Opmerkelijke huizen te koop

Niet helemaal mijn stijl maar het plaatje klopt daar wel.
De boekenwanden op foto 15 :love:

En stedenbouw zei: oké?
Dat dat wordt toegestaan? Bizar.
Puur het feit dat elk gezonddenkend mens daar twijfels bij heeft, zou ik al genoeg reden vinden om het niet te kopen...

Also: er is nog geen gas, water, elektriciteit en riolering aan die woning he. Probeer die aansluitingen maar eens in orde te krijgen...

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/hoeselt/3730/9625543?searchId=620b7a85803b5

Mooi, maar toch een stukje te duur in prijs volgens mij
Zou die zijn dak gelijmd zijn ? Want hier hebben ze mij toen aangeraden op een plat dak met balast te werken.
Persoonlijk had ik ook die talud voor de woning weggedaan en een garage onder het huis gemaakt.
Die prijs lijkt mij gezien de bewoonbare oppervlakte en graad van afwerking (+ grondoppervlakte) wel correct.

Die prijs lijkt mij gezien de bewoonbare oppervlakte en graad van afwerking (+ grondoppervlakte) wel correct.
Net gekeken op het grondplan. 291m² incl kelder van 90m² en boven een gang van 20m²
Waarschijnlijk nog Bruto oppervlaktes.
Afwerking is inderdaad heel knap, grondoppervlakte ook (wil er deze week wel nie wonen met die stormwind die ze geven)

Maar die bewoonbare oppervlakte is toch altijd met de haren gegrepen vind ik

Ik had er toch meer van verwacht.
Heel veel straat meters wat het groot doet ogen, maar dit is toch echt geen diep huis, daar missen die toch enkele meters.
En ik vind dat dit zich weerspiegelt in de grootte dat de ruimtes ogen, voelt zo beknepen.
Nee daar zat veel meer potentieel in denk ik.

Net gekeken op het grondplan. 291m² incl kelder van 90m² en boven een gang van 20m²
Waarschijnlijk nog Bruto oppervlaktes.
Afwerking is inderdaad heel knap, grondoppervlakte ook (wil er deze week wel nie wonen met die stormwind die ze geven)

Maar die bewoonbare oppervlakte is toch altijd met de haren gegrepen vind ik
Met aanleg van de tuin/oprit, plaatsing poort/omheining, schilderwerken, gordijnen, verlichting etc gaan wij voor 200m² woonoppervlakte en 6 are grond vrijwel op dat budget stranden.
Wij hebben geen kelder en geen deuren tot op plafondhoogte, wel een garage maar dat vermindert dan weer uw reële bewoonbare oppervlakte.
Gezien het bouwjaar lijkt mij dat een correcte prijs, zij gaan de materialen nog iets goedkoper gehad hebben maar hebben wel 4 keer zoveel grond en een kelder.

Je merkt wel dat ze totaal niet naar de energiescore gekeken hebben. Veel verliespunten en ik lees niet meteen iets rond energiebewuste investeringen (toch niet op immoweb).

Tijdloze nieuwbouwvilla?? Tijdloos is het zeker: het trok gisteren op niks, trekt vandaag op niks en binnen x jaren waarschijnlijk op nog veel minder.

Met aanleg van de tuin/oprit, plaatsing poort/omheining, schilderwerken, gordijnen, verlichting etc gaan wij voor 200m² woonoppervlakte en 6 are grond vrijwel op dat budget stranden.
Wij hebben geen kelder en geen deuren tot op plafondhoogte, wel een garage maar dat vermindert dan weer uw reële bewoonbare oppervlakte.
Gezien het bouwjaar lijkt mij dat een correcte prijs, zij gaan de materialen nog iets goedkoper gehad hebben maar hebben wel 4 keer zoveel grond en een kelder.

Je merkt wel dat ze totaal niet naar de energiescore gekeken hebben. Veel verliespunten en ik lees niet meteen iets rond energiebewuste investeringen (toch niet op immoweb).
Regio die jullie bouwen ?

Wij hebben gebouwd in 2018, ook 6are grond. Als ik reken zoals hun (en zoals onze architect doet) komen wij aan 353m² bewoonbare oppervlakte + terras van 56m². Plafondhoge deuren, 2 badkamers, Er passen makkelijk 4 auto's in de garage.
Dat huis staat op +- 10km van hier denk ik. Kan me onmogelijk inbeelden dat er hier morgen iemand met 900.000€ voor de deur zal staan, zelfs geen 800.000€

Edit: Googlemaps gekeken. Dat is afbraak + opbouw geweest. Stond eerst een ouder huis op dat stuk grond dus misschien nog wel aan 6% kunnen bouwen

Laatst bewerkt:
Bijna 900k en nog geen garage om je auto in te parkeren? Dat is wel droevig.
Ik vind het vooral droevig in de setting van het gebouw (het past er perfect in, al is het een soort van uitsteek/overkapping vooraan (maar misschien mocht dat niet?). Kost ook geld natuurlijk, dus misschien was dat er niet voor de bouw...

Wij hebben ook enkel een carport door een 3x6 uitstekend deel van de tweede verdieping. Of het 900k waard is weet ik niet, maar da's wel wat het ons gaat kosten all in (grond, extra kosten jadajada) waarschijnlijk.
Garage was het voor ons gewoonweg niet waard.
Is het een villa van 1 miljoen? 10 jaar geleden had ik gezegd neen, maar verkoopsprijzen zijn wel geëxplodeerd, alsook de bouwkosten zelf. Dus misschien wel vandaag de dag?

6% is maar sinds 2021 toch? (Daarvoor enkel in bepaalde steden). En dan enkel onder 200m2

Tenzij ze renovatie gedaan hebben
200m2 volgens de btw voorwaarde is zéér relatief :)

Maar aangezien Hoeselt niet tot de centrumsteden behoort, en het bouwjaar 2020 is... zal dit vermoedelijk met 21% btw gezet geweest zijn.

Terug
Bovenaan