Opmerkelijke huizen te koop

355K voor een rijhuisje met aanbouw op aanbouw, 36 niveauverschillen, trap naar een kamer °in° een andere kamer, in een straat met superveel doorgaand verkeer en 80% v/d binnenafwerking is opnieuw te doen.

Mja, je betaalt nu eenmaal voor de afwerking van die zaken dat dat er hedendaags uitziet. Ook al is dat brol gedaan... daar betaal je aan mee.

Maar dan kies ik liever iets anders ja. Al heeft alles in de categorie 290 - 400k wel iets wat niet ideaal is.

355K voor een rijhuisje met aanbouw op aanbouw, 36 niveauverschillen, trap naar een kamer °in° een andere kamer, in een straat met superveel doorgaand verkeer en 80% v/d binnenafwerking is opnieuw te doen.

Wat is er mis met die binnenafwerking? Het meeste ziet er toch leefbaar uit? Ik zie daar nergens iets waar ik van zou zeggen die kamer kan je niet gebruiken zonder kosten.

Wat is er mis met die binnenafwerking? Het meeste ziet er toch leefbaar uit? Ik zie daar nergens iets waar ik van zou zeggen die kamer kan je niet gebruiken zonder kosten.
Dat is ook een beetje klassiek dit forum natuurlijk, ik denk dan altijd aan desolation die van alles het duurste merk had, of toch tenminste iets beter dat de post waar hij op reageerde.

Je kan er uiteraard gewoon in leven, maar los daarvan vind ik het gebaseerd op andere zaken dan de afwerking de prijs niet waard.

Niet helemaal mijn stijl maar het plaatje klopt daar wel.

259.000 voor 80 vierkante meter voor wat lijkt op een grote zolder waar ze wat tussenschotten geplaatst hebben om verschillende kamers te krijgen. Lijkt me toch ook nogal een hoge prijs voor een veredelde zolder.

Enkele 10-tallen pagina's geleden kwam dit ook eens aan bod.
Een eigen website aanmaken voor de verkoop van uw woning, een nieuwe rage?

https://www.sleedoorn17.be/

Prijs aan de hoge kant? 439k voor 145m2 in het Aalsterse?
Lijkt mij toch duur voor dat blokje waar iedereen kan binnenkijken langs alle kanten en je buren echt dicht op elkaar wonen. Zou niets voor mij zijn, van een appartement wil ik dat nog wel aanvaarden dat er wat binnenkijk is, maar voor een huis hadden ze dit beter kunnen afwerken.

Ja, akkoord. Die home cinema is wel zéér geslaagd. :)

Vraag me toch vaak af bij dat soort huizen voor hoeveel ze effectief verkocht worden t.o.v. de vraagprijs.

Neem voor bouwgrond een gemiddelde prijs van 200 euro/vierkante meter en voor elke bebouwde vierkante meter 2000 euro. Dan is de geschatte waarde van deze villa: 7245 x 200 euro + 980 x 2000 euro = 3,4 miljoen euro ongeveer. Dus misschien nog niet zo een zotte vraagprijs.

Ja, akkoord. Die home cinema is wel zéér geslaagd. :)

Vraag me toch vaak af bij dat soort huizen voor hoeveel ze effectief verkocht worden t.o.v. de vraagprijs.

Neem voor bouwgrond een gemiddelde prijs van 200 euro/vierkante meter en voor elke bebouwde vierkante meter 2000 euro. Dan is de geschatte waarde van deze villa: 7245 x 200 euro + 980 x 2000 euro = 3,4 miljoen euro ongeveer. Dus misschien nog niet zo een zotte vraagprijs.
Duurdere huizen zijn standaard bijna altijd prijs/kwaliteit gezien. De grootste negatieve afwijkingen zitten in de typische instapmarkt (200k tot 450k) waar 75% van de mensen zit te zoeken.

Ik kwam juist dit "huis" tegen. Je moet je voorstellen dat hier iemand in gewoond heeft...

Ik kwam juist dit "huis" tegen. Je moet je voorstellen dat hier iemand in gewoond heeft...

Knus en gezellige authentieke woning. :unsure:

Knus en gezellige authentieke woning. :unsure:
Ik denk dat je dat beter bekijkt als een 1-slaapkamer duplex appartement op het gelijkvloers met privé-tuin.

Als je je hierover verbaast moet je eens door een random verstedelijkt gebied in België rijden en u afvragen met hoeveel in de kleinste woningen soms wordt gewoond. En hoeveel vocht er in de muren zit.
En er dan van verschieten dat mensen hun energierekening niet meer kunnen betalen (niet hun schuld per se natuurlijk).

1.738 € kadastraal inkomen maar een paar honderd euro hoger dan het mijne. Ongelofelijk :p

Ik denk dat je dat beter bekijkt als een 1-slaapkamer duplex appartement op het gelijkvloers met privé-tuin.

Als je je hierover verbaast moet je eens door een random verstedelijkt gebied in België rijden en u afvragen met hoeveel in de kleinste woningen soms wordt gewoond. En hoeveel vocht er in de muren zit.
En er dan van verschieten dat mensen hun energierekening niet meer kunnen betalen (niet hun schuld per se natuurlijk).
Nu, als je ziet wat ze voor 1-kamer appartementen soms vragen is dit eens grondig renoveren misschien zo slecht niet. En extra maandelijkse kosten heb je ook al niet.

Gevels isoleren, nieuw dak met isolatie, nieuwe ramen. Lijkt alsof zo 1 gaskachel al is wat daar staat, valt ook wel op te lossen met bv. lucht-lucht warmtepomp ofzo, plaats op dat dak naast de slaapkamer. Tof project om over na te denken, of ik er aan zou willen beginnen is wat anders :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan