Opmerkelijke huizen te koop

Nog eens 43eur p/m voor het onderhoud van gemene delen.
Damn
De zus van vrienden woont in die blokken, samen met haar man en kinderen. De typische bewoners zeg maar,... alles duurzaam en eco, bakfiets enz... Maar ze gaan wel met het hele gezin op vakantie naar Vietnam om er rond te trekken. Zoiets.

Ik heb nooit begrepen waarom mensen voor die blokken rond hal5 kiezen.

Het kan nog erger in Kessel-Lo, compleet van de pot gerukt er mega ver over... En ok, locatie is belangrijk maar hier is de slinger richting geschift aan het gaan:

https://www.zimmo.be/nl/kessel-lo-3010/te-koop/huis/K0196/?search=79ebb3bbd4a3b48892e01405f39f426c

Van zulke prijzen kan je je toch afvragen of we niet richting een serieuze correctie gaan. Dat kan toch geen zinnig mens geven voor dat soort huis...

De zus van vrienden woont in die blokken, samen met haar man en kinderen. De typische bewoners zeg maar,... alles duurzaam en eco, bakfiets enz... Maar ze gaan wel met het hele gezin op vakantie naar Vietnam om er rond te trekken. Zoiets.

Het kan nog erger in Kessel-Lo, compleet van de pot gerukt er mega ver over... En ok, locatie is belangrijk maar hier is de slinger richting geschift aan het gaan:

https://www.zimmo.be/nl/kessel-lo-3010/te-koop/huis/K0196/?search=79ebb3bbd4a3b48892e01405f39f426c

Van zulke prijzen kan je je toch afvragen of we niet richting een serieuze correctie gaan. Dat kan toch geen zinnig mens geven voor dat soort huis...
In de Spaarstraat nog wel. :unsure:

Is dat de geadverteerde wijnkelder op foto 21? Dat is gewoon een kelder met een houten rek.

In de Spaarstraat nog wel. :unsure:

Is dat de geadverteerde wijnkelder op foto 21? Dat is gewoon een kelder met een houten rek.

Misschien hebben de wijnflessen zich verstopt in de valiezen naast dat houten rek? :p

Inderdaad serieus overpriced en allemaal heel creatief/optimistisch verwoord, ik denk dat ze wat te vlot gerekend hebben en die half ingerichte kelder aan de volle prijs voor een volwaardig verdiep hebben meegeteld.
900+ K€ voor een half-open bebouwing daar lijkt me inderdaad niet realistisch.

De Spaarstraat in Kessel-Lo (waar dat kot ligt) is echt maar een gewone straat... Ik snap al een tijdje die prijzen in Leuven niet meer.

Op papier (volgens de opgegeven specs) is de volgende niet te vergelijken maar 960 vergeleken met hetgeen hieronder...

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/leuven/3000/9464427?searchId=61323a1d1626e
Dit stond in september ook al te koop. Lijkt mij ook compleet van de pot gerukt. Wat zetels in een kelder stoppen en opeens verandert dat in een volwaardige leefruimte.
edit: lijkt een gemeenschapshuis/koten te zijn. Als je die 5 kamers kunt verhuren zit je aan een 2000 euro huurinkomsten.

Ze hebben gerekend dat ze dat als 2 huizen in 1 kunnen verkopen door extra keuken en badkamer en gewoon de redelijke prijs x2 gedaan.

Ik zou dat in Kessel Lo nooit van mijn leven kopen, ook niet als ik een veelvoud van het geld gewoon had.
Maar ... het is wel 9a ... in Kessel Lo ... Dat alleen al is waarschijnlijk 500k ofzo waard?
Dan nog een halfbakken huis dat 250k a 350k waard is, en dan zit ge toch al akelig kort aan hun vraagprijs.

Die prijs blijft uiteraard "optimistisch" ingeschoten, maar ZO exuberant (e.g. X2) is het toch niet lijkt mij?

Heeft hier nog al gestaan, is idd omdat het deels als koten verhuurd wordt en dat bepaalt ook de prijs. Is ook de reden voor de meerdere badkamers/keukens/leefruimtes.

Wel belangrijk detail: is volgens kotmadam principe dus je moet er zelf ook wonen om dat te kunnen doen...

Heeft hier nog al gestaan, is idd omdat het deels als koten verhuurd wordt en dat bepaalt ook de prijs. Is ook de reden voor de meerdere badkamers/keukens/leefruimtes.

Wel belangrijk detail: is volgens kotmadam principe dus je moet er zelf ook wonen om dat te kunnen doen...
Ik weet niet wat een kot tegenwoordig kost maar er lijken toch betere alternatieven als je in Leuven een huis zoekt voor verhuur:

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/leuven/3000/9740407?searchId=620226998d10c

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/leuven/3000/9688169?searchId=620226998d10c

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje...op/leuven/3000/9614651?searchId=620226998d10c

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje...op/leuven/3000/9718890?searchId=620226998d10c

Met oog op verhuur lijken die me toch interessanter geprijsd dan dat uit Kessel-Lo... Of mis ik iets?

