756m² voor 239.000€ bv

Aah. Ja ik kende enkel onze grondprijs en die hebben we gigantisch onder de prijs kunnen kopen van de oudere mens die er "vanaf" wou :)

En van 3231m² voor 525.000€ dus aan 600.000€ ga ja hier nooit geraken voor de grond
Of 3546m² voor 550.000€

Staat ook een oud huis te koop op 2756m² voor 239.000€ bv
Het probleem is dat grondprijs slecht schaalt.
Hier hebben we een aardige lap gekocht waarvan het meeste in agrarisch gebied maar toch een grote hoek in bouwzone. 2 loten, samen is dat dan €50/m². Als je enkel het "bouwlot" waarvan nog steeds 2/3 of 3/4 agrarisch is telt, kom je op €90/m². Als je dan de prijs voor enkel het lot weiland (aparte prijs van ongeveer €8,5/m² voor dat stuk) verrekend pro rata met de oppervlakte die effectief in bouwzone ligt kom je veel hoger uit, ineens meer dan €500/m². Het is maar hoe je het bekijkt. Zolang die schapen, honden en binnenkort kippen maar gelukkig zijn ben ik content :).

In essentie is een grote lap grond altijd/meestal relatief goedkoop, omdat je meestal niet een volledig lot als bouwgrond zal hebben.

Of 3546m² voor 550.000€
Had ondertussen zelf eens gekeken. :)

Kwam een stuk tegen van +3500m² die te koop stond voor €550.000. Maar dat is een projectgrond in centrum, dus kun je moeilijk mee vergelijken.
Dat stuk van 2.000m² voor €220.000 (kun je 40meter breed en 50 meter diep bouwen.), lijkt meer op hun stuk.

Ik zal dan eerder schatten dat hun stuk zo'n €250-€275.000 zal zijn. (op het kadastraal plan zie je dat de grond uit 1 stuk bestaat)

Dan vind ik het ook een stevige prijs. Ik zeg niet dat het een kleine woning is, maar draait dit huis 90° en ik denk dat veel mensen het anders zullen bezien. Ik vind het ook vreemd dat ze zo'n hoge EPC score hebben voor een woning van 2020. Anderzijds zie ik geen zonnepanelen wat waarschijnlijk veel zou veranderen.
Verder vind ik vooral spijtig van de steenkeuze. Is een mooie steen voor een landelijke woning, hier hadden ze beter een moderne steen gekozen.

Laatst bewerkt:
Enfin, daar hoeft toch ook echt weer geen huis te staan?

En die "tuin" :angry: Daar leeft ook echt niks.

Verdomme, wat is dit toch een lelijk land om in te wonen. Zie dat daar staan.

De pretentie hebben om daar te bouwen en dan zo'n majestueuze trap naar hun huis. Dat zijn toch echt mensen die denken dat de meridiaan van Greenwich door hun gat loopt hé.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/hoeselt/3730/9625543?searchId=620b7a85803b5

Mooi, maar toch een stukje te duur in prijs volgens mij
Zou die zijn dak gelijmd zijn ? Want hier hebben ze mij toen aangeraden op een plat dak met balast te werken.
Persoonlijk had ik ook die talud voor de woning weggedaan en een garage onder het huis gemaakt.
De woning ligt in een mogelijk overstromingsgevoelig gebied, de parkeerplaatsen niet. Ik denk dat je niet zomaar mag een "ondergrondse" garage bouwen of grote grondverzettingswerken doen in zo'n gebieden. Vandaar wss ook die trap.

Wel grappig die kaart met overstromingsgevoelige gebieden.

Onze vakantiewoning ligt in een niet-overstromingsgevoelig gebied. De 10 meter hogere vestingen waar we op uitkijken (en waarachter er een vestingsgracht ligt) is wel overstromingsgevoelig. Denk dat ze een foutje gemaakt hebben :p.

Ik vind het een afschuwelijke voortuin en lijkt dat die 80m² verharding daar al volledig benut zijn door gravel en opritten.

Met aanleg van de tuin/oprit, plaatsing poort/omheining, schilderwerken, gordijnen, verlichting etc gaan wij voor 200m² woonoppervlakte en 6 are grond vrijwel op dat budget stranden.
Wij hebben geen kelder en geen deuren tot op plafondhoogte, wel een garage maar dat vermindert dan weer uw reële bewoonbare oppervlakte.
Gezien het bouwjaar lijkt mij dat een correcte prijs, zij gaan de materialen nog iets goedkoper gehad hebben maar hebben wel 4 keer zoveel grond en een kelder.

Je merkt wel dat ze totaal niet naar de energiescore gekeken hebben. Veel verliespunten en ik lees niet meteen iets rond energiebewuste investeringen (toch niet op immoweb).
Bijna 900k echt all in dan? Damn bouwen is duur... Of was de grond al duur? Is toch alleenstaande woning?

Laatst bewerkt:
Ik heb steeds de indruk dat die beperkingen nogal afwijken, afhankelijk van de eigenaar - als ik zie welke realisatie wijlen Willy Michiels in de regio Aalst heeft gerealiseerd - dat is om van te duizelen: nieuwbouw -burcht - geen idee hoeveel m² maar het gaat ruim boven de 4000m²

Wellicht nooit te koop maar een indrukwekkend pand zonder meer
Michiels was dan ook rijk genoeg om zich niets van vergunningen te moeten aantrekken.

En wie weet ooit te koop, want volgens de geruchtenmolen zou er ambras zijn tussen de erfgenamen. Hoe meer er te verdelen valt hoe sneller ze ruzie beginnen maken…

Michiels was dan ook rijk genoeg om zich niets van vergunningen te moeten aantrekken.

En wie weet ooit te koop, want volgens de geruchtenmolen zou er ambras zijn tussen de erfgenamen. Hoe meer er te verdelen valt hoe sneller ze ruzie beginnen maken…
Diene Michiels is dan ook buiten categorie, extreem rijk geworden door OCMW geld te incasseren via bingo's in de jaren '90. Nadien het gokbedrijf Napoleon Games uitgebouwd en verkocht. Na zijn dood in 2020 hebben zijn dochters het familie aandeel van 20% (in Napoleon Games) verkocht aan het Roemeense Superbet. Daarnaast hebben ze een vastgoedonderneming (Fico) met een vermogen van om en bij de 90 miljoen euro. Het jaar van zijn dood hebben beide dochters elk 18 miljoen uitgekeerd gekregen uit Fico.

Zo'n familie zit bij de 1% top vermogenden in België. Dat die zulke gedrochten neerpoten en er mee wegkomen verbaast me niet.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/hoeselt/3730/9625543?searchId=620b7a85803b5

Mooi, maar toch een stukje te duur in prijs volgens mij
Zou die zijn dak gelijmd zijn ? Want hier hebben ze mij toen aangeraden op een plat dak met balast te werken.
Persoonlijk had ik ook die talud voor de woning weggedaan en een garage onder het huis gemaakt.

lelijk huis amai...
  • voortuin is een plastic helling
  • gevel is pure socialewoningcore
  • klein huis voor de grond waar het op staat
  • terras nihil
  • tuin compleet onbenut
  • om uw tanden te kunnen poetsen moet je eerst 10m door uw badkamer wandelen
  • een tv voor mieren in de living
  • wie zet er nu champagne in de inkomhal
  • RIP uw oren in kleine pianoruimte gemaakt van beton
  • binnen voelt het claustrofobisch en donker aan (behalve dan de keuken en eetkamer)

Terug
Bovenaan