Ik gruwel al van de zo-goed-als-waarschijnlijke buurtfeestjes op dat gemeenschappelijke plein.

Allemaal hippe mensen met gekke wereldbeelden kan ik me voorstellen. Met bakfiets of fiat multipla.
Maar toch elk jaar naar Mexico of Australië, zo dat type mensen.
Ik denk dat dat nog wel meevalt.

Bij ons was dat 1x per jaar een bewonersaperitiefje met rauwe bloemkool en wortelstelen met bijhorend cocktail dipsausje.

hllXyxWgUNxglA8EclkBaneTjMzppqwZWoR_-BwNKThD0W60yFXM4_M=s0-d

Dat is toch rap opgelost.

Je zet de barbecue erlangs, et voila direct een upgrade.
Er waren buiten de gemeenschappelijke ruimte geen tuintjes dus had niemand een BBQ.

In Scandinavië heb je bv. wel van die leuke wegwerp BBQ sets voor festivals en campings maar na de populariteit daarvan zie ik dat Zweden dat intussen al uit handel gehaald heeft.

Er waren buiten de gemeenschappelijke ruimte geen tuintjes dus had niemand een BBQ.

In Scandinavië heb je bv. wel van die leuke wegwerp BBQ voor studenten maar na de populariteit daarvan zie ik dat Zweden dat intussen al uit handel gehaald heeft.
Dan koop je die barbecue toch voor de gemeenschappelijke ruimte ? En de mensen die eraan meebetaald hebben die gebruiken die dan op de gemeenschappelijke ruimte.

Als je toch al geld mag leggen voor dieje brol te onderhouden. Dan geef ik nog wel wat extra geld uit, zodanig dat ik er ook iets van nut kan uit halen.

En belangrijker geen, of niet enkel, konijneneten voorgeschoteld krijg op zo'n bewonersaperitiefje

Dan koop je die barbecue toch voor de gemeenschappelijke ruimte ? En de mensen die eraan meebetaald hebben die gebruiken die dan op de gemeenschappelijke ruimte.

Als je toch al geld mag leggen voor dieje brol te onderhouden. Dan geef ik nog wel wat extra geld uit, zodanig dat ik er ook iets van nut kan uit halen.

En belangrijker geen, of niet enkel, konijneneten voorgeschoteld krijg op zo'n bewonersaperitiefje
Dat is een idee maar dan moet de infrastructuur met zoiets in gedachte ook ontworpen of nadien aanpasbaar zijn. Meestal moet je zo'n BBQ bv. in de winter kunnen opbergen. En dan denk ik ook aan aansprakelijkheid voor brandveilig, incidenten met kinderen, ...

BBQ is toch echt wel 'voor op den buiten' waar er voldoende plaats is. Als je in een stad als Leuven in een compact appartement of rijhuisje woont heb je al zoveel gesubsidieerde festiviteiten dat een gemeenschappelijke BBQ niet op een verlanglijst zal staan.
Had je daar vroeger ook niet 1 keer per jaar smulweek in de muntstraat of hoe noemt dat juist?

Niet helemaal mijn stijl maar het plaatje klopt daar wel.
De buitenkant zegt me iets minder, maar de binnenkant is toch het zeldzame rijkemensenhuis dat ik echt wel te pruimen vind. Ik denk dat ik toch ook in die richting zou gaan moest ik de lotto winnen.

Laatst bewerkt:
De buitenkant zegt me iets minder, maar de binnenkant is toch het zeldzame rijkemensenhuis dat ik echt wel te pruimen vindt. Ik denk dat ik toch ook in die richting zou gaan moest ik de lotto winnen.
Ik denk niet dat er veel andere, te verkiezen opties zijn qua interieurinrichting in die prijscategorie.

De andere voorbeelden die hier al gebaseerd zijn waren precies moderne funerarium ofwel kitsch van de bovenste plank van 1 of andere topvoetballer. Die hoeve van Witsel was het toch ook niet hoor. 😬

Niet helemaal mijn stijl maar het plaatje klopt daar wel.
Best mooi, maar 3.7 m€?
Ik zou eerder aan 1.5 m€ denken.

Best mooi, maar 3.7 m€?
Ik zou eerder aan 1.5 m€ denken.
Is wel in een heel dure wijk gelegen.
1,5m€ zou dan een echt koopje zijn. En tegenwoordig zijn er geen koopjes meer.
Maar moest ik de lotto winnen… spijtig genoeg geen foto’s van de garage.

Terug
Bovenaan